Aktualna generacija gradskog Renaulta iznimno dobro prolazi kod kupaca od samog predstavljanja, kako na europskim tržištima, tako i kod nas. Poznajemo ga još od 2012. godine, u međuvremenu je doživio opsežno osvježavanje, ali po pitanju izgleda ne i radikalno jer za to nije ni bilo potrebe, s obzirom na to da je izgledom pogođen od početka. Osim izgleda, druga stvar kojoj Clio može zahvaliti na svom uspjehu je široka paleta benzinskih i dizelskih motora, te dvije karoserijske izvedbe. Na tržište, naime, osim u standardnoj izvedbi dolazi i kao maleni karavan, a da pritom nije baš ništa izgubio na svom šarmu. Dapače.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Premda ta tržišna niša u Europi i nije osobito popularna pa mnogi odustaju od malenih karavana poput Peugeota s posljednjim takvim modelom 207 SW ili VW s Polom Variantom, ipak još postoji nekoliko zanimljivih modela s kojima se Renault Clio natječe za kupce, a to su Škoda Fabia Combi i Seat Ibiza ST. Nakon sedam dana za volanom Clija Grandtour 1.2 TCe Intens zapitali smo se mora li zapravo ta vrsta biti pred izumiranjem, jer se maleni karavanski Renault u svakodnevnoj uporabi pokazao pravim majstorom. Dovoljno malen za manevriranje gradskim ulicama i za parkiranje, a opet s dodanom vrijednošću po pitanju prtljažnog prostora (445 litara ) koji sasvim dobro dođe kod svakodnevnih ili vikend potreba para ili obitelji s jednim ili dvoje manje djece.
Dovoljno velikom prtljažniku u prilog ide dobra pristupačnost pri unosu prtljage, a kako preklopljeni stražnji nasloni ostavljaju gotovo posve ravnu podnicu ni praktičnosti se ne može ništa prigovoriti. Štoviše, u opremi Intens moguće je preklopiti i naslon prednjeg, suvozačkog sjedala, kao u dostavnim automobilima, čime je omogućen prijevoz predmeta dugih gotovo dva metra, s potpuno zatvorenim poklopcem prtljažnika. Pritom izgled nije unakažen izmjenom stražnjeg kraja, već sasvim suprotno - nekima od nas u redakciji izgledom se svidio čak i pogođenijim od standardnog Clija. Moguće je da su u pravu jer Renault i nije s Grandtourom želio napraviti heroja transporta već usudili bismo se kazati, oku ugodni lifestyle karavančić.
Tom dojmu pridonosi i prošlogodišnje osvježavanje novim estetskim i funkcionalnim detaljima koji su karavanski Clio izvana učinili još privlačnijim, a unutrašnjost toplijim i visokovrjednijom. Završna se izrada pritom doima još temeljitijom dok se nove boje presvlaka sjedala sjajno slažu s modernim izgledom kokpita, ima tu i praktičnih pretinaca za odlaganje manjih i većih predmeta kao i dovoljno prostora za četvero odraslih, dok bi se peti straga ipak tiskao. Jedino bi po tom pitanju prednost pred gradskim karavanom dali pravom kompaktu, dakle većoj širini koja posredno donosi i više prostora za ramena straga.
Ispod poklopca motora kod testnog se primjerka našla prava energana, točnije najsnažniji motor koji se može dobiti u ovom automobilu. Turbo punjač puni četverocilindarski benzinac obujma 1,2-litre što rezultira snagom od 120 KS i koji sjajno surađuje s iznenađujuće brzim i sportski preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem najveće je iznenađenje. U praksi vuče jako dobro i pritom zvuči zdravo te grleno kako se kazaljka okretomjera približava crvenom polju, dok je najveći okretni moment od 205 Nm pri 2000 okretaja u svim režimima vožnje obilato na raspolaganju. Ugodno nas je iznenadila i prosječna potrošnja koja se na kraju testa zaustavila na vrlo prihvatljivih 6,7 litara. U vožnji pogonski sklop vrlo dobro prati optimalno podešen ovjes za bržu, ali i još uvijek "francuski udobnu" vožnju, a na visini zadatka su i kočnice kao i odziv upravljača. Pribrojimo li svemu navedenom bogatu opremu Intens s posebnim alu naplacima, odličnim diodnim svjetlima, multimedijom i navigacijom te oblogama od eko kože i tkanine te kompletan arsenal sigurnosnih elemenata (ABS, BAS, ESP, TCS i Hill Assist) sjajna je cjelina zaokružena.
Na koncu, ovakav Renault Clio Grandtour sigurno neće biti čest izbor u lepezi benzinskih modela između ostalog i zbog cijene od 128.900 kuna do registracije, a jedini skuplji model je isti taj, ali s EDC mjenjačem s dvije spojke koji stoji 133.900 kuna do registracije.
Ukratko Serijski 16-colni aluminijski naplaci su svijetli, a ovakvi tamni se plaćaju dodatnih 790 kuna. Materijali su pod rukama sad ugodniji, a dobar doživljaj zasluga je i najskuplje opreme Intens, s detaljima od eko kože, navigacijom… Clio je već tradicionalno jedan od najudobnijih automobila svoje klase, a takva su mu i sjedala. U opremi Intens ugodnijih su obloga i dodatno izvučena u bočnim dijelovima, pa čvršće drže u zavojima Pristupačni prtljažnik ispod preklopive podnice krije dodatni skriveni prostor, a u izvedbi Intense praktičnost mu dodatno povećava i mogućnost preklapanje naslona suvozačkog sjedala 1.2 TCE 120 TEHNIČKI PODACI Motor turbobenzinski, 1197 ccm Snaga 88 kW/120 KS pri 5000/min Moment 205 Nm pri 2000/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 427 x 173 x 147 cm Osovinski razmak 259 cm Prtljažnik 445 litara Gume 195/55 R 16, Goodyear Masa 1150 kg Ispuh C02 118 g/km MJERENJA Brzina 182 km/h 0-100 km/h 9,2 sekunde Potrošnja 6,7 l/100 km Cijena 128.900 kuna S doplatama 135.950 kuna OPREMA INTENS • alu-naplaci • diodna prednja svjetla • maglenke • kromirani ukrasi • stražnji parkirni senzori • krovni nosači • preklopivo suvozačko sjedalo • automatska klima • multimedija i navigacija • obloge od umjetne kože i tkanine • svi prozori na struju • retrovizori na struju i grijani • senzor kiše i svjetla • start/stop uređaj… DOPLATE • tamni alu-naplaci • metalik lak • paket Udobnost /ukupno 7070 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....