Renault Scenic i njegova 22 centimetra dulja i 1300 eura skuplja izvedba Grand već se desetak godina nude kupcima koji iz obiteljskih razloga kreću u potragu za rasnim monovolumenom kompaktnog formata. To najbolje pokazuje koliko su duboki temelji koje je postavila još prva generacija Scenica iz 1996. godine, a potom i prostranija izvedba Grand, uvedena 2004. godine.
Renaultovim stopama potom su krenuli Seat (Altea/XL) i Citroen (C4 Picasso/Grand), a krajem ove godine istim smjerom kreće Ford (C-Max/Grand). Dakle, raste zanimanje za ovu vrstu automobila, a testna verzija Grand Scenica sa 5 sjedala (izvedba sa 7 skuplja je 540 eura), izvrsnim dizelskim motorom od 130 KS i najboljim paketom opreme Privilege, oplemenjena doplatnim navigacijskim sustavom, parkirnom kamerom i metalik lakom, jasno pokazuju zašto je Renault još uvijek referentan automobil u ovoj klasi. Naročito kada se zaviri u veliku, komfornu i bogato opremljenu unutrašnjost, koja šarmira i velikim brojem pretinaca.
Posebno je upečatljiva futuristička instrumentna ploča, čije dizajnerska i funkcionalna rješenja podsjećaju na iPhone. Uhodavanje traži tek prebiranje po brojnim menijima, a naviknuti se treba i na razmještaj sitne i zgusnute komande klime i radija. Osjećaj prozračnosti naglašavaju i velika stakla, svijetli bež dijelovi unutrašnjosti, ali i niska armatura, koja smanjuje vizualnu barijeru između putnika i vjetrobrana. Višestruke kombinacije pomicanja prednjih i stražnja tri sjedala, stolići u sjedalima i golemi prtljažnik obujma 564 litre podloga su uzornoj varijabilnosti, ali i upućuju na zaključak da selidbe na ljetovanje ili zimovanje neće biti noćna mora.
Velika karoserija dugačkog osovinskog razmaka kao stvorena je za putovanja, s jakom logistikom i ispod lima. Udobnost je prava familijarna, a provjereni i ugodno snažan dizelski motor 1.9 dCi od 130 KS i 300 Nm, s vrlo dobrim ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva, čini se bogomdanim za Grand Scenic. Lijepo i uvjerljivo vuče i u prosjeku troši umjerenih oko 8 litara, pa se ovako opremljen veliki Renault čini idealnim za obiteljske potrebe.
CIJENA 24.700 eura
S DOPLATAMA 25.900 eura
Motor: turbodizelski, common-rail
Obujam: 1870 ccm
Snaga: 96 kW/130 KS pri 3750/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Pogon: prednji
Dimenzije: 456x184,5x167,5 cm
Osovinski razmak: 277 cm
Prtljažnik: 564/2085 litara
Gume: 205/60 R 16
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 9,6 sekundi
Potrošnja: 6,9/4,9/5,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,9 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....