SPORTSKI KOMPAKT

TEST RENAULT MEGANE GT 1.6 dCi 165 EDC Šminkerski sportski nastup, vozne osobine, sjajan dizelaš te automatika kombinacija je za peticu

Uz potentan dizelski motor i dotjerani automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, Megane GT ima i sustav upravljanja na sva četiri kotača s kojim vožnja kroz zavoje poprima jedno sasvim novo iskustvo
 Ivan Lacković

Renault Megane R.S. kao vrhunac ponude kompaktnog Francuza tek što nije predstavljen, no do tada Renault u ponudi ima izvedbu GT koja je nastupom na pola puta između standardnog i najsportskijeg Meganea. Svojevrsna je to predigra za ono pravo što slijedi iz Sport odjela Renaulta. S paketom GT na tržište stiže s 205 KS snažnim 1,6-litrenim turbo benzincem te dizelskom 1.6 dCi izvedbom od 163 KS. Nas je na test dopala dizelska varijanta u petvratnoj inačici (obje se nude i kao karavan) gdje 1,6-litraša potpomažu dvije turbine što rezultira već spomenutom snagom, ali i najvećim okretnim momentom od 380 Nm pri 1750 okretaja. Nije to prvi put da Renault predstavlja dizelski motor u sportski nastrojenom Méganeu. Prije deset godina, u zlatno doba motora pogonjenih dizelom, Francuzi su složili Mégane Sport s dvolitrenim dCi motorom koji je razvijao 175 KS i 360 Nm i koliko se sjećamo bio je prava napast na cesti.

Foto: Ivan Lacković

Novi dizelaš, kakav smo već vidjeli u Talismanu i Scénicu, te podvozje oplemenjeno amortizerima, oprugama i sponama iz radionice Renault Sporta sjajno se slažu u vožnji, a konačni su rezultat zavidne dinamičke osobine u kombinaciji s vrlo visokim stupnjem udobnosti. Svakako ovdje treba spomenuti i 4Control sustav upravljanja na sva četiri kotača koji djeluje kao kod Porschea 911 GT3 gdje se za više okretnosti u manevrima primjerice u gradu kada se vozi do 50 km/h stražnji kotači zakreću za 2,7 stupnjeva u suprotnom smjeru od prednjih, a aktiviranjem načina rada Sport prag se podiže na 80 km/h. Iznad te brzine stražnji kotači zakreću se (najviše 1 stupanj) u istom smjeru s prednjima kako bi se povećala stabilnost u dugim brzima zavojima, a s njom i povjerenje vozača. Odlična stvar koja se toliko ne osjeti u vožnji primjerice zavojitom brdskom cestom, ali samo dok ne pogledate brzinomjer.

Pritom je upravljač sa samo 2,3 okretaja iznimno direktan jer je automobil zapravo u savršenoj putanji. Us EDC mjenjač s dvije spojke odličan vozački paket je zaokružen (ručni se ne nudi), a u radu je vrlo uglađen i brz no s obzirom na to da dizelski stroj po karakteristikama pruža mali raspon okretaja u kojem daje najbolje od sebe ne dopušta mjenjaču previše mirovanja. S duge strane u ovakvom je Meganeu pravi gušt krstariti autocestom, bez ikakve muki za vozača i nekoliko stotina kilometara jer su jednodijelna sportska sjedala sjajno profilirana, a onda polazi do izražaja još jedna prednost ovakvog Meganea - potrošnja. Na kraju testa u svim uvjetima prosjek je iznosio tek 6,8 litara na svakih sto kilometara. Na koncu, nakon svega ni cijena od 225.900 kuna bez doplata ovakvog višestruko talentiranog Meganea više se ne čini pretjeranom.

Ukratko

Atraktivni dvobojni 18-colni aluminijski naplaci dio su serijske opreme, kao i sportski ovjes s krućim amortizerima i oprugama te prilagođenim ESC sustavom. Benzinski GT ima dvije ispušne cijevi, a kod dizelaša desni otvor na odbojniku pretvara se u još jedan od brojnih kromiranih ukrasa karoserije. Unutrašnjost prožeta snažnim linijama, preciznim spojevima i materijalima mekim na dodir na ključnim mjestima djeluje besprijekorno

Automatski mjenjač s dvije spojke dobio je na brzini, a za višestruko spuštanje stupnjeva prijenosa, primjerice, pri kočenju pred zavojem, dovoljan je stalan pritisak na polugu. Snažno profilirana sjedala pružaju odličnu potporu. Upravljanje na sva četiri kotača donosi krug okretanja promjera 10,4 m. Twin turbo dizelaš u kombinaciji s automatskim mjenjačem jamči odlična međuubrzanja - od 80 do 120 km/h dovoljne su 6,2 sekunde

MÉGANE GT

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1598 ccm

Snaga 163 KS pri 4000 o/min

Moment 380 Nm pri 1750 o/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 436 x 181 x 145 cm

Osovinski razmak 267 cm

Prtljažnik 384/1247 l

Gume 225/40 R18

Masa 1430 kg

Ispuh CO2 120 g/km

MJERENJA

Brzina 215 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

Cijena 225.900 kuna

Do registracije 231.215 kuna

SERIJSKA OPREMA • 18-colni alu-naplaci • sustav prepoznavanja prometnih znakova i voznog traka • • upravljanje na sva četiri kotača • diodna svjetla • sportska sjedala s integriranim naslonima • kožni upravljač • sportski ovjes • automatska dvozonska klima • R-Link…

DOPLATE

• metalik lak • sigurnosni paket • automatska parkirna kočnica • ambijentalno osvjetljenje • umanjeni rezervni kotač / Ukupno 5315 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:40