Premda je tek 1,7 centimetara duži od limuzine, Talisman Grandtour zbog pozamašne stražnjice djeluje prilično veliko. S dužinom od 486,5 centimetara to svakako nije mali auto - 10 centimetara je duži od Volkswagen Passat Varianta, a 4 kraći od Mercedesa E-klase Estate, što prilično zorno pokazuju i gdje se pozicionirao pristupom kupcima, luksuzom, prostorom, opremom i komforom. Talisman je, naime, Renaultov novi reprezentativni model koji mijenja i Lagunu i nekadašnji Vel Satis odnosno Latitude. I ono što je očito već iz njegovog dizajna, a posebno za upravljačem, umjesto francuske avangarde priklonio se njemačkom poimanju prestižnih automobila.
Tekst i foto: Marin Tomaš
Velika, izražena prednja maska na kojoj se nije štedjelo na kromu uvod je u elegantno nisku bočnu liniju na koju se kod karavana stepenasto nadovezuje prtljažnik s ravnim stražnjim krajem. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 280,8 centimetara, prostora u dizajnerski nenametljivom interijeru nimalo ne nedostaje. Kako ni sprijeda, gdje putnici imaju više od metra i pol širine u razini laktova, tako ni straga gdje uživaju u izdašnom prostoru za koljena i dodatna tri centimetara prostora za glavu u odnosu na limuzinu.
A prtljažnik, pak, zahvaljujući sustavu Easy Break, s osnovne 572 u času raste na 1681 litru. Dovoljno je, naime, potegnuti dvije polugice u prtljažniku i naslon stražnje klupe djeljive u omjeru 60:40 pada stvarajući ravni pod i prtljažni prostor s osnovnih 111,6 proširuje na 201,1 centimetar. Pohvalna je i nosivost, koja iznosi 650 kilograma, a uz to Talisman Grandtour može povući prikolicu s vlastitim kočnicama ukupne mase 1850 kg. Sjajan je to rezultat za auto koji unatoč svojim dimenzijama teži tek nešto više od tone i pol, zbog čega itekako profitira voznim osobinama.
S vozačke pozicije, naime, Talisman čak i u karavanskoj verziji djeluje izuzetno okretno i lagano ostavljajući dojam broj manjeg auta. Veliku zaslugu za to ima elektronski kontrolirano upravljanje na sva četiri kotača 4Control (dio istoimenog doplatnog paketa koji zajedno s aktivnim ovjesom bez trošarina stoji 14.990 kuna), koje trenutno na tržištu nudi jedino Renault. Zbog njega je krug okretanja Talismana manji od 11 metara, pola metra kraći od primjerice Mercedesa E-klase Estate koji ima stražnji pogon.
Pomoću sustava Multi-Sense, koji pet različita režima ponašanja automobila (Neutral, Comfort, Eco, Sport i Personal), moguće je podesiti agresivniju reakciju sustavu 4Control i tad zaista osjetite njegovo djelovanje. Ne samo prilikom parkiranja, već ponajviše u gradskom prometu, kad je velikim karavanom pravo zadovoljstvo navigirati uskim ulicama i oštrim skretanjima.
Usprkos pohvalno maloj masi, Talisman je vrlo stabilan i na autocesti na brzim dugim zavojima, čemu također kumuje 4Control, a sportskim vozačima svakako će se svidjeti sigurnost koju upravljanje svim kotačima daje vozaču u početnoj fazi ulaska u zavoj, jer auto reagira bez zadrške i vrlo odrješito. No, za agilnost koju Talisman Grandtour pokazuje u vožnji zaslužan je i pogonski sklop - moderni 1.6-litreni turbodizelaš spojen na automatski mjenjač sa dvije spojke EDC.
Brz je i mekan u izmjenama gotovo poput Volkswagenovog DSG-a, a programiran je tako da ne štedi okretaje, pa Talisman uvijek kreće žustro, dosta netipično za jedan karavan. Ipak, živahnost koju pokazuje u gradskoj vožnji nekako se topi na otvorenoj cesti i autocesti, pa smo poželjeli da Renault u ponudi ima i snažniji dizelaš od ovog sa 160 KS. Forsiranjem, pak, raste i potrošnja, koja u umjerenoj vožnji autocestom iznosi 6,6 litara, na otvorenoj cesti pada i ispod 5, dok smo u gradu vozili sa 7,2 litre.
Snažniji motor poželjeli smo i zbog odličnog ovjesa, čiji su elektronski kontrolirani amortizeri podešeni tvrđe od ijedne Renaultove limuzine, pa Talisman Grandtour preko neravnina na cesti prelazi posve njemački. No, daleko od toga da neudoban. Dapače, motor je praktički nečujan, a i buka od vjetra uzorno suzdržana, ali je, jednostavno, stilom vožnje znatno bliži njemačkim autima no svojim direktnim precima...
Ukratko Renaultov reprezentativni model ni u karavanskoj izvedbi nije izgubio na upečatljivosti, a raskošno dizajniranim prednjim krajem dominira veliki Renaultov dijamant. Prtljažnik može primiti od osnovne 572 pa sve do 1681 litre prtljage, čiji je utovar jednostavan zbog visine praga od 57,1 cm i širine otvora veće od metra Interijer je, kako i dolikuje luksuznoj limuzini, vrlo elegantan i zahvaljujući velikom R-Link 2 tabletu lišen gomile prekidača. Sjedala su vrlo udobna, a nude i masažu Energy dCi 160 najjači je dizelski motor u ponudi Grandtoura, koji s najslabijim dizelašem (Energy dCi 110) te ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, opremom Life i bez ijedne jedine doplate stoji 181.400, dok s osnovnim benzincem Energy TCe 150, mjenjačem EDC i opremom Business starta na 212.400 kuna Odlični automatski mjenjač sa dvije spojke i šest brzina EDC nudi ručni odabir brzina povlačenjem ručice naprijed-nazad, no nedostajale su nam polugice iza upravljača... U doplatnom paketu 4Control stiže istoimeni sustav skretanja i stražnjim kotačima, koji je razvio Renault Sport te amortizeri s elektronskom regulacijom tvrdoće. I u slabijem od samo dva ponuđena paketa opreme s najjačim dizelašem (Zen i Initiale Paris) serijski su sva svjetla diodna, a sprijeda su i maglenke s funkcijom praćenja zavoja
1.6 DCI 160 TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1598 ccm Snaga 118 kW/160 KS pri 4000/min Moment 280 Nm 1750/min Pogon prednji Mjenjač automatski, 6 stupnjeva Dimenzije 486,5 x 186,8 x 146,5 cm Osovinski razmak 280,8 cm Prtljažnik 572/1681 litra Gume 245/40 R 19 Masa 1540 kg Ispuh CO2 117 g/km MJERENJA Brzina 213 km/h 0-100 km/h 9,6 sekundi Potrošnja 7,2 l/100 km Cijena 253.706 kuna S doplatama 287.322 kuna
OPREMA ZEN: paket Full LED Pure Vision • automatska duga svjetla • automatsko kočenje u nuždi • upravljač i ručica mjenjača u koži • Renault kartica Slobodne ruke • sustav Multi-Sense • tempomat • putno računalo • automatski 2-zonski klima-uređaj... DOPLATE: metalik lak • Palet 4Control (19-colni alu-naplaci, sustav upravljanja svim kotačima 4Control, aktivni ovjes) • BOSE Surround System • multimedijski sustav R-Link • zatamnjena stražnja stakla / ukupno 33.616 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....