Ljepši od Golfa Osmice – složni su bili komentari prolaznika i namjernika privučenih pojavom novog testnog Leona odjevenog u zagasito crvenu metalik boju Desire (doplata 5825 kuna) i sportski paket opreme FR (Formula Racing), skuplji 28 tisuća od osnovnog Style. Treba priznati, uživo stvarno dobro izgleda, ostavlja dojam velikog i ozbiljnog kompakta i etiketa španjolskog Golfa stoji mu uvjerljivije nego ikad prije.
Dužinom od 4,38 metra, devet centimetara većom od Golfa, jedan je od najvećih u svojoj klasi, pa i zato izgleda markantno, posebno prednji dio, relativno širok, nizak i pomalo mrk s ledeno hladnim izrezom crta LED svjetala. Straga su LED svjetla razvučena cijelom širinom karoserije, a dašak španjolskog duha pružen je hologramom poznatog pozdrava Hola! (na hrvatskom – bok), vidljivim noću na tlu, pored prednjih vrata. Zgodna caka je i naziv Leon ispisan pisanim slovima. U konačnici, dizajnerski odmak od prijašnje generacije kudikamo je intenzivniji nego u slučaju Golfa Osmice prema Sedmici.
Seat je u razvoj četvrte generacije Leona utukao gotovo devet milijardi kuna, a dio investicije vidljiv je u i novom sadržaju, ali i svježoj, originalnoj arhitekturi vozačkog ambijenta, izvedenoj mimo uobičajenih korporativnih ideja koncerna Volkswagen. Zanimljive lomove linija i površina naglašavaju ukrasne dekoracije, ali i temeljita pročišćenost od manualnih prekidača. Ugođaj ostavlja prilično snažan techno dojam, iako se u velikoj želji za napretkom i hvatanjem trendova možda i pretjeralo. Recimo, podešavanje jačine puhanja ventilacije obavlja se dodirom minijaturne ikone na ekranu, kojom se otvaraju opcije regulacije. Osim toga, glavno sučelje natrpano (pre)malim ikonama i ograničena intuitivnost s dosta podmenija također ne idu na ruku brzom snalaženju u vožnji, barem dok se ne stekne potrebna rutina. Regulacija temperature klime pritom je, srećom, ostala manualna.
Digitalizacija instrumenata, kao neizostavni element tehnološkog sazrijevanja, odrađena je besprijekorno. Velik, 10,25-inčni ekran ima klasični, digitalni i dinamični grafički prikaz pripadajućeg i dobro odabranog sadržaja, a originalno je rješeno i upozorenje na mrtvi kut, narančastim signalnim svjetlom koje izranja iz zaobljenog bočnog dijela armature.
Oprema je vrlo jaka strana Leona već od prve razine Style (trozonska automatska klima (!), alu 16”, kožni volan, stražnji senzori, LED Eco svjetla, ekran 8,25”...). No, četiri USB priključka su najnovijeg C ulaza pa će za dio mobitela ili USB medija trebati dodatno nabaviti mali adapter. Naravno, testna oprema FR s naglaskom na sportskiju atmosferu i kompletan sigurnosni i multimedijski paket, kao i skuplje materijale i izvedbu, priča je za sebe: plastične i tekstilne površine ugodne su na dodir, ukrasi decentno sportski, a čvrta, robusna izrada ostavlja dojam Volkswagenovskih standarda. Bez obzira na opremu, vrline su velik broj priručnih pretinaca i - prostranost.
Leon se iznutra čini dužim i širim nego što kazuju brojke na papiru, a rastom dužine za 8,5 centimetara i osovinskog razmaka produžene “Golfove” platforme MQB Evo za pet centimetara (2,69 metra) konačno ima dosta mjesta za koljena na stražnjim sjedalima. Komocija vožnje ima jače potcrtan obiteljski karakter, a pritom nije izostala poznata karakteristika odlične pozicije za bucmastim, kožnim sportskim volanom na mrvicu niže postavljenim sjedalima izraženijih bočnica. Auto Emocion, sjećate se...
Seat nije napustio dizelske motore koji unatoč ekohisteriji ostaju važan segment ponude, ali komercijalni naglasak stavlja na benzinske TSI turbomotore nadograđene milhidbridnim sustavom. Blaga elektrifikacija zasad je, doduše, obuhvatila samo četverocilindarski 1.5 turbomotor u jačoj verziji sa 150 konja u paru s DSG mjenjačem, opremljenoj starter generatorom od 48 volti, malom litij-ionskom baterijom ispod suvozačkog sjedala i deaktivacijom rada dva cilindra u fazi relaksirane vožnje i usporavanja.
Takva izvedba skuplja je od klasične s ručnim mjenjačem 20 tisuća kuna. Motor je otprije poznat po vrlo uglađenom, gotovo svilenom radu, u leru toliko mirnom i tihom kao da je ugašen, ali i po finom razvijanju lijepe količine snage. Blago elektrificiran i s dodatnom dozom snage, postao je još ugodniji i uvjerljiviji na niskim okretajima, ali i moćniji pri ubrzanjima i u konačnici isporučuje dobre performanse uz rafiniraniji, glatkiji doživljaj vožnje. Povuče spontano, ima kontinuirana ubrzanja, a sprint do stotke te međuubrzanje od 100 do 140 oboje ispod devet sekundi i konačna brzina preko 220 na sat dovoljno govore o solidnom temperamentu s dosta force.
U žustar, ali nikako ne i eksplozivan karakter motora uklapa se i kvalitetno podvozje, straga s multilinkom (motori ispod 150 konja imaju polukrut ovjes), ali i DSG mjenjač sa sedam brzina, koji na kick-down u trenu skida brzine na dolje, naročito u sportskom ili ručnom programu, s ponekom rijetkom iznimkom nježnog trzaja. Sportski profil rada s bržim odzivom na gas i čvršćim radom volana i ovjesa ili korištenje postavki individualnog programa s osobnim postavkama adaptivnog ovjesa potpunije izvlače kapacitete motora i podvozja i pojačavaju ionako velik, gotovo sportski užitak brzog i sigurnog vezanja zavoja, uz finu izbalansiranost volana i kontrolu širenja putanje.
Naleti li se u zavoju na valovit kolnik stražnji dio zna pokazati dozu nemira, ali i brzog vraćanja u normalu, a na jačim neravninama i tvrdoće i grubosti. Na prvu malo neugodno, ali bez posljedica za čvrsto držanje i stabilnost i generalno vrlo dobru udobnost sportskog podvozja. Fina podloga opuštenoj vožnji su i vrlo ravnomjerne radne karakteristike motora s dobrom dozom snage i momenta provučenom kroz čitavu zonu okretaja. Pritom start/stop u gradu radi izvrsno. Brzo, tiho i uglađeno, bez puno neodlučnosti. S druge strane, doziranje optimalne sile na papučici kočnice u laganoj vožnji nije uvijek lako pogoditi. Papučica hvata prilično neujednačeno i težinu pritiska nije uvijek lako odmjeriti, što ostavlja traga na finoći stani-kreni vožnje. Iako, kočnice su u osnovi vrlo jake.
Kao kod svih turbobenzinaca, potrošnja bitno ovisi o ritmu vožnje. Normalan stil s povremenim automatskim, potpuno neprimjetnim isključivanjem dva cilindra iz rada spušta prosjek na realno niskih šest do sedam litara, s time da promjenu u radu prati samo koncentriranom vozaču doslovno jedva primjetna promjena zvuka, s punog na potmuli zrnati.
Cijena? U kontekstu bogatije opreme i tehnološkog napretka španjolski Golf, bez obzira na odabrani motor, ostaje konkurentan. Pritom je zanimljivo da je 4-cilindarski 1.5 TSI sa 130 konja skuplji samo 4 tisuće kuna od osnovnog 3-cilindarskog 1.0 TSI sa 110 konja, dok je dizelaš 2.0 TDI od 150 konja tek 7 tisuća skuplji od jednako snažnog mildhibridnog benzinca.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Vrsta turbobenzinski, direktno ubrizgavanje,
deaktivacija cilindara, filtar čestica
+ starter/generator i 48V litij-ion baterija
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1498 ccm
Snaga 110 kW/150 KS na 5000/min
Moment 250 Nm na 1500/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski DSG, 7 stupnjeva
Ovjes sprijeda neovisan, McPherson,
straga multilink
Kočnice diskovi (288/272 mm)
Gume 225/40 R 18, Bridgestone Turanza
KAROSERIJA
Dimenzije 437 x 180 x 145 cm
Osovinski razmak 268,5 cm
Prtljažnik 380 litara
Spremnik goriva 50 litara
Masa od 1360 kilograma
PERFORMANSE
Najveća brzina 221 km/h
0-100 km/h 8,4 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP) 5,6 l/100 km
Ispuh CO2 (NEDC) 109 g/km (Euro 6d Temp)
Cijena 204.315 kuna
S doplatama 252.380 kuna
SERIJSKA OPREMA FR - alu 17” Dynamic • Full LED svjetla i dinamički žmigavci • FR maska, branici i retrovizori • crna stražnja stakla • el. paket stakla i grijanih retrovizora • keyless go • trozonska automatska klima • pametna prednja svjetla • sportski ovjes • FR obloge, sjedala i kožni volan • prednji/stražnji senzori i kamera • prilagodljiv servo • multimedija, DAB radio i dodirni ekran 8,25” • digitalni instrumenti • izbor načina vožnje • detekcija umora vozača • upozorenje na traku i mrtvi kut • upozorenje na sudar i aktivno kočenje...
DOPLATE - metalik • alu 18” Performance • navigacija i ekran 10” • bežično punjenje mobitela • ambijentalna svjetla interijera • napredniji izbor načina vožnje • el. podešavanje ovjesa • adaptivni tempomat • automatska duga svjetla • čitanje znakova • držanje vozne trake • pomoć pri izlasku s parkinga i upozorenje na okolni promet pri otvaranju vrata • media paket Full Link • grijanje sjedala, volana i mlaznica brisača… Ukupno 48.065 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....