Karavanska izvedba Fabije imala je vjernu publiku i u prvoj i u drugoj generaciji, pa ne čudi da ju je Škoda izbacila i u trećoj i to nedugo nakon predstavljanja. Pritom primijenjena receptura uključuje zadržavanje većine vanjskih i unutranjih mjera te praktički neizmijenjenog izgleda kao kod verzije s peterim vratima. Gotovo sve bitno, dakle, sve što se može primjetiti na prvi pogled, dogodilo se iza stražnje osovine - Combijev stražnji prevjes je veći, a silazni kut manji nego kod obične Fabije, mjesta za prtljagu ima više, i to je uglavnom sve.
S naglaskom na - uglavnom. Jer, Combi se sa svojih 148,8 centimetara protegnuo u visinu za 2,1 centimetar, a dodamo li tome produženu liniju krova, mjesta za glavu na stražnjoj klupi ima više za 4 milimetra. Malo, ali čovjeka veseli, posebno kad se u drugom redu nađe u društvu još dva odrasla putnika. No, od smještaja putnika straga kupcima Fabije Combi svakako je važniji prtljažnik, koji je znatno veći nego u klasičnoj Fabiji. Povećanje spomenutog prevjesa sa 676 na 940 litara omogućilo je Škodinim inženjerima da prtljažnik Combija povećaju sve do 530 litara osnovnog obujma (505 u verziji s rezervnim kotačem), što je točno 200 litara više nego u Fabiji s pet vrata. I pritom, ne manje važno, zadrže skladan izgled.
Bijela boja testnog modela ne treba zavarati. Na prvi pogled, u prolazu, u kombinaciji s crnim naplacima može ostaviti dojam kao da je riječ o dostavnoj izvedbi s čeličnim felgama. Istina je, međutim, malo drugačija. Naplaci su aluminijski i promjera 16 cola, boja metalizirana, a dolaze isključivo uz doplatu. Da je riječ o drugoj nijansi, vjerojatno bi i pojava testnog automobila bila privlačnija. Zbog toga za dašak atraktivnosti i šminke treba pričekati prvi susret s kokpitom. Mjestimice tvrdu plastiku lako je oprostiti, jer je većina korištenih materijala izvrsna. Uz kromirane detalje i središnji dio armature u aluminijskom looku, kao i pregledne instrumente i dojam monolitne izrade, unutrašnjosti je teško naći ozbiljnije zamjerke.
Pod prednjim poklopcem nalazi se 1.2 TSI turbobenzinac sa 90 KS u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, kakav smo već isprobali i u običnoj Fabiji. Vrlo je miran i tih u gotovo svim režimima rada te dovoljno snažan i primjereno štedljiv ne pokušava li mu vozač bespotrebno vaditi mast ili ga jednostavno petovari. Što je vjerojatnije, jer mu je nosivnost od 530 kilograma jednaka običnoj Fabiji. U gradu se u prosjeku zadovoljava s oko 7 litara, a izvan njega može proći i s manje od 5, pa se konačna brojka od 6,4 čini kao pristojan rezultat.
Što se vožnje tiče, Fabia je sasvim udoban automobil i kao Combi. Vozi se brzo i bez neugodnih iznenađenja, uz standardni elektronički diferencijal XDS+, pri čemu je lako poželjeti malo teži upravljač (premda je sasvim dovoljno precizan). Većini korisnika to, međutim, uopće neće smetati, kao ni ručica mjenjača. Uz spomenuti rezervni kotač i aluminijske naplatke, jedina doplata na testnom automobilu bila su zatamnjena stakla (sve ostalo dolazi kao dio paketa Style), što je cijenu sa 109.265 podiglo na gotovo 116.000 kuna. S druge strane, Combi je s benzincem od 75 KS dostupan već od 84.251 kune, a valja uzeti u obzir i da izravnih suparnika u klasi gotovo da i nema...
Fabia Combi 1.2 TSI
Motor turbobenzinski
Obujam 1197 ccm
Snaga 66 kW/90 KS pri 4400/min
Moment 160 Nm pri 1400/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 425,7x173,2x148,8 cm
Osovinski razmak 247 cm
Prtljažnik 505-1370 litara
Gume 215/45 R16
Težina 1058 kg
CO2 ispuh 107 g/km
MJERENJA
Brzina: 185 km/h
0-100 km/h: 11,0 sekundi
Potrošnja: 6,4 l/100 km
Cijena 109.265 kuna
S doplatama 115.889 kuna
OPREMA STYLE: automatska svjetla * pokretanje bez ključa * kožni paket sa trorakim upravljačem i kromiranim dijelovima, pokrov piano * naslon za ruku između prednjih sjedala * diodna dnevna svjetla * putno računalo * maglenke * radio/MP3 * upravljač podesiv po visini i dubini...
DOPLATE: aluminijski naplaci (16 cola) * zatamnjena stražnja stakla* rezervni kotač smanjenih dimenzija / UKUPNO 6624 kina
---
Kako bismo novi Autoklub.hr učinili još boljim, bržim i modernijim, tijekom perioda transformacije do 6. svibnja paralelno ćete ga moći pratiti na dvije adrese – stari portal nalazi se na adresi Autoklub.hr, a novi na novi.Jutarnji.hr/autoklub.
Na novom se portalu promjene događaju svaki dan stoga popunite upitnik na dnu stranice i napišite nam svoje mišljenje kako bismo portal što bolje prilagodili upravo vama!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....