Jedan od razloga zbog kojih novi Superb ne zaslužuje etiketu jeftinije verzije Passata jest dizajn.
Prisjetimo se: ove godine pokazane prve fotografije novog Superba izazvale su buru reakcija i to pozitivnih, jer ruku na srce, malo je tko očekivao toliko hrabre i smione poteze iz pera Škodinih dizajnera za jednu, dosad konzervativnu limuzinu koja je uvijek „trebala djelovati malo lošije“ od bratskog VW Passata.
Tako, da ćemo se diviti izgledu jedne Škode nismo ni sami očekivali. Stasit izgled, markantan prednji kraj sa osebujnim oštrim farovima i karakterističnom, sada jako rastegnutom maskom hladnjaka, stražnji kraj koji napokon ne djeluje kao da je postavljen s nekog drugog auta, fluidna bočna linija te sjajne proporcije, odlike su izgleda nove Škode Superb. Auto uživo djeluje istodobno vrlo snažno te elegantno, a kakvim se pokazuje u vožnji iskusili smo na sedmodnevnom testu.
Za početak: zahvaljujući Volkswagenovoj platformi MQB ukupna masa u odnosu na prethodnika smanjena je u prosjeku za 75 kilograma, premda je auto narastao u svim smjerovima. Duži je 2,8, širi 4,7 i viši svega 0,6 centimetara, uz međuosovinski razmak dulji čak 8 centimetara. To se, doduše, nije posebno odrazilo na putnički prostor, jer je i ranije bilo više nego puno prostora u kabini, posebice na stražnjoj klupi za koljena, no zato je prtljažnik dobio dodatnih 60 litara. Obaranjem naslona stražnjih sjedala raste na 1760, što je čak 320 više nego kod golemog Forda Mondea.
Na cestama od Zagreba do morske obale, što lokalno, što po auto cesti, na vidjelo su došle brojne kvalitete po pitanju podešenosti ovjesa, krutost karoserije, kao i uglađene reakcije upravljača. Od tri benzinca i tri dizelaša u motornoj ponudi dopala nas je izvedba s poznatim 2.0 TDI motorom od 150 KS (vjerujemo da će ovo biti najtraženiji motor kod Superba). I ovdje se pokazuje kao prava mjera, posebice ako je uparen sa 6-stupanjskim DSG mjenjačem. Pod punim gasom uglađeno pokazuje mišiće bez prevelike buke, ali za lagano krstarenje dovoljno momenta pruža već na 1500 okretaja. Ipak, zahvaljujući gabaritima, nije baš na domaćem terenu u vezanim kratkim zavojima, no sumnjamo da će bilo koji vlasnik nove češke krstarice auto koristiti sa skidanje stotinki, nabijajući gas i ubijajući kočnice na magistralnim pravcima.
Puno je bolje štedjeti gorivo ( tijekom testa prosječna nam se potrošnja kretala oko 5,5 litara), uživati za volanom, ili na bilo kojoj sjedalici kada vas miluje i pazi na vas mnoštvo opreme za udobnost i sigurnost, poput radarskog sustava nadgledanja prostora ispred vozila, ksenon farova, sustava pomoći pri parkiranju, ambijentalne rasvjete u kabini kod opreme Style kakvom je raspolagao testni primjerak, a moguće je naručiti još brdo sigurnosne opreme poput adaptivne kontrole ovjesa (DCC), trozonske klime, naprednog infotainment sustava…
Na koncu, Česi su već na predstavljanju u Pragu naglasili kako je riječ o najboljoj Škodi ikad i moramo priznati da je novi Superb sjajno pogođena limuzina koja bi mogla zadati puno glavobolja konkurentskoj Mazdi 6, VW Passatu i Fordu Mondeu, s brojnim adutima poput atraktivnog izgleda, a s još više prostora u kabini i luksuznom opremom nema razloga da ne bude jedan od važnijih igrača u klasi… Odgovara i cijenom: testni primjerak sa bogatim paketom Style do registracije stoji 277.380 kuna, dok je izvedba s baznim paketom i ručnim 6-brzinskim mjenjačem dostupna od 205. 790 kuna do registracije.
Superb 2.0 TDI
TEHNIČKI PODACI
Motor dizelski, 1968 ccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 3500-4000/min
Moment 340 Nm pri 1750-3000/min
Dimenzije 486 x 186 x 147 cm
Osovinski razmak 284 cm
Prtljažnik 625/1760 litara
Brzina 220 km/h
0-100 km/h 8,8 sekundi
Potrošnja 4,0 l/100 km
Ispuh CO2 105 g/km
Cijena: 277.380 kuna
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.4 TSI (125 KS), 1.8 TSI (180 KS), 2.0 TSI (280 KS)
Dizelski 1.6 TDI (120 KS), 2.0 TDI (190 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....