VOŽNJA GRADOM

TEST Start-stop sustav: Gašenje motora štedi čak 10 posto goriva

Naša ruta uključivala je povremene prometne gužve tijekom kojih smo se uvjerili u nepogrešivost ekološkog pomagala
 Arhiva

Smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 posljednjih je godina glavni prioritet najznačajnijih proizvođača automobila. Načini na koje dolaze do sve nižih, ekološki prihvatljivijih rezultata su raznoliki, od bolje aerodinamike, regeneracije sile kočenja i guma s nižim otporom kotrljanja do sofisticiranijih motora, mjenjača s dužim prijenosnim omjerima i smanjenjem mase.

Sve češći dio opreme

No, sustav koji je najpoznatiji i koji u posljednje vrijeme postaje dijelom serijske opreme velikog broja novih, pretežno njemačkih, automobila jest start-stop koji automatski gasi motor kada se automobil zaustavi kod semafora ili u gužvi, a potom ga ponovno pali čim vozač pritisne spojku.

Među ostalim, start-stop dolazi u sklopu Bluemotion eko-paketa koji serijski dolazi sa svim turbodizelskim verzijama Volkswagen Passata. Upravo smo nedavno imali priliku testirati Passat s 2-litrenim TDI četverocilindrašem sa 140 KS pa smo iskoristili priliku za isprobavanje učinkovitosti start-stop sustava.Točnije, cilj nam je bio saznati razliku, ako uopće postoji, u potrošnji goriva tijekom vožnje sa i bez start-stop sustava.

S obzirom da se prednosti start-stopa ponajprije očituju u gradskoj vožnji, detaljno smo osmislili 100 kilometara dugu rutu po zagrebačkim prometnicama koje smo prošli jednom bez i jednom sa start-stopom. Imali smo sreću da je gustoća prometa tijekom obje vožnje bila gotovo istovjetna, a rezultati koje smo postigli tijekom ukupno 200 km i 5 i pol sati vožnje dokazali su pohvalnu učinkovitost Passatovog motora i start-stop sustava. Zbog što veće preciznosti, klima uređaj nismo koristili tijekom testa.

Vožnja gradskim cestama

Prvi dio rute vodio je iz Novog Zagreba prema samom centru grada, potom prema zapadnom dijelu nakon čega smo se ponovno preko centra zaputili prema krajnjem istočnom. Drugi dio rute također je obuhvaćao Novi Zagreb, centar te istočne i zapadne dijelove grada u raznim kombinacijama. Tijekom obje vožnje povremeno je bilo kratkih zastoja, no cjelokupna gustoća prometa uglavnom je bila umjerena te smo se trudili u podjednakom omjeru voziti po svim dijelovima grada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 13:23