Sjećate se Touarega 5.0 TDI V10? Sa svojih 313 KS i 750 Nm povukao je 2006. godine 155 tona težak jumbo-jet Boeing 747. E, pa ovaj novi 4.0 TDI V8 sa 421 KS i 900 Nm još je moćniji!
Najsnažniji serijski dizelski Touareg ikada! I izgled mu je prilično impresivan, naročito u najboljoj opremi R-Line i s brdom doplata, ukupno vrijedan mnogima nepojmljivih 1,125 milijuna kuna.
Ugledate li ga u retrovizoru, izgleda goropadno i mamutski, kao luksuzni jureći tenk. Mnogi mu se miču i kad za to nema prave potrebe.
Crna grdosija naime, s motorom jahtaškog zvuka kakav ima i Bentley Bentayga, stotku uhvati za okruglih pet sekundi, gotovo uz rame Golfu R! Ne zaostaju ni međuubrzanja, iako se performanse u kategoriji projektila ne doživljaju toliko brutalno kao u manjim modelima, pa unatoč bikovskoj snazi ne navode na misao o „vozačkom“ autu.
Prostran, komforan, vrlo tih i izradom i materijalima profinjen interijer, povišen kao na polukatu i u testnoj verziji fantastično opremljen svom mogućom digitalnom opremom i zato tehnološki gledano prava poslastica za futurologe, vožnju brzim tempom prilično dobro pegla na razinu samouvjerenog krstarenja.
Jasno da masa i veličina Touarega nisu zanemarivi i postavljaju određena ograničenja, ali lakoća kojom moćan motor na valu golemog momenta od 900 Nm već malo iznad 1000 okretaja isporučuje adrenalinska ubrzanja i u hipu hvata visoke brzine u tako velikom autu nosi posebnu dozu zabave.
Dominacija koju pokazuje na autocesti, staništu koje mu najbolje odgovara, prebačajem u sportski program rada i radom zračnog ovjesa koji iznad 120 kilometara na sat podvozje automatski spušta 2,5 centimetra, odlazi na na još malo višu razinu.
Nadmetanje sa sportskim automobilima time vrlo brzo postaje izazov iz kojeg se često izlazi kao pobjednik. Klasičnu automatiku sa osam brzina isporučuje ZF i o njegovim referencama dovoljno govori da isti ide u Lamborghini Urus, Bentley Bentaygu i Porsche Cayenne.
U mirnoj vožnji kroz brzine klizi mekano kao kroz topli putar, a izvrsno podnosi i britak pristup u kojem se snaga i moment crpe do maksimuma, bez obzira automatski ili manualno. Projektiran je uostalom, za momente do kamionskih 1000 Nm.
Širina od dva metra nalaže dodatni oprez posebno u gradu, gdje je od pomoći sustav laganog zakretanja stražnjih kotača suprotno od prednjih, što osjetno poboljšava manevarske sposobnosti i krug okretanja svodi gotovo na razinu Golfa (11,9 metara). Sustav daje dobre benefite i na otvorenoj zavojitoj cesti, jer lagano zakretanje, sada u smjeru prednjih kotača, također pozitivno utječe na stabilnost i okretnost i na fino ugođenom volanu uvelike smanjuje osjećaj vožnje masivnog terenca.
Naginjanje u zavojima, poniranje pri jačim kočenjima ili glisiranje pri naglom startu postoje i ne mogu se zanemariti, ali svedeni su na minimum pa kao i solidna brzina prilikom prebačaja težišta, nisu toliko bitan limitirajući faktor kada je u pitanju užitak vožnje, posebno kad se do kraja usvoji povišena koncepcija Touarega.
Teren? Ogroman moment od samog kretanja pod kontrolom moćne automatike, pogon koji sprijeda isporučuje do 70 posto momenta i straga do 80 posto, kao i doplatni Offroad program sa četiri razine rada, od kojih konačna diže podvozje za sedam centimetara, ključ su transformacije koja briše ustaljene predrasude o „šminkerskom“ terencu, beskorisnom izvan asfalta. Zabluda! Nije svemoguć, ali u rukama vozača koji zna koristiti ponuđene potencijale, Touareg postaje puno više od cestovnog statusnog simbola.
Ukratko
Tko ne siluje gas, potrošnja je u prosjeku samo oko devet litara. Ne, nije šala, ali problem je što nije lako suzdržati se i ovakav dizelski dragulj voziti smireno…
Rijetka zvijerka: tenkovski moćan 4.0 V8 biturbo dizelaš smješten je uzdužno i povezan sa ZF automatskim mjenjačem (8 brzina) i 4x4 pogonom
Paket R-Line je vrh serijske opreme, dodatno istaknut šarmom doplatnih paketa Black Style (4240 kn) i LED Matrix (12.500 kn) te 21-colnim kotačima (11.390 kn)
Touareg nije jeftin, ali je najjeftiniji terenac na modularnoj platformi MLB (Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus i Porsche Cayenne). Početni 3.0 TDI V6 (231 KS) stoji 513.725 kuna
Prednja kožna sjedala u ovoj opremi su naglašene ergonomije te grijana, hlađena i masažna, podesiva strujom i dodirom na ekran. I stražnja su grijana i klizna
Poklopac ogromnog prtljažnika može se podići i senzorski, pokretom noge ispod branika (doplata). Tu je i hidraulika koja spušta stražnji dio četiri centimetra i olakšava unos stvari
Volkswagen Touareg 4.0 TDI V8 R-Line
TEHNIČKI PODACI
Motor dizelski V8, biturbo, 3956 ccm
Snaga 310 kW/421 KS na 4000/min
Moment 900 Nm na 1250-3250/min
Pogon 4x4
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 488 x 198,5 x 170,5 cm
Osovinski razmak 289,5 cm
Prtljažnik 810 litara
Gume 285/40 R 21, Pirelli Scorpion Winter
Masa 2230 kg
Jamstvo 5 god/100.000 km
MJERENJA
Brzina 248 km/h
0-100 km/h 5,3 sekundi
Potrošnja 10,3 l/100 km
Cijena 805.190 kuna
S doplatama 1,124.640 kuna
OPREMA R-LINE
naplaci Sebring 19“ • LED svjetla • R-Line paket • koža • multimedija i 3D navigacija s glasovnim i upravljanjem gestama • nadzor okoline i automatsko kočenje • radarski tempomat • paket Security & Service • auto dvozonska klima • keyless • koža Vienna • paket Plus • paket Svjetlo…
DOPLATE
metalik • naplaci Suzuka 21“ • LED Matrix svjetla • panoramski krov • koža Savona • ambijentalni paket • paket Black Style • paket Easy Open • head-up • kokpit Innovision • paket Premium • paket Park Assist • paket Professional • hif Dynaudio • paket Zima… Ukupno 319.450 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....