GREENPEACE NA ASFALTU

TEST Toyota Auris 1.8 Hybrid Sol: Model za profinjene kupce

Ponekad se nađe netko spreman i na hrvatsko tržište izbaciti hibridni automobil, kao što je Toyota. Izbor se sada širi na Auris, nakon Priusa drugi hibrid u ponudi
 Željko Puhovski

Tužno je poglavlje o hibridnim automobilima na našem tržištu. Država se prema njima odnosi maćehinski, upola su skuplji od usporedivih dizelaša, a na ruku im ne idu ni upitna mogućnost daljnje prodaje, kao ni strah od skupe zamjene baterija, kad za to dođe vrijeme. Unatoč svemu, ponekad se nađe netko spreman i na hrvatsko tržište izbaciti hibridni automobil, kao što je Toyota. Izbor se sada širi na Auris, nakon Priusa drugi hibrid u ponudi, pokretan jednakom kombinacijom benzinskog i elektromotora, čijih se sveukupno 136 KS na prednje kotače prenosi automatskim bezstupanjskim mjenjačem (CVT).

Proljetos redizajnirana karoserija izvana je jednaka standardnim verzijama, ali iznutra nije baš sve isto, naročito u pogonskom sklopu. Hibridni pogon HSD (Hybrid Synergy Drive) fascinira sve koji prvi puta sjednu u Auris. Nečujno i glatko kretanje s mjesta te bešumna lagana vožnja gradom samo na baterije, suputnike često ostavljaju bez riječi. Kratkotrajnu vožnju isključivo na struju omogućuje i program EV, uz uvjet da su baterije napunjene do najmanje 75 posto kapaciteta te brzina ne prelazi 40-50 km/h.

Benzinski motor 1.8 VVT-i uključuje se pri prvom snažnijem opterećenju, postajući glavni izvor energije i zajedno s baterijama solidno pokreće 1,5 tona težak testni Auris, pritom ih puneći. Pri ubrzanju najviše smeta iritantni zvuk neprekidnog rasta broja okretaja motora, uzrokovan bezstupanjskim mjenjačem. Solidne performanse dopunjuje dobra stabilnost (težina baterija ipak se osjeti u brže voženim zavojima), ali važnija od svega je niska potrošnja. Varira od skromnih 4 litre laganim tempom na otvorenoj cesti do 6 u gradu i oko 8 litara na autocesti.

Pogled je ponešto drukčiji i s vozačkog sjedala. Umjesto okretomjera, vozač gleda u grafički prikaz načina rada elektromotora, dok klasičan ručni mjenjač mjesto ustupa maloj i laganoj ručici automatskog mjenjača, koji više podsjeća na joystick. U kombinaciji s bogatom opremom Sol, koja uključuje i zaslon parkirne kamere u sklopu unutrašnjeg retrovizora te keyless-go sustav, vidi se da je riječ o modelu za profinjene kupce… Dojam kvari tek jeftina plastika, poznata slaba točka Aurisa.

CIJENA 30.300 eura

S DOPLATAMA 30.990 eura

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE



Motor: benzinski VVT-i + električni

Obujam: 1798 ccm

Ukupna snaga: 100 kW/136 KS

Moment: 142 Nm pri 4000/min

Mjenjač: bestupanjski (CVT)

Pogon: prednji

Dimenzije: 424,5x176x151 cm

Osovinski razmak: 260 cm

Prtljažnik: 310 litara

Gume: 225/45 R 17

Brzina: 180 km/h

0-100 km/h: 11,4 sekundi

Potrošnja: 4,2/3,8/4,0 l/100 km

Potrošnja na testu: 5,5 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 12:17