COOL+

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Specijalist za metropole

Okretni japanski gradski mini s poletnim i ekonomičnim trocilindarskim benzincem od 68 KS i dobrim paketom opreme doima se zgodnim i modernim i nakon šest godina od uvođenja
 Elvir Tabaković

Toyota Aygo prodavaniji je od Citroena C1 i Peugeota 107! Upola je traženiji od francuskih partnera, što je podatak koji na prvu ruku mnoge iznenađuje. Zapravo ne bi smio, jer Aygo je već dulje vrijeme cijenom konkurentan Peugeotu i Citroenu, a nudi dulje jamstvo i uglednije ime. U osnovnom paketu opreme i s trojim vratima Aygo stoji 8200 eura , dok jednako motorizirani Peugeot 107 kreće od 7500 eura, a Citroen C1 od 8500 eura. U tim cjenovnim okvirima kreću se i Twingo i Spark, najpopularniji u ovoj klasi.

Međutim, osnovni i testni paket opreme Cool+ s vrha ponude, teško je staviti u istu rečenicu. Zatamnjena stakla, klima, radio, prozori na struju, daljinsko zaključavanje i tamnije obloge unutrašnjosti pružaju sasvim ugodan dojam. Pozitivnu sliku modernog urbanog auta prisnažuju dizajnerski zanimljivi detalji poput konzole čiji središnji dio svjetli mliječno bijelom bojom, izdvojenog okretomjera (doplata!), neobičnih obloga vratiju ili jednodjelnih prednjih sjedala. S druge strane, neka rješenja se ipak doimaju pomalo nedostojnim imena Toyota.

Unutrašnje površine vratiju djelomice su ostavljene u golom limu, plastika dizajnom i izvedbom podsjeća na dječje igračke, ručica mjenjača je također skromna, a zanimljivo je i da se desni prozor može spustiti samo sa suvozačkog mjesta. Prostranost je na prednjim sjedalima sasvim solidna, no na stražnjima i u prtljažniku ne treba računati na raskoš. Straga se sjedi gotovo uz samo staklo poklopca prtljažnika. Olakotna okolnost je stražnji par vratiju, koji olakšava smještaj na stražnja dva sjedala pa svakako vrijede doplate od 250 eura. Radnicima u slovačkom pogonu Toyote ne može se uputiti zamjerka niti na završnu izradu.

Uvijek iznova vrijedan pažnje je i dobro poznati, srčani trocilindarski 1.0-litreni benzinac sa 68 KS , opremljen sustavom promjenjivog vremena otvaranja ventila (VVT-i). Prodoran i frktav zvuk dodatno prisnažuje dojam objektivno vrlo dobrog ubrzanja s mjesta, solidna su i međuubrzanja, pa kada se tome pridoda mala, lagana i vižljasta karoserija, s krugom okretanja u nepunih 10 metara, Aygo se čini sjajnim gradskim minijem.

S druge strane, na lošoj cesti poskakuje i trese, ali zato podvozje i mali motor pružaju solidne mogućnosti i na otvorenoj cesti, na kojoj Aygo postaje inferioran i bučan tek dolaskom do svojih krajnjih mogućnosti. Mjenjač u svakoj prilici ide kao kroz putar, a prostor za poboljšanje osjeća se na upravljaču, ponekad neujednačenog otpora pri okretanju. Međutim, skromnom potrošnjom, oko 5 litara na otvorenoj cesti do oko 6 u gradu, mali Aygo itekako vodi računa o recesijskim vremenima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 18:31