VANZEMALJAC

TEST: Toyota Prius Hybrid Sol Otkačena i puna opreme, a vozi se bolje nego ikad

Potpuno nova, četvrta generacija Toyote Prius prethodnika nadmašuje u svi segmentima - ima dugotrajnije i lakše baterije, CVT mjenjač je uglađeniji nego ikad, a ponuda prostora nikad nije bila izdašnija
 Ivan Lacković

Za Toyotu Prius već bi slobodno mogli ustvrditi kako je riječ o kultnom Toyotinom modelu i to ne samo u konkurenciji hibridnih vozila. Jer ovaj sofisticirani Japanac je ove godine, nakon gotovo dvadeset godina proizvodnje kroz tri generacije dočekao i aktualnu četvrtu. Mi smo je podvrgli testu, a prvi je dojam, da premda je još daleke 1997. godine, kada se pojavio na tržištu odmah postao (posebice u Sjedinjenim Državama) omiljen automobil mnogih poznatih osoba i svih onih koji su i vlastitim primjerom željeli pokazati brigu prema okolišu u kojem žive.

Foto: Ivan Lacković

Puno se nije promijenilo ni do danas po pitanju percepcije Priusa u očima vozača - i najnovija generacija predstavlja komforan, funkcionalan i cijenom još uvijek pristupačan automobil koji zahvaljujući hibridnom pogonu može biti pravi štedljivac u vrlo futuristično izvedenoj karoserijskoj formi. Kod novog je modela tako hibridna tehnologija dovedena gotovo do savršenstva, a doživljaj vožnje sada je još tiši i uglađeniji pa je pravi užitak krstariti u novom Priusu. Pogonski 1,8-litreni benzinac od 98 KS poznat je od ranije, ali je temeljito dorađen za ovu priliku. Uz benzinac i elektromotor od 53 kW, a ovisno o stupnju napunjenosti baterija i ritmu prometa, najčešće smo vozili kombinirajući električni EV i kombinirani Eco, u kojem je zajednički rad u praksi doveden do savršenstva.

Ukupna snaga od 122 KS sada je manja za 14 KS nego u prethodno modelu, a nove nikal-metal-hidridne baterije sada su manje, lakše i učinkovitije. Uz općenitu primjenu lakših materijala performanse su na razini prethodnika pa čak i bolje. Najviše smo tijekom testa boravili unutar gradskih zidina (što je zapravo i prirodan okoliš Priusa) gdje je smiren način vožnje i promišljeno korištenje energije elektromotora, nakupljene kočenjem i povremenim radom benzinskog motora rezultiralo potrošnjom od tek 4,2 litara! Premda Toyota navodi potrošnju prema tvorničkom mjerenju od 3,3 litre i naša je potrošnja fantastičan rezultat. Otvorenom pak cestom može se krstariti sa samo 3,5 do 4 litre, ponekad čak i manje, a na autocesti pri konstantnih 120 km/h izmjerili smo 4,5 litara. Kupcima i ljubiteljima dizelaša ovi bi podaci svakako trebali skrenuti pažnju.

Komfor i vozna osobine novog Priusa možemo samo pohvaliti: sjedeći u vrlo udobnim prednjim foteljama (straga je također vrlo prostrano s mnogo mjesta za koljena putnika) u pomalo futuristički dizajniranom ambijentu najljepše se voziti otvorenom cestom ili autocestom što pričinja prema dojmu u vožnji pravi anti-stres tretman. Pridonosi tom osjećaju i osjetno poboljšan bestupanjski mjenjač CVT kada izvanredna lakoća upravljanja najbolje dolazi do izražaja. Na koncu, oduvijek tehnološka i dizajnerska ekstravagancija, Prius četvrte generacije nadmašuje prethodnu baš u svim segmentima. Sada je to i vrlo ozbiljna limuzina prostrane kabine (270 cm međuosovinski razmak), velikog prtljažnika ( 502 litre) koja se dobro i vozi, ali na čiji se dizajn, ruku na srce treba naviknuti.

No to je Prius, uvijek pomalo drugačiji i upečatljiv koji i svojim izgledom daje na znanje kako se riječ o nečem vrlo posebnom, posebno ako je lakiran u perla bijelu boju poput testnog primjerka. Za kraj ostaje pitanje cijene: izvrstan Toyotin hibrid do registracije stoji 239.900 kuna što zaslužuje pažnju, posebice kad uskoro krenu najavljeni poticaji, koji će cijenu umanjuju za 30.000 kuna.

Ukratko

Hibridna tehnologija temeljito je poboljšana, s vozačke strane Prius je također postao sasvim ozbiljna limuzina, a kao nikad dosad izgleda kao izvanzemaljac. Nova karoserija je i dulja od stare za 6 cm, šira je za 1,5 i niža za 2 cm (454 x 176 x 147 cm), pa je unatoč zadržanom osovinskom razmaku od 270 cm (ali s potpuno novom platformom) unutrašnjost još prostranija nego prije

Jedina veća funkcionalna boljka je ograničena preglednost, posebno kroz veliko stražnje staklo kojeg presijeca spojler razvučen cijelom širinom auta. Problem je veći u vožnji nego pri parkiranju, gdje pomaže vojska senzora i odlična kamera visoke rezolucije. Unutrašnjost je fantastično zanimljiva i također hrabro riješena, kao u konceptima koje viđamo na svjetskim salonima, a dojam diže i bogata oprema, sa serijskim head-up zaslonom i arsenalom sigurnosnih uređaja

Minijaturna ručica automatskog mjenjača savršeno se uklapa u ambijent koji će impresionirati svakog koga povezete, u kojem puno pažnje privlače i veliki središnji dodirni ekran multimedije, a još više zaslon koji se proteže podnožjem vjetrobrana. Pratiti učinkovitost rada hibridnog sklopa kroz jedan od tri programa (dinamičniji Power za punu snagu, štedljivi kombinirani Eco za najbolju iskoristivost oba motora i samo električni EV), shematske prikaze protoka energije između benzinskog i elektromotora ili dijagrame potrošnje

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta benzinski, atmosferski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1798 ccm

Snaga 72 kW/98 KS pri 5000/min

Moment 142 Nm pri 3600/min

Elektromotor sinhronizirani

Snaga 53 kW

Moment 163 Nm

Baterije nikal-metal-hidridne

Ukupna snaga 90 kW/122 KS pri 5200/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, CVT

Gume 215/45 R 17, Bridgestone

Dimenzije 454x176x147 cm

Osovinski razmak 270 cm

Prtljažnik 502 litre

Spremnik goriva 43 litre

Težina/nosivost 1375/380 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 180 km/h

0-100 km/h 10,6 sekundi

Potrošnja 3,3/3,3/3,3 l/100 km

Ispuh CO2 76 g/km (Euro 6)

Cijena 239.900 kuna

Do registracije 252.400 kuna

OPREMA SOL: aluminijski 17-colni naplaci • diodna dnevna i glavna svjetla • svjetla za maglu • parkirni senzori sprijeda i straga i kamera • ukrasne površine od kroma i lakirane plastike • grijanje prednjih sjedala • automatska dvozonska klima • radio uređaj • bluetooth • USB priključak • električni paket prozora i sklopivih retrovizora • dodirni zaslon multimedije • višefunkcijski upravljač u koži, podesiv po dubini i visini • senzor kiše i svjetla • tempomat • putno računalo • bluetooth • djeljiv stražnji naslon • pomoć pri kretanju na uzbrdici • paket sigurnosnih uređaja Safety Sense (upozorenje od sudara, automatsko kočenje, čitanje znakova, radarski tempomat…) • head-up zaslon…

DOPLATE: biserna boja • vanjski ukrasni detalji od kroma i sjajne crne plastike • navigacija Touch 2 with Go • zaštitni sustav Protect • posebna antena • tekstilni tepisi/ukupno 12.500 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. listopad 2024 10:08