NAJSNAŽNIJI GOLF

TEST: VOLKSWAGEN GOLF R Opaki sportaš u civilnom odijelu

VW Golf R osim sjajnih performansi nudi i vrhunski komfor te luksuznu opremu
 FOTO: Ivan Lacković

Kiša je tek prestala padati i asfalt je bio još dobro namočen. Na sreću još nitko nije spojio senzore brisača i elektroniku motora i svih 300 konja vuklo je svom snagom iz Rupe prema Zagrebačkom zavoju. Najduža Grobnička dritura nakon ciljne ravnine, ubrzano je curila pod kotačima dok se kazaljka brzinomjera bez zastajkivanja penjala i u trenucima kada je već debelo prošla oznaku 200, došlo je vrijeme za skidanje noge s gasa. Uz desnu nogu na kočnici, lijevom rukom ubrzano spuštam stupnjeve prijenosa sve do treće gurajući nos duboko u srce zavoja.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Uz odmjeren pritisak na pedalu gas i čvrsto držeći volan puštam se prema vanjskom rubu i u sljedećem trenutku Golf je već u drugom dijelu zavoja kojeg prolazi u istom luku ostavljajući tek neizvjesnost pogodnog momenta za ponovno lijepljenje pedale gasa za pod i ispaljivanje prema dugačkom lijevom koji vodi prema ciljnoj ravnini. Bio je to savršen prolazak kroz jednu od najzahtjevnijih dionica Grobničke piste. U idealnoj putanji u skladu sa svim naputcima iz škole sportske vožnje spojio sam dva zavoja, ali iz nekog razloga nisam se uopće osjećao ponosno. Naime nisam učinio ništa posebno osim što sam imao hrabrosti zanemariti mokar asfalt, okrenuo na vrijeme upravljač i pravilno kočio. Puno više odradio je Golf svojim ovjesom, motorom i kočnicama. Istini za volju asfalt na Grobniku je toliko hrapav da malo kiše ne unosi dramatične promijene, a zavoji nagnuti i ritmični, ali dovoljno zahtjevni da serijske automobile dovedu u krizu.

No, to se nije dogodilo s Golfom R. Ni, kočnice koje su uvijek prve na udaru kada se krene punim gasom između rubnjaka, nisu pokazivale znakove umora. Sljedeći krug ipak je prošao u laganom ritmu jer cestovne gume ipak nisu spremne za maltretiranje na stazi. Bez forsiranja motora zavladala je tišina koja je potrajala desetak sekundi. Golf R je u svom četvrtom izdanju uistinu van serijski automobil. Jednostavan i iznimno upravljiv pokazuje nevjerojatnu preciznost, brzinu i eksplozivnost. Dinamičke kvalitete većinu vozača natjerat će da vrlo brzo pronađu svoje osobne granice, dok će potencijal automobila ostati neiskorišten i nakon godina upoznavanja i upotrebe. DSG mjenjač kojim je bio opremljen testni model, nije stvoren za utrkivanje stazom, ali u svakodnevnom prometu njegova preciznost, prilagodljivost i brzina izmjena, pretvorit će i početnika u vrhunskog street racera. Ovjes marljivo drži kotače priljubljene za podlogu, ali iako tvrd, nije neudoban.

Upravljač je vrlo direktan, ali istodobno precizan. Motor se s lakoćom zavrti do 7000, ali već na 1500 vuče bez zastajkivanja. Po pitanju izgleda izuzmemo li četiri ispušne cijevi i difuzor između njih, te široki otvor u podnožju prednjeg odbojnika, gotovo da i nema detalja koji najavljuju najopakiju verziju Golfa, a isto vrijedi i za unutrašnjost. U usporedbi s Astrom OPC ili Imprezom STi, Golf R izgleda sasvim obično. No, takav pristup već odavno ima svoje poklonike i ako zaboravimo pakiranje, sadržaj koji su ponudili inženjeri iz Wolfsburga trenutno je najbolji koji se nudi na tržištu. Posebnih tajni nema. Upotrijebljen je isti recept kao i kod prethodnog izdanja, ali i pridodani začine koji su konačni rezultat učinili još poželjnijim i boljim. Dvolitreni TSI turbo benzinski motor s direktnim ubrizgavanje s 270 konja narastao je na okruglih 300. U pitanju je isti agregat koji pokreće GTI verziju Golfa, ali s nekoliko izmjena koje su zahvatile glavu motora (brtve, sjedište i opruge ventila), klipove, mlaznice za ubrizgavanje koje rade pod većim tlakom, te turbo punjač.

Pogon je kao i kod prethodnika na sva četiri kotača, ali s Haldex spojkom pete generacije koja po potrebi na stražnju osovinu može prenijeti i do 100% snage motora. Osjeti se to i u vožnji. Na određeni način elektronika predviđa situacije i reakcije 4Motion sustav postale su još brže i učinkovitije. Za što bolji prijenos silne konjice na asfalt, uz integralni pogon zadužen je i EDS (elektronska blokada diferencijala) na obje osovine, te XDS koji djeluje poput dijagonalne špere koja u dugim brzim zavojima kontrolira unutarnje kotače i kompenzira podupravljanje. Elektronika koja kontrolira stabilnost podesiva je u tri stupnja, a R je jedini Golf na kojem se ESC može u potpunosti isključiti.

Podnica je u odnosu na GTI još 5 mm niža, a testni model bio je opremljen i aktivnim ovjesom te DCC sustavom koji omogućuje reguliranje ovjesa, upravljača, reakcija gasa, mjenjača, ali i klime. Novost je Race program kojeg prati i očaravajući zvuk, i malo tko će izabrati neki drugi program, barem dok se na upali lampica goriva. Golf R je skup, a cijeni od 404 tisuće kuna, koliko stoji testni model, značajno doprinosi i novi posebni porez koji za prvog Golfa koji do 100 km/h ubrzava za manje od 5 sekundi, iznosi preko 70.000 kuna. Cijena postaje još zahtjevnija baci li se pogleda na Astru OPC ili Megane RS, ali Golf R ovaj put ne nudi samo kvalitetniju i precizniju izradu. Nijemci su visoko podigli ljestvicu po pitanju performansi i dinamičkih osobina.

GOLF R

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Obujam 1984 ccm

Snaga 221 kW/300 KS pri 5600-6200/min

Moment 380 Nm pri 1800-5500/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač automatski DSG, 6 stupnjeva

Gume 225/40 R 18 Bridgestone Potenza

Dimenzije 428 x 179 x 144 cm

Prtljažnik 343/1233 litara

Spremnik goriva 55 litara

Masa 1495 kg

Najveća brzina 250 km/h

0-100 km/h 4,9 sekunda

Potrošnja 8,8/5,9/6,9 l/100 km

Potrošnja na testu 9,8 l/100 km

Ispuh CO 2 159 g/km

Cijena 374.113 kn

S doplatama 404.154 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 11:01