div iz wolfsburga

Test: Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG 4Life nudi udobnost dnevnog boravka, a dizelaš od 150 KS je prava mjera

Praktičan i bogato opremljen opremom 4Life, Multivan nudi top smještaj za sedam putnika, a dizelaš od 150 KS je stvoren za maratonske vožnje

Volkswagen Multivan

 Darko Tomaš/ CROPIX

Nevjerojatno je kako se za upravljačem Volkswagen Multivana lako zaboravlja da je riječ o ozbiljnom putničkom transporteru, u svojoj dužoj izvedbi rastegnutom na 5,17 metara i dovoljno velikom da osigura gospodski smještaj za sedam putnika. Za upravljačem se sjedi ugodno kao u automobilu, niti krug okretanja od 12,1 metara ne stvara glavobolju dok se vozi gradom, a uz serijske parkirne senzore i kameru za pomoć pri vožnji unazad nije ga problem niti zavući u većinu parkirnih mjesta.

image

Volkswagen Multivan

CROPIX

Osim toga, visoka pozicija za upravljačem i obilje staklenih površina, ugodno zaštićenih od prekomjernog sunčevog zračenja, nude preglednost za čistu peticu, kudikamo bolju nego u većini današnjih automobila.

Osim toga, i vozačevo okruženje je takvo da podsjeća na ono kakvo Volkswagen nudi u svojoj klasičnoj putničkoj ponudi – ispred vozača nalaze se već poznati digitalni instrumenti čiji je prikaz moguće namjestiti po želji, u rukama se drži višefunkcionalni, ugodno zadebljan i kožom presvučen upravljač, a središnji dio prednje armature rezerviran je za dodirni, primjereno velik zaslon multimedije dijagonale 25,4 cm. Isprva se tek treba naviknuti na neuobičajenu poziciju ručice 7-stupanjskog automatskog mjenjača DSG, postavljenu između zaslona instrumenata i multimedije. No, nakon malo prakse i ona se pronalazi bez previše razmišljanja.

image

Volkswagen Multivan

CROPIX

Posebnu pažnju zaslužuju udobna, čvrsto izrađena sjedala u putničkom dijelu, u osnovnoj konfiguraciji postavljena tako da ona dva u drugom redu gledaju prema tri u trećem redu (vis-a-vis, na hrvatskom...), kako bi između njih po vodilici bilo lako povući u opremi 4Life serijski višenamjenski stolić.

image

Volkswagen Multivan

CROPIX

Praktičan je to raspored želi li se stražnji dio pretvoriti u sobu za sastanke na kotačima. No, kako se svako sjedalo može preklopiti i gurnuti po vodilicama u podnici u željenu poziciju, po želji sva sjedala mogu gledati i u smjeru vožnje. Nije ih problem niti izvaditi, ukaže li se potreba za prijevozom dužih predmeta. Iz vodilica ih se vadi i ponovno stavlja gotovo žmirećki, a taj zahvat olakšava relativno mala masa sjedala od 30 kilograma (oko 25 posto manja nego kod prethodnika).

image

Volkswagen Multivan

CROPIX

Pristup stražnjem dijelu jednostavan je uz klizna bočna vrata koja povučena u stražnji položaj nude otvor širok čak 93 centimetra, dakle izdašniji od onog koji nude prosječna sobna vrata. Prednost produžene izvedbe Multivana jest i općenito izdašniji prtljažni prostor.

Sa svih sedam sjedala u funkciji još uvijek se za prtljagu nudi 763 litre prostora mjereno do krova, 294 litre više nego u standardnom, kraćem modelu (4,97 metra), dok se vađenjem pet stražnjih sjedala dobiva golemi prostor od kombijevskih 4005 litara, u koji je moguće smjestiti predmete duge do 2,62 metra.

image

Volkswagen Multivan

CROPIX

Dokazano izdržljiv, fino utišan i primjereno štedljiv dizelaš 2.0 TDI od 150 KS pritom njemačkom transporteru paše kao saliven. Pri kretanju se, doduše, osjeti masa od gotovo 2,2 tone i ne treba računati na sportski nastup pri startu na semaforu, no snage je više nego dovoljno za suveren nastup.

Na autocesti, gdje se u teoriji može pojuriti i 190 km/h, iznenađuje spremnošću na visoke brzinske prosjeke koje postiže bez vidljivog naprezanja. Uz temeljitu zvučnu izolaciju, ali i umješno podešen ovjes uz izdašan međuosovinski razmak od 3,12 metara spreman ponuditi izrazitu udobnost i kad cesta nije presvučena savršenim asfaltom.

image

Volkswagen Multivan

CROPIX

Uglavnom, kilometri se redaju kao na traci i put od nekoliko stotina kilometara ne predstavlja nikakav napor. Pozitivno iznenađuje i potrošnja. U gradu se, doduše, zna popeti do 8,5 litara, no na autocesti se pri 130 km/h troši svega 7,2 litre, dok na magistrali potrošnja pada na blizu 6 litara. Spremnik od 58 litara trebali smo napuniti tek pri povratku iz Splita, od kuda smo iz Zagreba došli preko Rijeke. Sve to, uz jamstvo od pet godina, darežljivu opremu 4Life i cijenu od 55.500 eura djeluje iznimno konkurentno.

image

Volkswagen Multivan

CROPIX

2.0 TDI DSG

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1968 ccm

Snaga 150 KS pri 3000-4200/min

Moment 360 Nm pri 1600-2750/min

Mjenjač automatski DSG, 7 brzina

Dimenzije 517 x 194 x 190 cm

Osovinski razmak 312 cm

Prtljažnik 763/4005 litara

Gume 235/55 R 16

Masa 2176 kg

MJERENJA

Najveća brzina 190 km/h

0-100 km/h 11,6 sekundi

Potrošnja 7,4/100 km

Cijena 55.500 eura

Cijena s doplatama 56.725 eura

OPREMA 4Life - alu felge 16” • digitalna instrumentna ploča • 3-zonska automatska klima • središnji zaslon multimedije od 10 inča (25,4 cm) s pretpripremom za navigaciju • višenamjenski upravljač u koži s ručicama za izmjenu stupnjeva • grijana prednja sjedala • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za pomoć pri vožnji unatrag • adaptivni tempomat • nadzor mrtvog kuta • upozorenje na stražnji promet • prepoznavanje prometnih znakova • toplinski i zvučno izolirano vjetrobransko staklo • višenamjenski stol s tri držača za češe • ladice za pohranu ispod sjedala •

DOPLATE - perla boja Deep • Ukupno 1225 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. siječanj 2025 01:02