Volvo se priključio tehnološkom plug-in hibridnom trendu, a najmanji švedski SUV XC40 prošle je jeseni stigao i na naše tržište s tom tehnologijom.
Dizelaša dakle, više nema u ponudi pa smo sada na testu provjerili je li nova plug-in hibridna verzija punog naziva XC40 Recharge T5 R-Design AT7 sposobna trošiti malo i je li mu dobra alternativa.
Podsjetimo, Volvo SUV C-segmenta konkurira premium modelima poput Mercedesa GLA ili Audija Q3, a za razliku većih modela XC60 i XC 90 donosi više šarma i lifestyle nastup čime se obraća urbanoj populaciji koja slobodno vrijeme provodi aktivno u prirodi.
Pritom treba imati na umu da su njegove kvalitete bile prepoznate još 2018. kad se kao prvi Volvo model okitio prestižnom titulom Europskog automobila godine.
Plug in-hibridna verzija T5 Recharge raspolaže s ukupno 262 KS i 425 Nm iz sinergije trocilindarskog 1.5 turbobenzinskog motora od 180 KS i elektromotora od 82 kW, a snaga se na prednju osovinu prenosi putem 7-stupanjskog mjenjača s dvije spojke.
Litij-ionska baterija teška 200 kilograma kapaciteta 10,9 kWh punjiva na vanjskom punjaču bez problema je pronašla svoje mjesto u 4430 mm dugom SUV-u zahvaljujući modularnoj CMA (Compact Modular Architecture) platforma prikladnoj za elektrifikaciju.
Samo na struju, ovakav je XC40 s punom baterijom spreman objektivno prijeći 45 kilometara ponajviše na gradskim ulicama uz dosta rekuperacije energije (proizvođač navodi 50 km), a vožnja je pritom uvijek vrlo uglađena.
Pri snažnijem pritisku gasa oglasi se turbo trocilindraš koji dosta žustro pokreće Volvo bez obzira na ukupnu masu od 1815 kg.
Na otvorenoj cesti ili autocesti sav posao na svoja leđa, očekivano, preuzima benzinac koji uvijek održava dobar tempo vožnje i u radu se lijepo nadopunjuje s automatskim mjenjačem.
Suhe brojke također djeluju vrlo solidno: Volvo XC40 Recharge T5 iz stajanja do 100 km/h isprinta za 7,3 sekunde dok je najveća brzina kao i kod svih Volvo modela ograničena na 180 km/h.
Kod svakodnevnog korištenja malo nedostatnim se pokazuje ugrađeni pretvarač od skromnih 3,7 kW, što punjenje i na snažnijem AC priključku od 22 kW pretvara u dugotrajan proces jer se puni jednako sporo kao i na kućnoj utičnici. Otprilike za punjenje kWh struje treba nekih petnaestak minuta.
Dakle tko si poželi ovaj automobil, da bi iskoristio njegov puni potencijal trebao bi imati garažu s utičnicom, za punjenje preko noći.
Kad je baterija puna ovaj Volvo se na 100 km prosječno zadovoljava s 4,5 litara dok s potpuno ispražnjenom baterijom, kad se forsira samo benzinac troši i duplo više.
Vozne osobine su uvijek uzorne, premda se sjedi povišeno ne manjka užitka u vožnji niti ima izraženijeg naginjanja u zavojima, a na ravnim dionicama autocesta također je vrlo ugodan, gotovo kao kakav dugoprugaš. Svi putnici uživaju u uzvišenom premium ambijentu po pitanju materijala i izrade kao i opreme koja je vrlo bogata (vidi popis).
Prednja sjedala su vrhunski ergonomski profilirana i ugodna te električno namjestiva u svim smjerovima (doplata) dok po pitanju praktičnosti prtljažnik od 452 litre može bez problema osigurati prostor za stvari četveročlane obitelji.
Pregledni instrumenti i veliki okomit ekran multimedije osjetljiv na dodir kristalno čisto pokazuje sve informacije kao i prikaz sustav kamera od 360 stupnjeva, koja je dobrodošla pomoć pri parkiranju i manevriranju jer je preglednost straga nešto slabija zbog masivnih stražnjih nosača krova.
Dodatan šminkerski štih autu daje paket opreme R-Design koji se ističe crnom sjajnom prednjom rešetkom s posebnim mrežastim uzorkom te okviri prozora u istom tonu kao i retrovizori dok su krovni prečke za nosač tereta izvedeni u punom aluminiju.
Na koncu i cijena: Volvo XC40 Recharge T5 R-Design AT7 koji se potrošnjom pokazuje kao solidna alternativa nekadašnjem dizelašu do registracije stoji 367.124 kuna što je u okviru ostalih modela premium klase, ali treba imati na umu da doplate mogu povisiti cijenu kao kod testnog primjerka koji u finalu do registracije stoji 453.931 kunu. Vjerojatno cijene neće biti bitno drugačije ni kad u salone uskoro stigne redizajnirana verzija XC40.
Recharge T5
TEHNIČKI PODACI
Motor 1477 ccm, turbobenzinski
180 KS, elektromotor od 82 KS
Cilindri/ventili 3/12
Obujam 1598 ccm
Snaga ..262 KS pri 5800 o/min
Okr. moment 425 Nm pri 1500 o/min
Doseg na struju 45 km
Pogon prednji
Mjenjač dvije spojke, 7 brzina
Dimenzije 442,5 x 186 x 165 cm
Osovinski razmak 270 cm
Gume 235/50 R 19
Masa 1812 kg
Prtljažnik 452/1328 litara
MJERENJA
Brzina 180 km/h
0-100 km/h 7,3 sekunde
Potrošnja 6,4 l/100 km
Cijena 367.124 kuna
S doplatama 453.931 kunu
OPREMA R-DESIGN - alu naplaci od 18 cola • dvozonska klima • tempomat • hi-fi s 8 zvučnika • diodna svjetla • sportsko podvozje • pomoć pri vožnji na nizbrdici • pomoć pri održavanju trake • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera 360 • pametni ključ…
DOPLATE - el. podesiva prednja sjedala s memorijom • aktivni tempomat • grijana prednja sjedala • el. panoramski krov • zatamnjena stražnja stakla • alu naplaci od 19 cola… Ukupno 86.807 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....