OBITELJSKA MJERA

TEST: VW GOLF SPORTSVAN 1.6 TDI Kompakt s dodanom vrijednošću

Nova izvedba Golfa modernija je od prethodnika, ali i manje upadljiva od suparnika
 Željko Puhovski/CROPIX

Nakon karavana Variant prošle jeseni, Golf Sedmica transformirao se u još prostraniju, u duljinu i visinu napuhanu izvedbu Sportsvan. Očekivano, glavna misao vodilja pri dizajniranju, vidljivo je to u svakom detalju, bio je izgled obične Sedmice. Međutim, linije su ovdje specifično zategnute, a ostakljenost, sa jače nagnutim vjetrobranom, primjetno je veća nego kod Golfa Plus. Posljedično, i preglednost je osjetno bolja. A u brojkama, karoserija je u odnosu na Plusovu dulja za solidnih 13,4 centimetra, ali i šira za vidljiva 2,5 centimetra te niža za 2 milimetra. Osim toga, međuosovinski razmak modularne i veće MQB platforme sada je veći za 10,7 centimetara, što kao posljedicu donosi kraće prevjese i šire tragove kotača.

Kao i uvijek kada je u pitanju Volkswagen, prave vrijednosti kriju se unutar karoserije. Već s prvim otvaranjem vrata iznenadili smo se količinom ukazanog prostora, posebno s obzirom na to da je Sportsvan od običnog Golfa dulji tek 8 centimetara i širi 8 milimetara. Ključ prostranosti krije se u visini većoj za gotovo 13 centimetara i modularnoj platformi čiji je međuosovinski razmak veći za 5 centimetara, ali i velikim staklenim površinama. Osobama prosječnog rasta i stasa ne manjka mjesta niti za glavu, niti za koljena, a niti u prostoru ramena. Funkcionalnost je također na visokoj razini i očigledno je da ništa nije prepušteno slučaju. Vrata se široko otvaraju, pristup sjedalima je lagan, a pretinaca ima toliko da igra traženja mjesta gdje su sve izdubljena može i zabaviti. Doduše, nije se pretjerivalo umetanjem podnih bunkera ispod tepiha kao u Picassu ili Scenicu, ali ima ih sasvim dovoljno da potraga za odloženim predmetom može i potrajati.

Premda je izgled središnje konzole posve drukčiji nego u običnom Golfu, položaj sjedenja povišeniji, a teško je usporediv i osjećaj prostranosti i prozračnosti, pod kožu se odmah uvlači prepoznatljiv Golfovski osjećaj koji sugerira laku opsluživost, odličnu ergonomiju i iznimno visoku kvalitetu izrade. I na lošoj cesti nema popratnih zvukova, sve se doima napravljeno čvrsto kao u autu više klase, što prati i vrlo lijepa udobnost. Jednostavan dizajn vozačkog okruženja daleko je od ekstravagancije Picassa, ali tko ne voli iznenađenja ovdje će se već nakon par minuta biti osjećati udomaćeno. Pritom se ne može izbjeći pitanje opremljenosti, po kojem Volkswagen sve manje kaska za konkurencijom pa kritike na tu temu lagano gube podlogu. To vrijedi i za Sportsvan, čijoj se srednjoj opremi Comfortline može spočitnuti tek nedostatak sekundarnih detalja poput USB priključka ili kontrola radio uređaja na upravljaču.

Sve ostalo štima. Od 1,6-litrenog dizelaša sa 110 KS (u običnom Golfu ima 105 KS), srednjeg u ponudi, očekuje se da ponese najveći dio potražnje. Testna vožnja pokazala je opravdanost očekivanja, jer unatoč tomu što nosi masu od gotovo 1,5 tona (ali ipak oko 90 kg manje od Golfa Plus), performanse su vrlo pristojne, a potrošnja niska. Osjećaj pothranjenosti prisutan je tek u situacijama kada se pretjerano zaspi s okretajima, ali 110 KS u globalu su odlična mjera i sasvim dovoljna zaliha snage. Pri izvlačenju iz zone blage početne pospanosti koristan je i dobar okretni moment od 250 Nm već na oko 1500 okretaja koji najveću vrijednost drži do 3000 okretaja, u najčešćem području rada dizelaša. Izlazak iz zone početnih okretaja nadasve je uglađen i bez zadrške, a potom se može biti i iznenađujuće brz.

Šteta što je na višim okretajima i većim brzinama bučnost motora i karoserije nešto veća, što je u malom nesrazmjeru s općom visokokvalitetnom izvedbom auta. Potrošnja se u pravilu kreće oko 6 litara, uz malo pažnje može i još manje, dok uz nešto nesmotrenosti dolazi do 7 litara. Osjećaj u vožnji je izvrstan, praktički kao da se vozi običan Golf. Sniženo težište, izravniji upravljač nego u Plusu i manja težina pridonose okretnosti kakvu nismo očekivali, a efekt povišene karoserije u normalnoj vožnji, pa čak i u oštrijem ulazu u zavoj, gotovo da se i ne osjeća. Kad je u pitanju cijena, tradicija plasiranja u višu vrijednosnu kategoriju nije iznevjerena. Tako razlika u odnosu na francuske suparnike ni ovaj puta nije zanemariva, dok se skok u odnosu na običan Golf za 11.700 kuna čini razumno odmjerenom naknadom za puno više mjesta, funkcionalnosti i udobnosti koje Sportsvan pruža. Bez obzira na to što se oko cijene bilo kojeg Volkswagena u nas uvijek lome koplja iskustvo govori da briljantna kvaliteta i odlična tržišna reputacija redovito pronalaze brojne poklonike pa ni uspjeh Sportsvana ne bi trebao biti upitan.

Golf Sportsvan1.6 TDI Comfortline

TEHNIČKI PODACI

MOTOR dizelski, 4 cil.

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 81 kW/110 KS pri 4000/min

Moment: 250 Nm pri 1500-3000/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Gume: 205/55 R 16

Dimenzije: 434x181x158 cm

Osovinski razmak: 269 cm

Prtljažnik: 500/590/1520 litara

Težina: 1475 kg

Najveća brzina: 192 km/h

0-100 km/h 11,3 sekundi

Potrošnja: 4,6/3,7/4,1 l/100 km

Ispuh CO2: 106 g/km

CIJENA 184.000 kn

S DOPLATAMA 193.380 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. listopad 2024 22:27