MODERAN, KOMFORAN I UDOBAN

TESTIRALI SMO CITROEN C5 AIRCROSS 2.0 BlueHDi EAT8 Shine, najbolji Citroen novog doba spreman za ispred Opere, te za izazove i izvan utabanih puteva

 
 Zlatko Horvat

Zanimljiva je Citroenova proizvodna strategija, naročito kada su u pitanju automobili SUV klase. Zavirimo li malo u ne tako daleku prošlost lako je zaključiti da u stvaranje povišenih modela nikada ne kreće samostalno, već uvijek u partnerstvu s Peugeotom kao markom iz svog koncerna, što je i logično, ali i nekim od - konkurentnih proizvođača.

Nekada je to bio Mitsubishi (od 2007. zajednički modeli C-Crosser, 4008 i Outlander, a od 2012. C4 Aircross, 4007 i ASX), dok proljetos uveden model C5 Aircross dijeli platformu, motore i masu ostalih komponenti s Opelom umjesto Mitsubishijem i naravno, Peugeotom 3008/5008.

Zlatko Horvat

S Opelom i njegovim modelom Grandland X pratnerstvo je nastalo kao posljedica prihvaćanje njemačke marke pod francusko okrilje. I još jedan detalj - u sklopu naziva zadržana je oznaka C5, gotovo 20 godina prepoznatljiv sinonim udobnosti za limuzinu srednje klase?

ako je Citroen ponudu poslovno-obiteljskih limuzina prepustio bratskom Peugeotu, ostavio je staru oznaku kao podsjetnik na tradicionalnu Citroenovu značajku koja ne izostaje ni u novom SUV automobilu.

Marin Tomaš

Teško ćete C5 Aircross na cesti zamijeniti s drugim automobilom. Široko razvučena maska u dva dijela, tri para jakih svjetala, visok, širok i plosnat poklopac motora te elipsast završetak prozora stražnjih vrata u samo pola godine od dolaska u prodaju postali su prepoznatljiv dio imidža velikog povišenog Citroena.

Bogata oprema testnog primjerka, najskuplja serijska Shine i velik broj doplata, između ostalog s 19-colnim naplacima upadljivog dizajna, crveno-crnim detaljima i kromiranim površinama, dižu atraktivnost na visoku razinu, Velik Aircross izgleda fantastično, na cesti robusno, moćno i skupo i takav naravno, ne prolazi nezapaženo. Drago nam je vidjeti kako je Citroenovim dizajnerima ponovno pušteno mašti na volju.

Marin Tomaš

I nakon što se sjedne za volan, dojam posebnosti, pa i otmjenosti u 321 tisuću kuna vrijednom testnom primjerku naravno da ne izostaje. Ritam bogatom okruženju daje kvalitetna smeđa koža Nappa s prošivima od svijetlog konca, ali i prelijepo dizajnirani detalji poput ručice automatskog mjenjača ili tamno lakiranih pojedinosti poput klavirskih tipki ventilacije i okvira pojedinih kontrolnih tipki.

Tko baš traži naravno da će pronaći poneku jeftiniju plastičnu površinu, ali takva nikad nije na primarnim mjestima. A putuje se – sjajno. Dobro odmjerena prostranost, velik prtljažnik od 580 litara (720 odgurne li se klizna stražnja klupa do kraja prema naprijed!) sa senzorskim otvaranjem i udobna sjedala tvore ugodno okruženje za nabiranje kilometara, u što se uklapa i sofisticirano izravno vozačko okruženje, s dva velika digitalna zaslona.

Marin Tomaš

Daleko bi nas odvelo nabrajanje sveg sadržaja što ga pružaju te dvije digitalne igračke čije izgled se mijenja ovisno o odabranom sadržaju, a dovoljno je reći da smo i nakon tjedan dana imali dojam kao da smo tek na početku. Vožnja je tiha i viši okretaji jakog dizelaša jedva da prodiru do komforniog interijera, a jako dobra je i preglednost. Dopao nam se i širok, masivan središnji greben koji i vizualno naglašava dojam robusnosti sukladno terenskom automobilu, ali i jako lijep izgled kompletne armature. Jest pomalo klasičan i prasvilnih linija, ali ima onu neku zdravu dozu francuske ekstravagancije.

Marin Tomaš

U ovako bogato opremljenom primjerku, sa samog vrha ponude, lakše bi bilo spomenuti što u opremi nema, nego što sve ima. Zato ćemo spomenuti samo one elemente doplata koji značajnije utječu na opći dojam luksuza, kao što su bijela perla boja karoserije, 19-colni naplaci, panoramski stakleni krov s otvaranjem na struju i koža Nappa… Sve ostalo što vidite na testnom primjerku, u top opremi Shine inače vrijednom 279 tisuća kuna, dolazi – serijski.

Marin Tomaš

Od kompletne sigurnosne elektronike na koju se može osloniti do LED svjetala, solidne navigacije, bežičnog punjenja mobitela, parkirnih senzora i kamere, otvaranja prtljažnika bez ruku, grijanih i strujom podesivih prednjih sjedala s tri memorije… Ukratko, gotovo da bi se moglo reći nema čega nema. U ovoj klasi C5 Aircross jedan je od najopremljenih primjeraka.

Marin Tomaš

Dizelski 2,0-litreni motor od 177 KS i 400 Nm u sprezi s automatskim mjenjačem sa osam brzina i prednjim pogonom kombinacija je koja besprijekorno odrađuje zadaću vuče 1540 kilograma teškog i 4,5 metara dugačkog SUV automobila. Topla preporuka! Odlično mu pristaje, vuče uglađeno od niskih okretaja i dobro je prigušen na visokima, kad se gas stisne do kraja. U svakom trenutku osjeća se da ima snage i momenta, što uz visoku poziciju sjedenja svakako ulijeva dodatnu dozu samopouzdanja i sigurnosti.

Marin Tomaš

U sportskom programu, s bržim odzivom na gas, a pogotovu s ručnim prebačajem brzina, intenzitet doživljaja dobrih performansi dodatno dobiva na snazi i veliki Aircross se u takvim trenucima doima kao vrlo brza povišena krstarica. Uostalom, do stotke se stiže brže od devet sekundi, od 60 do 100 uz kickdown treba mu samo šest sekundi, a na autocesti postiže čak 211 na sat. Kome zdravog razuma u SUV automobilu treba više?

Marin Tomaš

Automatski mjenjač kojeg isporučuje ZF profinjeno putuje kroz svih osam brzina i u ovom okruženju potvrđuje reputaciju jednog od najboljih klasičnih automatika i u sklopu s udobnim ovjesom baza je visokog komfora vožnje. Ovjes naime, ima progresivne hidraulične graničnike umjesto klasičnih gumenih pa na lošoj cesti udobnost Aircrossa podsjeća na slavne dane Citroenove udobnosti. U brže voženim zavojima velika karoserija i podvozje uštimano na udobnost naravno da pokazuju tendenciju naginjanja i blagog podupravljanja, no sve dok se doista grubo ne pretjera ostaje u okvirima lagane kontrole. Potrošnja? Niska, psoebno uzme li se u obzir kompleksno okruženje. Normalnim, smirenim pristupom u gradu se može trošiti i manje od sedam litara, na otvorenoij cesti samo oko pet, na autocesti oko šest. U konačnici, s otprilike toliko se može računati i u prosjeku.

Zlatko Horvat

Testni primjerak je izgledom, opremom i pogonskim sklopom na samom vrhu ponude i premda je s jedne strane zbog svega toga iznimno poželjan, s druge mu to pumpa cijenu na 321 tisuću kuna (278 tisuća bez doplata). Zato možda nije reprezentativan primjerak modela koji će se najviše kupovati. Rješenja međutim, postoje. Najjači dizelaš s početnom, ali solidnom opremom Live dostupan je za puno umjerenijih 238 tisuća kuna, a sa srednjom Feel za 250 tisuća. Automatski mjenjač uvijek dolazi u seriji. Tko nema apetite za bržom vožnjom, na izbor se nudi 1,5-litreni dizelaš sa 130 KS i 300 Nm u rasponu cijena od 196 do 237 tisuća kuna, ovisno o opremi.

Marin Tomaš

Kod njega se automatika doplaćuje 17 tisuća kuna. U ponudi su naravno i turbobenzinci, koji su na našem tržištu u ovoj klasi u drugom planu. Nije ipak, zgoreg spomenuti da im se cijena kreće od 180 tisuća za 1,2-litreni od 130 KS do 257 tisuća za 1,6-litreni sa 180 KS. Bonus koji se ne smije zanemariti je i garancija na pet godina ili 100 tisuća kilometara za sve verzije, a u tijeku je i jesenska prodajna akcija u sklopu koje se C5 Aircross nudi uz popust od 10 tisuća kuna. Benzinska ponuda tako kreće od 170 tisuća kuna, dizelska od 186 tisuća kuna. Pošteno.

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski

Obujam: 1997 ccm

Snaga: 130 kW/177 KS na 3750/min

Moment: 400 Nm na 2000/min

Pogon: prednji

Mjenjač: automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije: 450 x 197 x 169 cm

Osovinski razmak: 273 cm

Prtljažnik: 580/720 litara

Gume: 205/55 R 19

Masa: 1610 kg

Jamstvo: 5 godina/100.000 km

PERFORMANSE

Brzina: 211 km/h

0-100 km/h: 8,6 sekundi

Potrošnja: 6,2 l/100 km

Marin Tomaš

OPREMA SHINE

18-colni naplaci * LED svjetla s automatskim prebacivanjem * parkirni senzori i kamera * otvaranje prtljažnika bez ruku * koža Grafphite ili Grey * keyless * automatska dvozonska klima * sustav za automatsko kočenje i nadzor mrtvog kuta * adaptivni tempomat * čitanje znakova * upozorenje na umor * sustav Grip Control za prilagodbu vožnji raznim terenima * pomoć na usponu i spustu * multimedija s navigacijom i 8-inčnim dodirnim ekranom * 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča * bežično punjenje mobitela… CIJENA 278.900 kn

DOPLATE TESTNOG MODELA

perla boja Business * 19-colni naplaci * el. panoramski krov * koža Nappa Brown * grijanje prednjih sjedala… UKUPNO 42.105 kn

CIJENA S DOPLATAMA 321.005 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 20:17