Elektrificirani, hibridni i električni automobili u ovoj su čudljivoj godini došli do punog zamaha. Potvrđuje to i podatak da je u rujnu ove godine, naime, prema podacima Jata, prvi put u povijesti prodaja novih elektrificiranih automobila u Europi premašila prodaju dizelskih automobila. U svakom slučaju, može se reći da ovaj podatak predstavlja prekretnicu za automobilski sektor. Osim veće potražnje, kumovala je tome i sve snažnija elektrifikacija modela gotovo svih proizvođača, a pritom ni Škoda je stoji po strani.
Dapače, Česi su još prošle godine predstavitli svoj plug-in hibridni Superb s dodatkom u nazivu iV. Dobro poznati Superb u Combi varijanti s našeg testa pritom nas je jako iznenadio potrošnjom. Kod ovog je modela ključ: tko želi voziti maksimalno štedljivo, na put svakako treba krenuti s do vrha napunjenom litij-ionskom baterijom kapaciteta 13 kWh te odmah u startu izabrati program E, najštedljiviji od tri dostupna programa vožnje (nude se još Hybrid i Sport). Tako se, naime, prvih 55 kilometara prolazi bez da se potroši i kap benzina iz spremnika od 50 litara.
Pritom je važno i što se čini kad se isprazni baterija. Tada je poželjno umjereno pritiskati papučicu gasa kako se turbobenzinac 1.4 sa 140 KS, uparen s trofaznim sinkronim elektromotorom od 85 kW, ne bi pretjerano vrtio. Potrošnja u tom slučaju iznosi i dalje umjerenih 6,5 litara, koliko god Superb u plug-in izvedbi na vagi brojao preko 1,7 tona.
A to, pak, češkom plug-in hibridu omogućuje ono što je nezamislivo i u ovoj klasi najzastupljenijim dizelašima – prosjek koji se kreće oko tri litre, barem u prvih stotinjak kilometara. Na dužim rutama takav rezultat, naravno, nije moguć, no i naš prosjek na kraju sedmodnevne vožnje od 4,6 litara pokazuje da je plug-in izvedba sasvim sposobna trošiti poput upaljača.
Doduše, barem kad se baterija redovito puni na vanjskom punjaču. Kao najgora moguća odluka, naime, nama se pokazao pokušaj punjenja baterija u vožnji. Kad smo odlučili rabiti turbobenzinac za proizvodnju struje, potrošnja je skočila na preko 11 litara pa tu mogućnost stoga treba izbjegavati u širokom luku koliko god se na prvu činila praktičnom. Tim više jer povećana potrošnja nije jedini minus kad se bateriju odluči puniti u vožnji.
Tihi, inače gotovo nečujni turbobenzinac tad odjednom postaje osjetno bučniji i nestaje meditativni ugođaj u vožnji kakav inače vlada u Superbu iV. I to ne samo kad se koristi program E.
Koliko je hibridni sustav umješno posložen najbolje se vidi kad elektronika neprimjetno, bez trzaja i u tišini kombinira benzinski s elektropogonom u programima Hybrid i Sport. Ti prebačaji dovedeni su gotovo do savršenstva, a dio zasluga za to ima i konstrukcija mjenjača koji zapravo nema dvije spojke, već i treću zaduženu za povezivanja dvaju motora.
Impresionira i ponašanje u vožnji, posebno kad se izabere program Sport te turbobenzinac i elektromotor udruže snage i ponude maksimalnih 218 KS. Velika, masivna karoserija tad kreće kao izbačena iz katapulta i do stotke stiže za kratkih 7,7 sekundi, a nude se i uvjerljiva međuubrzanja pa se pretjecanja odrađuju kao od šale.
Poveća masa osjeti se u zavojima, no na upravljivost nitko neće imati zamjerke, dijelom i jer se serijski isporučuje sportski ovjes koji za ovu prigodu karoseriju ne spušta za uobičajenih 10 mm. Uz uvjerljive kočnice, kojima posao bitno olakšava mogućnost kočenja elektromotorom, te precizan, izravan upravljač, zadovoljeno je sve što bi mogli tražiti vozački sladokusci.
Početna cijena opremom već ozbiljno nakrcana početna izvedba Ambition (kožna sjedala, prednji i stražnji senzori, navigacija, alu naplaci od 17 cola…) stoji 273.000 kn (limuzina), odnosno 281.600 kn (karavan). Na prvu, to zvuči poprilično. No, kad se vidi da se usporedivi dizelaš 2.0 TDI od 190 KS sa 7-stupanjskom automatikom u izvedbi Ambition nudi od 282.700 kn, postaje jasno da plug-in hibrid više nego konkurentan cijenom...
TEHNIČKI PODACI
Motori turbobenzinski, elektro, 1395 ccm
Snaga 115 kW/156 KS pri 5000-600/min
Moment 250 Nm pri 1500-3500/min
Baterija litij-ionska, 13 kWh
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 486x186x146 cm
Osovinski razmak 284 cm
Prtljažnik 510/1800 litara
Gume 235/45 R18
Masa 1730 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
Ispuh CO2 37 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 224 km/h
0-100 km/h 7,7 sekundi
Prosječna potrošnja 4,2 l/100 km
Doseg na struju 55 km
Cijena 314.880 kn
S doplatama 379.000 kn
Oprema SportLine - automatska klima • crni alu naplaci od 18 cola • LED Matrix prednja svjetla • radarski sustav Front Assist • navigacija • dodirni zaslon dijagonale 8 inča • prednji i stražnji parkirni senzori • sjedala u kombinaciji umjetna koža, koža i Alcantara • sportska prednja sjedala • el. podesivo sjedalo vozača • tempomat • el. podesivi, preklopivi i grijani retrovizori • višenamjenski sportski kožni upravljač s polugicama za izmjenu stupnjeva • el. otvaranje prtljažnika • el. podizači stakala • bežično otključavanje i zaključavanje • LED ambijentalno osvjetljenje • višenamjensko putno računalo • nasloni za ruke sprijeda i straga • kromirane papučice
Doplate - metalik lak • el. podesivo sjedalo vozača i suvozača • bežično punjenje mobitela • el. panoramski krov • grijana prednja sjedala • virtualni kokpit • Area view 360 stupnjeva • alu naplaci Supernova od 19 cola • adaptivni tempomat do 210 km/h • virtualna papučica za otvaranje prtljažnika - Ukupno 64.143 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....