Razlike nisu velike. Audi Q4 Sportback jest u stražnjem dijelu sportski zategnut i time oku atraktivniji, no ostatak recepture je identičan kao i kod standardnog Q4.
I tu je, naime, riječ o potpuno električnom modelu s već prepoznatljivim dodatkom “e-tron” rastegnutom na 459 cm, koji se kotrlja na koncernovskoj platformi MEB (kao i Volkswagen ID. 4 i Škoda Enyaq) i nudi u tri izvedbe među kojima se posebno ističe ona najjača s 299 KS i 406 Nm.
Zapravo, jedina značajnija razlika između ova dva bratska SUV modela jest u tome što Sportback donosi dva centimetra nižu krovnu liniju, zbog čega ima i bolju aerodinamiku. Koeficijent otpora zraka kod njega iznosi 0,26 (inače 0,28), što u vožnji smanjuje šum vjetra i ponešto pospješuje doseg.
Vrijedi li to dodatnih 15.000 kuna? Standardnu Audijevu klijentelu ovo pitanje moglo bi samo nasmijati, jer taj iznos ionako potroše za jednu do dvije doplate, pa je jasno da on neće igrati presudnu ulogu pri izboru između standardnog Q4 i onoga s dodatkom Sportback.
Znatno vrjednija informacija stoga jest da se i u Sportbacku straga ugodno sjedi, a mjesta je toliko da se ondje ugodno mogu smjestiti i visoki putnici. Krov neće grebati tjeme niti onima od 190 cm, tim više jer zbog podatnih sjedala i izuzetno darežljivog prostora za noge nisu prisiljeni sjediti uspravno.
Prava je šteta što između podnice koja skriva ozbiljno pakiranje litij-ionskih baterija i sjedala nema dovoljno mjesta da se dublje gurnu stopala, jer bi tako bilo još ugodnije.
Pomalo nestvarno, Sportback pritom ima čak i nešto veći prtljažnik - barem onaj dio ispod police. U trenutku kad se pomoću struje dignu njegova vrata (ta blagodat nudi se serijski) - nudi se prostor od 535 litara, 15 litara više nego kod standardnog Q4.
Sportback serijski donosi i izbornik programa vožnje Audi Drive Select, no kudikamo veće su razlike između samih ponuđenih pogonskih izvedbi. Dok početni 35 e-tron od 170 KS, pa i snažniji 40 e-tron od 204 KS pokreće sinkroni elektromotor koji snagu prenosi na stražnju osovinu, najsnažnija izvedba 50 e-tron dolazi s još jednim elektromotorom zaduženim da pokreće prednju osovinu.
Na ovaj način dostupan pogon quattro ima niz prednosti - pridonosi ukupnoj masi sa svega 60 kg i nikako ne ugrožava gotovo savršen raspored težine dobiven pametnim razmještajem baterija, a prednji elektromotor pritom nije pretjerani potrošač struje jer se aktivira samo kad senzori osjete da bi zbog skliske ceste i slabijeg prianjanja moglo doći do zanošenja auta.
Zahvaljujući tome, vozač u 50 e-tron ima izuzetan osjećaj kontrole, što je utješno s obzirom na to da je njemački SUV od 2,1 tonu spreman stotku dohvatiti za svega 6,2 sekunde i gotovo ujednačenim ubrzanjem doseći maksimalnih, elektronski ograničenih 180 km/h (kod 35 i 40 e-trona brzina je ograničena na 160 km/h).
Startovi na semaforu su takvi da kod drugih vozača izazivaju šok i nevjericu, tim više jer ih u prašini nije ostavio nekakav roadster, nego luksuzni, ali i prilično korpulentni SUV.
Obilan paket litij-ionskih baterija kapaciteta 82 kWh (od čega je iskoristivo 77 kWh) pritom omogućuje da se dostupna snaga itekako iskoristi, bez straha da će struje nestati usred vožnje. Na testu prosječna potrošnja od 21,4 kWh dobivena je gotovo bez ikakve pažnje, uz poneko jurišanje autocestom gdje iznad 120 km/h njemački SUV postaje naočigled gladniji struje.
Čak i uz takav stil vožnje doseg s punom baterijom nije nam bio kraći od 360 kilometara, pa ne treba sumnjati da uz umjereniji tempo on dostiže i preko 400 kilometara. Veliki plus je i samo ponašanje vodom hlađenih baterija, koje ne samo da se u praksi pokazuju izdržljivima, nego i trpe snagu punjenja od popriličnih 125 kW.
Kako su kod nas takve punionice rijetke, dobro je znati da se i na onoj najčešćoj od 50 kW brzo nabiru novi kilovatsati. Svakih 13 minuta u prosjeku se u bateriju smjesti novih 10 kWh struje, a uz pretvarač od 11 kW osigurano je i brzo punjenje na izmjeničnoj struji što će posebno cijeniti oni koji ovaj SUV pune u vlastitoj garaži.
50 e-tron
TEHNIČKI PODACI
Motori električni, sinkroni,299 KS
Moment 460 Nm
Baterija litij-ionska, 82 kWh
Doseg 409 km
Dimenzije 459 x 187 x 161 cm
Osovinski razmak 276 cm
Prtljažnik 535/1490 litara
Gume 215/55 R17
Masa 2135 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
Jamstvo baterije 8 godina/160.000 km
MJERENJA
Najveća brzina 180 km/h
0-100 km/h 6,2 sekunde
Prosječna potrošnja 21,4 kWh/100 km
Cijena 495.185 kuna
S doplatama 613.555 kn
Serijska oprema • automatska klima • višenamjenski sportski upravljač u koži s ručicama za podešavanje regeneracije energije • Audi Drive Select • grijanja prednja sjedala, podesiva po nagibu, dužini i visini • el. pokretanje vrata prtljažnika • el. pokretani i grijani retrovizori • kabel za punjenje na kućnoj utičnici • automatsko kočenje…
Doplate • metalik lak • MMI navigacijski sustav plus • ambijentalno osvjetljenje • alu naplaci od 20 cola • S line paket • Matrix LED svjetla • sportska sjedala u kombinaciji umjetne kože i tkanine • stražnja parkirna kamera… • Ukupno 118.380 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....