Novog normalnog u Peugeotu su, čini se, postali svjesni prije nego je pandemija korone promijenila našu svakodnevicu i taj pojam zacementirala kao opće poznatu stvar. U slučaju francuske tvrtke, doduše, taj pojam nema baš nikakve veze s ovom globalnom pošasti, već s nečim sasvim drugim – elektrifikacijom.
U Peugeotu, naime, već neko vrijeme smatraju da su elektro verzije zapravo „normalne“ izvedbe, pa tako vjeruju i da se po ničemu ne trebaju razlikovati od „standardnih“. Dobar primjer za to je e-2008, šarmantni, strujom pokretan gradski SUV rastegnut na 431 cm, na prvu po ničemu različit od onih pokretanih benzincima i dizelašima.
Baš kao i manji e-208, i on mami poglede skladnom, no u praksi nepotrebnom prednjom maskom s otvorima za dovod zraka, dok teško primjetnu razliku donosi tek na više mjesta ugravirano slovo „e“, izostanak ispuha i prigodni naplaci od 16 cola.
Razlika je, međutim, primjetna u vožnji. Zbog litij-ionskih baterija kapaciteta 50 kWh električni e-2008 na vagi broji priličnih 1548 kg, i ta se masa osjeti za upravljačem - više pri samom kretanju, a manje u zavojima kada promišljen raspored baterija u podnici niti najmanje ne remeti stabilnost karoserije. No, to ne znači da francuskom električaru nedostaje „špirita“. Uz živahni elektromotor od 136 KS i 260 Nm osigurane su primjerene performanse, posebice kad vozač izabere program Sport (nude se još Normal i Eco).
Do stotke se tako može stići za kratkih 9 sekundi, a sva je prilika da bi i maksimalna brzina bila reprezentativnija kad ne bi bila elektronski ograničena na 150 km/h. Tko voli žustriju vožnju i tu će tako doći na svoje, no nastup je općenito ipak skromniji nego u slučaju manjeg, gotovo 100 kg lakšeg i znatno aerodinamičnijeg e-208 u koji se ugrađuju isti elektromotor i baterijski sklop.
On do stotke stiže za osjetno kraćih 8,1 sekundu, no razlika je još izraženija u dosegu. S „do vrha“ napunjenim baterijama gradski električar može proći i preko 300 km, dok nam putno računalo kod e-2008 niti jednom nije pokazalo doseg veći od 260 km. To, doduše, djelomično ima veze i s dobom godine. Gradski e-208, naime, testirali smo još u rujnu kad se prosječna temperatura nije spuštala ispod petnaestak stupnjeva, dok nam je e-2008 na test stigao usred ciče zime, u trenutku kad temperatura tek rijetko i prilično bojažljivo prelazi ništicu.
Niske temperature, primijetili smo, nepovoljno utječu i na samu brzinu punjenja baterija. Kad smo e-208 priključili na brzi punjač od 50 kW u 36 minuta dopunili smo bateriju s 30 kWh i došli do struje za dodatnih 193 km. S druge strane, na istoj punionici i u minutu istom vremenu punjenja u e-2008 smo usred zime uspjeli nagurati tek skromnih 14,7 kWh i povećati doseg za nešto manje od 100 km.
Priključak za punjenje smješten ispod poklopca koji inače skriva otvor spremnika goriva pritom je na tragu spomenutog u uvodu, odnosno ideje da se električne izvedbe upadljivo ne razlikuju od „standardnih“. A na istom tragu je i izgled unutrašnjosti, gdje su kvaliteta materijala i sama preciznost izrade na visokoj razini kao što je inače slučaj kod 2008 (Peugeot je tu napravio zbilja značajan iskorak u posljednjih nekoliko godina). Bitnih razlika nema niti u dizajnu, za čiju je izvedbu Gilles Vidal pokupio niz nagrada.
I tu pogled prvo pada na digitaliziranu instrumentnu ploču i-Cockpit, koja se sad već tradicionalno gleda preko minijaturnog, sportski podrezanog upravljača. Razlike? Prikaz informacija na i-Cockpitu, kao i na središnjem zaslonu koji uz doplatu raste i do dijagonale od 10 inča bogatiji je nego inače, te donosi niz informacija vezenih uz stanje baterija. Osim toga, na središnjem stupu tu je ručica kakva inače u Peugeotu dolazi s 8-stupanjskom automatikom. Njome se, međutim, u ovom slučaju upravlja bestupanjskim mjenjačem, odnosno reduktorom.
Cijena? Bogato opremljen e-2008 nudi se od 272.590 kuna, što nije malen novac. Ipak, uz državne poticaje od 70.000 kn koji su ponovno pred vratima sve skupa ipak izgleda prihvatljivije.
e-2008 50 kWh 136
TEHNIČKI PODACI
Motor električni, sinkroni
Snaga 100 kW/136 KS pri 3700/min
Moment 260 Nm pri 300-3700/min
Baterija litij-ionska, 55 kWh
Doseg 320 km
Dimenzije 430x177x153 cm
Osovinski razmak 261 cm
Prtljažnik 405 litara
Gume 215/60 R17
Masa 1548 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
Jamstvo na bateriju 8 godina 160.000 km
MJERENJA
Najveća brzina 150 km/h
0-100 km/h 9 sekundi
Prosječna potrošnja 17,8 kWh/100 km
Cijena 284.590 kuna
S doplatama 291.000 kuna
Serijska oprema • Allure Business - vautomatska klima • alu-naplaci od 16 cola • multimedija sa zaslonom od 7 inča • 4 USB priključka • 3D instrumentna ploča • kamera za pomoć pri vožnji unazad • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • el. stakla • senzor kiše • multifunkcionalni upravljač u koži • stražnji parkirni senzori • prednja i stražnja LED svjetla • Paket Sigurnost • kabel za punjenje na 230V • pretvarač od 11 kW •
Doplate • metalik lak • 3D navigacija sa zaslonom od 10 inča • Ukupno 6410 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....