IZVANA MINI, IZNUTRA MAXI

TESTIRALI SMO HYUNDAI i10 1.0 STYLE Lajkove skuplja za prostranost, izradu i opremu, ali i drsko simpatičan izgled

Novi korejski mini s osnovnim motorom nije trkač, ali je okretan, korektno brz i ekonomičan, a među brojnim vrlinama su mu prostran i u opremi Style bogat interijer, čvrsta izrada i uvjerljivo ležanje
Hyundai i10.
 Marko Miscevic/CROPIX

Nemalo je bilo iznenađenja, pa i nevjerice, kad je prošla generacija Hyundaija i10 na testovima utjecajnih europskih autorevija počela redati pobjede nad konkurencijom. Trijumfi korejca na europskom terenu znakovito su upozoravali da je Hyundai napravio pošten gradski mini i objektivno, samo mu je nedovoljan imidž priječio da pobjede poprati i prodaja.

Priča sada ide dalje trećom generacijom, na kojoj uspješne dizajnerske i koncepcijske ideje prethodnika nisu doživjele drastične rezove. Linije i proporcije su prepoznatljive, zadržan je i karakterističan oblik stražnjeg nosača krova i prednjih LED pozicija, no prednji je dio dobio dozu sportske drskosti, a kontrastnija bočna silueta niže postavljene rubove prozora. Dužina je zadržana, ali je šira i niža dva centimetra, toliko je veći i trag kotača, a tri i pol centimetra je povećan i osovinski razmak. Kompaktniji izgled daje i malo bolju aerodinamiku (0,31).

image
Hyundai i10.
Marko Miscevic/CROPIX

Kao i dosad, unutrašnjost je i dalje velika, možda i najveća vrlina. Potpuno je nova, a već su debljina i veličina vanjskih kvaka te mekan zvuk vrata pri zatvaranju, kao da je u pitanju skuplji auto, mudar strateški potez. Interijer, u za ovu klasu uobičajenoj tvrdoj, ali i ugodnoj plastici i u kojem ponovno nema niti najmanje površine ostavljene u limu, jedan je od najprostranijih u klasi i po tom je pitanju i10 u segmentu koljena i visine za vratom nekim modelima iz veće klase. Hyundaijevi mađioničari prostora pritom su u samo 3,67 metra dužine uspjeli zadržati i jedan od najvećih prtljažnika (252 l), k tome sada s tri centimetra spuštenim pragom još pristupačniji.

image
Hyundai i10.
Marko Miscevic/CROPIX

Interijer je vrlo čvrsto i s pažnjom sklopljen i osjećaj za volanom je na prvu ugodan i user friendly. Prilično velika, udobna i dobro oblikovana sjedala uz sve to lijepo izgledaju, višefunkcijski kožni volan je zadebljanog obruča kao u većim automobilima, a mjenjač postavljen blago povišeno, približen vozaču. Zrelo i promišljeno izgleda i masivan kokpit s dodirnim ekranom infotainmenta dijagonale osam inča (isto tako najveći u klasi), skladno uklopljenim u zajedničko kućište s instrumentima. Vozačko okruženje u cjelini je lišeno vatrometa emocija i prati u linijama i dizajnerskim detaljima prepoznatljivu Hyundaijevu filozofiju umjerenosti i tople atmosfere, orijentirane na praktičnost. Pritom se s ukrasnim površinama od tamne polirane plastike, imitacije karbona i aluminija nije pretjerivalo i kompletan ugođaj u okvirima klase izgleda vrlo odraslo i ozbiljno.

image
Hyundai i10.
Marko Miscevic/CROPIX

Serijska oprema Style, treća u hijerarhiji, ne ostavlja prostora ozbiljnijim primjedbama, a posebno treba istaknuti najbolji sigurnosni paket u ovoj klasi. Uključuje i zgodno upozorenje da je vozilo ispred vas krenulo, u slučaju da ste „zaspali” na semaforu. Nije ni bučan, ostavlja dojam sigurnosti i robusnosti u malom formatu i uglavnom, što se unutrašnjosti tiče, u mnogo čemu ponovno može biti mala škola konkurenciji. Početni atmosferski trocilindarski benzinac 1.0 od 67 KS, godinama dobro poznat i pouzdan motor korporacije Hyundai-Kia, ne donosi iznenađenja. Masa testnog primjerka od 996 kilograma ostavlja blagog traga, ali motor u cjelini ima solidna ubrzanja, adekvatna uvjetima gradske vožnje, a zavrti li se u više okretaje, koje dosta brzo nabire, fino prati i živahniji ritam. Najmanje šaltanja treba u zoni između 2000 i 4000 okretaja, a lakoću i ležernost vožnje daju i dulji omjeri laganog mjenjača, mekane papučice i fino ugođen rad životnijeg i direktnijeg električnog servo volana, sa samo 2,4 okretaja. Na otvorenoj cesti jasno je da ne može biti trkački raspoložen, ali unutar ograničenja i na ravnom motor koji voli okretaje vrlo pristojno vuče i nije inferioran.

image
Hyundai i10.
Marko Miscevic/CROPIX

Za nešto više ponestaje mu daha, na višim brzinama traži strpljenja prilikom međuubrzanja i dužu slobodniju dionicu pri pretjecanju. Tada se može pomoći laganim mjenjačem, spuštanjem u brzinu niže. Kapacitetniji četverocilindarski 1.2 motor (84 KS) zasad dolazi samo s najskupljom opremom, no košta 116 tisuća pa će malobrojnima biti opcija.
Pri jutarnjem paljenju na hladno vibracije prati glasniji hrapav rad, no postizanjem radne temperature vibracije nestaju, uglađenost i mirnoća rastu, a zvuk postaje ugodan, pri ubrzanju simpatično promuklo frktav.

image
Hyundai i10.
Marko Miscevic/CROPIX

Potrošnja je uobičajeno korektno niska, pet do šest litara. Dodatno očvrsnut i utišan ovjes na niskoprofilnim gumama ne skriva malo veću tvrdoću, posebno na uspornicima i šahtovima, ali s obzirom na dimenzije auta, zakrpane ceste dosta udobno pegla. Nagla promjena smjera ne izaziva dramu i ostaje se čvrsto na tlu, kao i u srcu zavoja. Ovjes, kočnice i volan toleriraju iznenađujuće brzine, s dozom naginjanja i širenja putanje koji ne izazivaju nelagodu. Ukratko, super ležanje i sigurnost za gradski mini.
Hyundaijev mini je, dakle, postao još ozbiljniji nego što je bio i mnogim značajkama sjeda na vrh klase. Konkurentan je i cijenom i jamstvom, a zapravo mu je najveća boljka što se ne zove, recimo - Volkswagen. Bio bi lider klase, jamačno. Tko traži žestinu pravo rješenje dolazi u ljeto, verzija N-Line s 1.0 turbomotorom od 100 KS.

image
Hyundai i10.
Marko Miscevic/CROPIX

TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Vrsta benzinski atmosferski, MPi, 998 ccm
Cilindri/ventili 3/12
Snaga 49 kW/67 KS na 5500/min
Moment 96 Nm na 3750/min
PODVOZJE
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice diskovi 252/234 mm
Gume 195/45 R 16, Hankook Ventus Prime
KAROSERIJA
Dimenzije 367 x 168 x 148 cm
Osovinski razmak 242,5 cm
Prtljažnik 252 litre
Masa osnovna 920 kg (testni 996 kg)
PERFORMANSE
Najveća brzina 156 km/h
0-100 km/h 14,8 sekundi
Prosječna potrošnja 5,5 l/100 km (WLTP)
Ispuh CO2 104 g/km (Euro 6d Temp)

Cijena 98.990 kuna
S doplatama 103.990 kn


OPREMA STYLE
aluminijske felge 16” • dodatno zatamjeni stražnji prozori • LED dnevna svjetla i maglenke • parkirni senzori straga i kamera • automatska klima • tempomat • putno računalo • multimedija s 8-inčnim dodirnim zaslonom • USB i bluetooth • električni paket svih prozora i retrovizora • višefunkcijski volan i mjenjač u koži • upozorenje na izlazak iz trake • upozorenje na prepreke i pješake s aktivnim kočenjem • upozorenje na umor • e-call poziv u pomoć • pomoć pri kretanju na uzbrdici • upozorenje na kretanje vozila ispred • djeljiv stražnji naslon...
DOPLATE TESTNOG MODELA
dvobojna karoserija 2600 kn •metalik 2400 kn • Ukupno 5000 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 19:33