Četvrtaje ujedno i najatraktivnija izvedba Ceeda. Korejski kompakt prvo se ukazao u peterovratnom izdanju i kao karavan, da u Kiji razmišljaju hrabro i izvan okvira već je pokazao atraktivni shooting-brake Proceed, no mnogi su mišljenja da je prava poslastica stigla u obliku XCeeda.
Riječ je o povišenom crossoveru dugačkom 439,5 cm (+ 8,5 cm u odnosu na kompakt), s podvozjem uzdignutim od tla dodatnih 4,2 cm. Kako to već biva, glavni cilj bio je kupcima ponuditi atrakciju za oko, što Kiji pod vodstvom dizajnerskog genijalca Petera Schreyera već godinama nije nikakav problem.
XCeed već na prvi pogled djeluje atraktivno i dominantno, u plavom izdanju nešto manje privlači poglede nego u žutoj bolji lansiranja, no uz velike serijske naplatke od 18 cola (oni sa 16 cola nude se samo uz osnovu opremu), izbačene bokove i plastične zaštite na pragovima i blatobranima nudi off-roaderski nastup.
To je, međutim, samo poza jer usprkos podnici udaljenoj od tla solidnih 18,4 cm nije zamišljeno da vozači previše vrludaju po bespuću. Tome svjedoči i što niti ovdje nije ponuđen pogon 4x4. Ipak, veći odmak od podnice nudi toliko poželjan i popularan povišeni položaj za upravljačem, ali i olakšava uspone na visoke rubnjake. Većini vozača to su sasvim dovoljni “terenski” aduti.
Unutrašnjost nije pretrpjela bitne promjene u odnosu na standardni Ceed, no za to i nije bilo razloga. I tu su, baš kao i u kompaktu, vozaču servirani pregledni instrumenti, plastične površine su uzorito čvrste, multifunkcionalni upravljač lijepo leži u rukama, a posebno se sviđa visoko postavljeni i funkcionalni zaslon multimedije dijagonale 10 inča.
Tu se bez problema prati u opremi Stream serijski prikaz navigacije, kao i onaj stražnje kamere za pomoć pri parkiranju. Što je, pak, prilično važno jer se kroz stražnje staklo ne nudi pogled iz snova. Inače, sjedi se udobno, a vozača i putnike časti s prilično opreme. Posebno u najskupljoj izvedbi Stream, koja nudi baš sve potrebno za ugodu i sigurnost.
Ukrućivanjem amortizera postignuto je da se XCeed usprkos povišenoj podnici uvjerljivo ponaša u zavojima, čime ima više smisla uložiti u snažniji turbobenzinac u ponudi – četverocilindarski 1.4 T-GDI sa 140 KS.
Spreman je fino povući pa je uz solidan ovjes - ali i precizan 6-stupanjski ručni mjenjač - zabavno proći brže kroz zavoje. Potrošnja? Ne pretjera li se s papučicom gasa u prosjeku se zadovoljava s razumnih 7,5 litara.
U cijeloj priči zapravo je problematična samo cijena, posebno kad se pogled skrene na Sportage. Kućni SUV pokretan benzincem u najbogatijoj izvedbi Fresh Limited stoji 190.990 kn. Odnosno, 3000 kuna manje nego što se plaća šarmantni, ali ipak manji i skučeniji crossover.
Ukratko
Povišeni korejski crossover izveden iz kompaktnog Ceeda izgleda moćno, uz podnicu povišenu od tla na 18,4 cm bez problema savladava sve gradske prepreke, bogato je opremljen, a uz prpošni turbobenzinac od 140 KS i primjereno živahan. Sve to, međutim, i poprilično košta
Uz podnicu uzdignutu na solidnih 18,4 cm od tla bez problema se savladavaju povišeni rubnjaci, a nije grehota niti sići s asfalta na umjereni makadam
Bogato opremljena unutrašnjost zaslužuje visoku ocjenu. Uz stražnju kameru i parkirne senzore problem ne predstavlja niti slabija preglednost straga
Prtljažnik je prilično profitirao od rastezanja za 8,5 cm. Raspolaže sa 426 litre, što je 31 litru više nego u kompaktu
Turbobenzinac 1.4 T-GDI fino vuče i umjereno troši. Prosjek od 7,5 litara nije pretjeran za povišeni crossover
Uz dotjerani ovjes s tvrde podešenim amortizerima u odnosu na kompakt Xceed se uvjerljivo ponaša u zavojima i nije sklon pretjeranom naginjanju
1.4 T-GDI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 1353
Snaga 103 kW/140 KS pri 6000/min
Moment 242 Nm pri 1500-3200/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 439,5x183x149,5 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 426/1378 litara
Gume 235/40 R18
Težina 1375 kg
CO2 ispuh 137 g/km
MJERENJA
Brzina 200 km/h
0-100 km/h 9,4 sekundi
Potrošnja 7,5 l/100 km
Cijena 193.990 kuna
S doplatama 196.990 kuna
OPREMA Stream - automatska klima • alu naplaci od 18 cola • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • multimedija sa zaslonom od 10 inča • navigacija • USB • Bluetooth • putno računalo na zaslonu od 4,2 inča • grijanje prednjih sjedala • grijanje upravljača • tempomat • senzor kiše • LED svjetla • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • sjedala u kombinaciji tkanine i umjetne kože • upravljač i ručica mjenjača u koži • zatamnjena stražnja stakla • automatsko kočenje • zadržavanje u traci •
DOPLATE - metalik lak • Ukupno 3000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....