Prvo se u proljeće 1999. pojavio Audi A6 Allroad. Crossover s karoserijom karavana i podvozjem terenca gotovo preko noći osvojio je srca kupaca, pa danas blago off-road izdanje ima svaki proizvođač automobila koji imalo drži do sebe - od Citroëna (C3 Aircross) i Kije (X-Ceed) do Audija (A4 i A6 Allroad) i Porschea (Taycan Cross Turismo).
Isto se upravo događa u svijetu skutera, a glavnu riječ vode Honda (X-ADV), BMW (C 400 X), Aprilia (SR-GT)… Od proljeća im se pridružio i Kymco s novim DTX 360, još jednim članom obitelji Downtown. Nije, dakako, riječ o sasvim novom modelu, već o off-road izdanju popularnog Downtowna 350i.
Premda je na prvi pogled to teško zaključiti. Jer, za razliku od nezgrapnog i zaobljenog Downtowna 350i, DTX 360 je vitak i pun oštrih linija, s uskim prednjim svjetlima, minijaturnim retrovizorima, vjetrobranom i skrivenim prednjim blatobranom koji više podsjećaju na BMW R 1250 GS nego na ijedan drugi skuter proizvođača s Tajvana.
Ipak, ispod privlačnog oklopa krije se tajvanski bestseler Downtown 350i, prvi put predstavljen još 2009., a temeljito dotjeran 2015. Jedino što je upravljač širi za još bolji osjećaj na makadamu, a radi bolje preglednosti sjedi se centimetar više, na još uvijek ne previsokih 80 centimetara.
Sve ostalo, od sjajnog položaja za upravljačem do spremišta za dvije kacige (jet i integralnu) već je viđeno na Downtownu 350i.
Isto vrijedi i za motor. Novi DTX 360 pokreće posljednja generacija jednocilindraša G5 s četiri ventila i 321 ccm, koji razvija 28,6 KS pri 7500 okretaja, uz najveći okretni moment od 29,3 Nm. Posljedica?
Vodom hlađeni jednocilindraš doslovce se poigrava svega 194 kilograma teškim tajvanskim skuterom i na autocesti bez muke uhvati lijepih 144 km/h. Istodobno u prosjeku troši oko četiri litre, što znači da s jednim spremnikom goriva (12,5 litara) prevali više od 300 kilometara.
Nimalo iznenađujuće. Kymco, naime, već čitavo desetljeće u svojoj tvornici u Kaohsiungu na Tajvanu proizvodi i motore za BMW. I to ne samo za skutere (C 400 X/GT i C 600 Sport/650 GT), nego i za motocikle (G 450X) te automobile (range extender za električni BMW i3).
DTX 360, dakako, i čelični okvir, i prednju teleskopsku, kao i stražnju vilicu s dvostrukim amortizerima dijeli s Downtownom 350i. Isto vrijedi i za kotače (14 cola sprijeda, 13 straga).
Jedino je međuosovinski razmak centimetar kraći, što se u vožnji jedva osjeti (čak i pri malim brzinama u oštrim zavojima, kao i u gradskoj gužvi) - baš kao i utjecaj poluterenskih guma, barem na asfaltu i s uključenom kontrolom proklizavanja (serijski se isporučuje uz svaki DTX 360).
To dijelom objašnjava i cijenu od 50.000 kuna, dakle dvije tisuće kuna više od Downtowna 350i, ali i tri tisuće kuna manje od Honde ADV 350, a da ne spominjemo BMW C 400 X, koji stoji čak 62.544 kune.
DTX 360
TEHNIČKI PODACI
Motor jednocilindarski, hlađen
tekućinom, 4 ventila
Obujam 321 ccm
Provrt i hod 75,3 x 72 mm
Snaga 21 kW/28,6 KS pri 7500 o/min
Moment 29,3 Nm pri 5750 o/min
Mjenjač bestupanjski (CVT)
Okvir čelični
Ovjes sprijeda teleskopska vilica ø37 mm
i hoda 110 mm, straga dvostruki
amortizeri i opruge hoda 108 mm
Kočnice sprijeda 3-klipni disk ø260 mm,
straga 2-klipni disk ø240 mm; ABS
Gume sprijeda 120/80-14, straga 150/70-13
Dužina 216,5 cm
Međuosovinski razmak 154 cm
Visina sjedala 80 cm
Spremnik goriva 12,5 l
Masa (spreman za vožnju) 194 kg
Cijena 49.988 kn
Ukratko
Digitalna instrumentna ploča u bojama, središnji nogar, diodna svjetla... Na opremi se nije štedjelo, a pogon je posljednje izdanje provjerenog jednocilindraša G5 s 29 konjskih snaga
Iza oštrih linija koje podsjećaju na BMW R 1250 GS, zapravo se krije popularni Downtown 350i sa serijskom kontrolom proklizavanja, poluterenskim gumama, širim upravljačem i višim sjedalom
Pametni ključ može ostati i u džepu ili ruksaku. Zaštita od vjetra je loša, što i ne čudi s obzirom na veličinu vjetrobrana. Šteta, jer motor potegne i
do 144 km/h