Rijetko je kad u svojoj prošlosti, a postoji još od daleke 1914., Maserati imao više od dva-tri modela. Danas ih ima pet – GranCoupe, GranCabrio, Ghibli, Quattroporte i, od proljeća 2016., Levante. SUV. Bez toga danas nažalost ne ide, osim ako se ne zovete Ferrari.
Puno prije talijanske kuće iz Modene pred trendom što se iz Sjedinjenih Država proširio po cijelom svijetu poklekli su ne samo Porsche i Lamborghini, nego i Rolls-Royce. I baš kao što je Cayenne pred petnaestak godina spasio Porsche, Levante danas na životu drži Maserati.
Od 36.500 lani u svijetu prodana Maseratija, naime, više od polovice - njih čak 18.477 - nosilo je oznaku Levante.
Maseratijev prvi SUV pritom se na tržištu mora nositi s ozbiljnim suparnicima - BMW X6, Mercedesom GLE Coupe, Porscheom Cayenne Coupe, Range Rover Sportom...
Jesu li Talijani pritom uspjeli bar dio svog bogatog sportskog naslijeđa prenijeti i u SUV? Jesu, premda se ne radi ručno kao GranTurismo i GranCoupe u sjedištu u Modeni, već u povijesnoj Fiatovoj tvornici Mirafiori u Torinu, s čijih proizvodnih traka silazi i Alfa Romeo Mito (Quattroporte i Ghibli još su 2013. premješteni u Bertoneov stari pogon u Grugliascu).
Levante se, srećom, kotrlja na platformi Quattroportea i Ghiblija, a ne bratskog Jeep Grand Cherokeeja. U prijevodu, pogon na sva četiri kotača, zračni ovjes s podesivim amortizerima, automatski mjenjač, mehanički diferencijal ograničenog proklizavanja između stražnjih kotača, dva benzinca (V6 i V8) i dizelaš (V6).
I sve to u karoseriji s najnižim težištem i koeficijentom otpora zraka (0,31), a zahvaljujući brojnim dijelovima od aluminija ne i pretjerano teškoj (2205 kilograma). Nije najlakši, ali nije ni daleko…
No, zato je najljepši. Pogotovo u tamnijoj boji, kad do izražaja dođu brojni detalji od kroma - od trozupca za maski hladnjaka, preko triju otvora za zrak na prednjem blatobranu do četiriju ovalnih ispušnih cijevi - ali i gotovo coupeovska linija karoserije duge čak pet i samo tri centimetra uže od puna dva metra. Svaka čast… Još je ljepše u unutrašnjosti. Položaj za upravljačem je sjajan.
Sportsko sjedalo čvrsto obuhvaća tijelo vozača, koji u rukama drži trokraki sportski upravljač i stupnjeve mijenja na stupu upravljača pričvršćenim ručicama od brušenog aluminija. Sjedi se u, a ne na automobilu kao što je to često slučaj kad je posrijedi SUV. Materijali i izrada su kao što se i očekuje od proizvođača luksuznih automobila sa stoljetnom tradicijom – samo najfinija koža, brušeni aluminij, plemenito drvo, alcantara...
Plastike ima samo u tragovima. No, mjesta zato ima u izobilju i za glave i za ramena, a čak ni straga nije tijesno, unatoč liniji krova kao kod coupea. Samo bi prtljažnik mogao biti broj veći (580 litara).
Iza maske hladnjaka s aktivnim otvorima skriva se poznati 3,0-litreni turbodizelaš s četiri ventila po cilindru i turbinom promjenjive geometrije, iz Ghiblija i Quatrroportea (u slabijem izdanju pokreće i Jeep Grand Cherokee).
Šesterocilindraš sasvim pristojno pokreće 2,2 tone težak talijanski SUV - do stotke stiže za kratkih 6,9 sekundi i na autocesti lakoćom dohvati tvornički obećanih 230 km/h.
Istini za volju, pod poklopcem automobila koji nosi isti zaštitni znak kao i slavni 250F legendarnog Juan Manuel Fangia radije bismo vidjeli jedan od Maseratijevih benzinaca (V6 sa 430 KS ili, još bolje, V8 sa 550, odnosno 590 KS).
No, tad ne bi u prosjeku trošio svega 8,6 litara, a i stajao bi puno više od 757.447 kuna, koliko kod nas u osnovnom izdanju stoji Levante 3.0D GranLusso.
Zahvaljujući čak tri metra dugom međuosovinskom razmaku Levante sjajno drži pravac na autocesti, ali se u zavojima naginje i podupravlja više od očekivanja, a nedostaje mu i osjećaja na upravljaču (čak i u programu Sport).
I, unatoč serijskom zračnom ovjesu, nije pretjerano udoban, što je u prvom redu posljedica atraktivnih 21-colnih guma (265/40 R21 sprijeda, straga 295/35 ZR21).
UKRATKO
Doplatni 21-colni aluminijski naplaci izgledaju sjajno, ali zbog njih trpi udobnost. Ispod plastičnog poklopca krije se poznati 3,0-litreni V6 dizelaš sa 275 KS iz Ghiblija i Quattrportea
Tri kromirana otvora za zrak na blatobranu već desetljećima su zaštitni znak sportskih automobila iz Modene
Sjajan položaj za upravljačem, vrhunski materijali i besprijekorna izrada – unutrašnjost je točno onakva kakvu i očekujete od Maseratija
Sprijeda se sjedi kraljevski, a tijesno nije ni straga. Štoviše, mjesta ima u izobilju i za koljena i za glave. Samo bi prtljažnik mogao biti veći (580 litara)
Levante 3.0D u programu Sport zvuči kao dobri stari V8. Zvuk, međutim, tad dopire i iz zvučnika, a ne samo iz četiriju ispušnih cijevi
S boka izgleda kao coupe, pa ne čudi što čak pet metara dug Levante ima za SUV rekordno nizak koeficijent otpora zraka – svega 0,31
S gotovo ravnim poklopcem motora, uskim svjetlima i kromiranim trozupcem, ali i karoserijom kao u coupea, Levante je najljepši luksuzni SUV. Pogotovo u tamnoj boji
Tehnički podaci
Motor turbodizelski, ugrađen sprijeda
uzdužno, 6 cilindara u V
Obujam 2987 ccm
Snaga 184 kW/275 KS pri 3600/min
Okr. moment 600 Nm pri 2000/min
Pogon na sva četiri kotača
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 500 x 197 x 168 cm
Osovinski razmak 300 cm
Prtljažnik 580 litara
Gume 265/40 R21 i 295/35 ZR21, Pirelli P Zero
Težina 2205 kg
Jamstvo 2 godine/100.000 km
Mjerenja
Brzina 230 km/h
0-100 km/h 6,9 sekundi
Potrošnja 8,6 l/100 km
Cijena 757.447 kuna
S doplatama 1,146.800 kuna
Serijska oprema
Aut. dvozonska klima • el. podešavanje upravljača • grijana prednja sjedala • pomoć pri parkiranju • stražnji spojler • aluminijski naplaci (19 cola)…
Dodatna oprema
Tipke za mijenjanje brzina na upravljaču • hi-fi (Bowers & Wilkins) • krov u alcantari • detalji od ebanovine • laminirana bočna i stražnje staklo • aluminijski naplaci (21 col) • panoramski krov • grijani upravljač • unutrašnjost u koži • bi-xenon svjetla…
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....