Iako naziv modela C 200 sugerira da se ne radi o nečem posebnom, testirali smo upravo takav Mercedes je itekako ozbiljan, snažan, vrlo brz i izuzetno luksuzan automobil koji impresionira na prvi pogled.
Još jedan detalj 'bode u oči': nema slova 'd' u nazivu, ovo je benzinac. Benzinski motor, nešto što je do nedavno bila prava egzotika u Mercedesima C-klase (osim u AMG-u), moglo bi se nametnuti kao opcija broj 1.
Prodaja dizelskih modela i dalje jako pada, a test je pokazao da je benzinski pogon C 200 s mild hibridnim sustavom od 48V - jednostavno vrhunski. Sam model je na hrvatsko tržište stigao prošle godine, a ove je godine najveći novitet iz Stuttgarta novi nedavno predstavljen potpuno novi GLC, no tko kaže da su baš SUV modeli svima ono pravo?
Mercedes C-klase kao klasična limuzina srednje premium klase itekako još ima svoj krug kupaca. A, premda u slučaju testnog primjerka naziv C 200 zvuči kao skromni osnovni model, daleko je to od istine jer moderni Mercedes srednje klase teško može biti skroman. On je zapravo, već na prvi pogled impresivan.
Velika bijela limuzina privlačila je poglede gdje god bi se pojavili, između ostalog zato što je dodatno uljepšana AMG paketom i AMG naplatcima od 19 cola koji sve dižu za jednu razinu više.
Dizajn je u odnosu na prethodni model prilično promijenjen. Uža prednja i osjetno 'tanja' stražnja svjetla čine auto dinamičnijim. Na prvu se čini da je auto manji od prethodnika, no C-klasa je osjetno povećana što se vidi i po ponudi prostora u unutrašnjosti, posebno na stražnjim sjedalima.
Unutrašnjost je također vrhunska. I ovdje dojam podiže AMG paket interijera, ali ono što najviše upada u oči je serijski – veliki digitalni instrumenti i još veći dodirni zaslon postavljen okomito te visoka razina digitalizacije.
Gornji dio zaslona služi za infotainment, dok su u donjem komande za klima uređaj što je praktično poput klasičnih komandi za klimu. MBUX sustav impresionira brzim radom, bogatstvom funkcija i jednostavnošću korištenja. Iako je auto potpuno digitaliziran nije postao nimalo kompliciraniji.
C 200 ima blagi hibridni pogon. Motor je benzinski, turbo sa samo 1,5 litara zapremine ali s respektabilnih 204 KS. Njemu pomaže električni motor koji, kad je potrebno ili zgodno isporučuje dodatnih 20 KS. Tako C 200 ima iznenađujuće dobra međuubrzanja, ali je i prilično štedljiv.
Performanse su vrhunske, ništa što bi povezali s modelom koji je samo korak iznad osnovnog. Mercedes C 200 sa stražnjim pogonom s mjesta ubrzava uvjerljivo, s puno gripa i do 100 km/h stiže za sportske 7,3 sekunde. Maksimalna brzina je također impresivnih 246 km/h.
Ono što nam se posebno sviđa je potrošnja koja je na testu bila mnogo manja nego što smo to očekivali od benzinca. U gradu je, ovisno o stilu vožnje auto trošio između 8 i 9 litara na 100 kilometara, a na otvorenoj cesti ponekad i 6 litara. Ukupan prosjek testa bio je 7,4 l/100 kilometara. Malo više od dizelaša, ali samo malo. Blaga hibridna tehnologija ovdje funkcionira vrhunski, a pomaže joj i gotovo savršena aerodinamika.
Mjenjač zaslužuje veliku pohvalu. Vrhunski automatik s devet brzina mijenja tako nježno i brzo da pri normalnoj vožnji teško primijetite da se nešto zapravo događa. Taek kad jače stisnite gas primijetit ćete izmjene. Jasno je i da sam mjenjač jako doprinosi performansama automobila.
Vozne osobine su na najvišoj razini. Ovjes ne dopušta previše naginjanja, na stražnjim kotačima je gotovo uvije dovoljno gripa, a posebno oduševljavaju kočnice što se treba zahvaliti dodatno povećanim prednjim diskovima (doplata).
Mercedes C-klase je užitak voziti sportskim stilom, no ako preferirate mirniju vožnju oduševit će vas komfor ovjesa i vrhunska zvučna izolacija zbog koje ponekad imate osjećaj da sjedite u autu najviše klase.
C 200 je vrhunski automobil kojem je teško naći manu. Udoban, luksuzan, brz, jednostavno kompletan paket. Za kraj ostaje samo dvojba, odabrati benzin ili dizel? Istina je da je benzinac neočekivano štedljiv, no dizelski motor koji također ima blagu hibridnu tehnologiju je ipak štedljiviji i troši litru do dvije manje ovisno o okolnostima i stilu vožnje. Benzinac je svakako bolji u pogledu komfora.
Radi mirnije i tiše, dok dizelaš impresionira s većim momentom. Kako u ovoj cjenovnoj klasi malo veći trošak za gorivo nije neki faktor na kraju je odluka samo stvar osobnog izbora. Problem bi zainteresiranima mogla predstavljati i cijena koja nipošto nije mala - testni primjerak do registracije stoji čak
521.590 kuna do registracije, no izdašan je i popis dodataka na koje otpada gotovo 150.000 kuna. Osnovna cijena C 200 modela ipak je privlačnija (380.065 kuna), no treba spomenuti i našim kupcima vjerojatno zanimljiviji model C 200d s nešto manje konja (183) čak je i nešto jeftiniji i do registracije stoji 373.779 kuna.
Mercedes C200
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, direktno ubrizgavanje
+ starter generator 15 kW
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1496 ccm
Snaga 150 kW (204 KS) na 5800-6100/min
Moment 300 Nm na 1800-4000/min
Pogon stražnji
Mjenjač automatski s 2 spojke, 9 brzina
Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice sprijeda i straga disk
Gume sprijeda 225/40 R 19, straga 255/35 R 19
Dimenzije 475 x 182 x 1,44 cm
Osovinski razmak 286,5 cm
Prtljažnik 455 litara
Spremnik benzina 66 litara
Masa/nosivost 1650/615 kilograma
PERFORMANSE
Najveća brzina 246 km/h
0-100 km/h 7,3 sekunde
Prosječna potrošnja (WLTP) 6,4 l/100 km
Ispuh CO2 (WLTP) 154 g/km
Servisni interval 1 godina/20.000 km
Jamstvo 2 godine
Cijena 380.065 kuna
S doplatama 521.590 kuna
SERIJSKA OPREMA - 17-colni aluminijski naplaci • senzori i kamera 360 • sigurnosni paket • promjenjivi digitalni instrumenti • multimedijski MBUX paket • Avantgarde paket • obloge koža napa/alkantara • automatska klima • električni paket • skener otiska prsta • el. podesivo vozačko sjedalo s memorijom • sportska sjedala i sportski ovjes • profili vožnje Dynamic Select • volan u napa koži • ambijentalno osvjetljenje • osvijetljeni pragovi • bežično punjenje mobitela...
DOPLATE TESTNOG MODELA - bijeli perla lak Designo • višestruki paket AMG Line s 19-colnim naplacima • el. panoramski krov • crna stražnja stakla • grijanje prednjih sjedala • paket Premium • paket Digital Light • veći diskovi • dodatni sigurnosni paket... Ukupno 141.525 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....