Nissan Qashqai svojim je pojavljivanjem na tržištu 2007. pokrenuo trend koji traje i danas te je taj Nissanov kompaktni crossover otvorio čitav segment u kojem su kasnije svi proizvođači lansirali svoj model.
Tada, prije 14 godina i predstavljanja prve generacije, Nissan se zapravo upustio u nepoznate vode jer je u Europi dokinuo kompaktnu Almeru i umjesto nje plasirao Qashqai model na visokim nogama, broj manji SUV od X-Traila i dva broja od luksuznog Murana. Automobil je od početka zamišljen u Europi za europske kupce, a ostalo je povijest... Pokazalo se da su u Nissanu bili vrlo dalekovidni.
Tako smo dočekali i treću, potpuno novu generaciju koja je ove godine stigla i na naše tržište, a mi smo testirali verziju 1.3 DIG-T X-Tronic 4WD Tekna s pogonom na sve kotače i odličnom opremom. Osim nekoliko centimetara rasta u dužinu, širinu i visinu u odnosu na prethodnika, a s obzirom na to da je postavljen na novu Renault-Nissan CMF-C platformu, novi model je dulji za 2 cm i ima širi trag kotača za 3 cm.
Atraktivan izgled je u principu evolucija, ali privlači poglede jer djeluje upečatljivije nego dosad. Pritom je stilska izvedba prednjih svjetala u bumerang formi s dozom futurizma njegov novi osobni potpis, a koja se sjajno uklapaju s velikom i izraženom maskom hladnjaka V profila.
Linije karoserije izvedenu su oštro , a generalno sada sve djeluje visokovrjednije nego kod prethodnika, gotovo kao da je Qashqai uskočio u višu klasu. Taj dojam posebno naglašavaju detalji u opremi Tekna, poput 19 colnih alu naplataka, staklenog krova, dvobojne karoserije i puno kroma.
U Kabini prostora ne nedostaje: sada ga ima nešto više na stražnjoj klupi nego kod prethodnika, a svi materijali na dodir djeluju meko, i kvalitetno, posebno uz opremu Tekna. Cijenit će obitelji: za 50 litara je narastao prtljažnik s dvodijelnom podnom policom te sada raspolaže s 479 litara.
Ispred vozača i u središtu kokpita sada je klaster digitaliziranih instrumenata: 12,3-inčna instrumentna ploča, 10,8-inčni head-up zaslon te središnji 9-inčni zaslona multimedije. Sve je izvanredno pregledno i jednostavan za korištenje. Pritom su sjedala udobna, a ergonomija uzorna, pa se doista nema čemu progovoriti.
Ugodi u vožnji pridonosi sjajna izolacija kabine, a ugrađena je i nova verzija ProPilot sustava poluautonomne vožnje povezanog s navigacijom i brojnim sustavima pomoći u vožnji koji sada ranije detektira sva događanja u vožnji.
U motornoj ponudi zasad se nalazi tek mild hibridni 1,3-litreni turbo benzinac u dvije snage - od 140 i 158 KS, a u testnom se primjerku našao snažniji uparen s X-Tronic CVT mjenjačem i samo u toj kombinaciji je dostupan pogon na sve kotače.
Mali četverocilindraš potpomognut malim hibridnim sustavom s 12-voltnom električnom instalacijom i malenom baterijom raspolaže sa 158 KS i 270 Nm i lijepo povuće već iz "podruma" okretaja i nikad nije preglasan.
Motor lijepo surađuje s CVT mjenjačem koji zahvaljujući simuliranim zupčanicima u praksi radi vrlo glatko, gotovo poput mjenjača s dvije spojke i tek nakon spontanih naredbi gasa pri malim brzinama slijedi malo kašnjenje.
Ugrađeno računalo pokazuje potrošnju od 7,5 litara i čini se da blaga hibridna tehnologija ispunjava svoju svrhu. Upravljanje je pritom dosta izravno, opruge nikad nisu na mukama osim na stvarno dubokim rupama.
Novi 4x4 pogon s dominantnom vučom prednje osovine i uključivanjem stražnje prema potrebi, ima pet profila rada uključujući "off-road" i "snow". Uz odignutost podnice od tla za solidnih 18 centimetara ovakav Qashqai idealno će poslužiti za povremene izlete izvan asfalta, ili odlaske na skijanje. Čak ni nadoplata od 15.230 kuna za pogon na sve kotače nije previsoka za ono što ovakva verzija nudi zauzvrat.
Ukupno, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T X-Tronic 4WD s opremom Tekna pout testnog primjerka do registracije stoji 270.000 kuna što je sasvim lijepo formirana cijena s obzirom na sve ponuđeno.
Qashqai 1.3 DIG-T X-Tronic 4WD Tekna
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, direktno ubrizgavanje,
blagi hibrid (12V)
Clindri/ventili 4/16
Obujam 1332 ccm
Snaga 116 kW (158 KS) na 5500/min
Moment 270 Nm na 1800-3750/min
Pogon promjenjivi 4x4
Mjenjač automatski, CVT
Dimenzije 442,5 x 183,5 x 162,5 cm
Osovinski razmak 266,5 cm
Prtljažnik 436/479/1593 litre
Spremnik benzina 55 litara
Gume 235/50 R 19
Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink
Masa 1625 kilograma
Kočnice sprijeda i straga disk
Jamstvo 5 god/150.000 km
MJERENJA
Najveća brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,5 sekundi
Potrošnja 8,2 l/100 km
Cijena 270.030 kuna
S doplatama 286.330 kuna
OPREMA TEKNA - 19” aluminijski naplaci • stakleni krov • crna stražnja stakla • automatska LED svjetla • kromirani ukrasi • obloge koža/tkanina • multimedija s navigacijom • digitalni instrumenti • head-up zaslon • Propilot sustav poluautonomne vožnje • el. podesivo vozačko sjedalo • el. paket prozora, grijanih retrovizora i petih vrata • • kamera i senzori sprijeda i straga • bežično punjenje mobitela • paket sigurnosnih asistenata • automatska dvozonska klima • profili 4x4 pogona • keyless...
DOPLATE TESTNOG MODELA - perla boja • dvobojna karoserija • grijanje sjedala, volana i vjetrobrana • Ukupno 16.300 kn