Često nam se putem elektronske pošte javljate za našu rubriku "kontakt s istim pitanjem": "Zašto ne testirate automobile koji se najviše prodaju, one sa slabijim paketima opreme, zašto testna vozila u vašem časopisu i na portalu uvijek imaju najbolji paket opreme i sve moguće doplate što im automatski povisuje cijenu, ponekad i do neslućenih brojki?"
Drugo pitanje koje nam često postavljate jest: zašto ne testirate ili vrlo rijetko testirate automobile u vrijednosti ispod 100.000 kuna?
Upravo su nam te vaše sugestije i pitanja prostrujale mislima kada smo od zastupnika dobili ponudu za testiranje Citroena C3 1.2 Puretech Live. Ma je l' to onaj model s početnom cijenom? Dakako...
Ideja zastupnika je bila da Citroen C3 po cijeni od 89.900 kuna itekako ima svojih kvaliteta i s osnovnim motorom, bez šminkerskih detalja, golemih kotača i sličnih dodataka... Okej, vrijeme je za test!
Automobil je stigao u neupadljivoj sivoj metalik boji koji za razliku od prethodno testiranih primjeraka s višim paketima opreme, nije stigao s velikim dodirnim zaslonom multimedije, LED dnevnim svjetlima, kožom na volanu i ručici mjenjač, kao ni na aluminijskim naplacima.
Prvi susret je ostavio dojam kako je ovaj model prilagođen upravo potrebama prosječnog kupca. Jedan je to od automobila kakvi se kod nas doista i prodaju, barem kad su privatni kupci u pitanju.
Premda najjednostavnija varijanta, na prvi pogled sve izgleda kao i na bilo kojem drugom C3. Maska hladnjaka u dva dijela, dva para svjetala, zaobljene linije… Tek ratkape i nelakirana plastika vanjskih retrovizora otkrivaju da je riječ o najjeftinijem paketu opreme Live.
U unutrašnjosti je ipak slabiji dojam bez obzira na poznate pregledne instrumente, putno računalo te praktične prekidače na upravljaču, pa je neobično djelovao nedostatak danas već sasvim uobičajenog, već spomenutog središnji ekrana osjetljivog na dodir. U prošlost su nas pak vratile polugice ručnog namještanja vanjskih retrovizora umjesto prekidača te ručice za otvaranje prozora na stražnjim vratima.
Klima smo u konkretnom primjerku pronašli (doplata na osnovnu spomenutu cijenu), a ono što odlikuje svaki C3 je jako puno prostora u kabini, posebno za glave putnika, ergonomija i sjajna prednja sjedala koja pružaju puno komfora i na dužim turama.
Ipak, sve nužno na modernom automobilu donosi i osnovna oprema, od autoradija s Bluetoothom i USB-om, daljinskim centralnim zaključavanjem, višestruko podesivim upravljačem, pa do sustava sigurnosti za zadržavanje trake i tempomata!
Ispod prednjeg poklopaca nalazio se osnovni 1,2-litreni benzinac s tri cilindra i 82 KS sasvim pristojno, naime, pokreće tek 976 kilograma težak automobil – u gradu do stotke stiže za prosječne 13,2 sekunde i ne razbacuje se gorivom, u prosjeku troši oko 7 litara (na otvorenoj cesti potrošnja padne i ispod 6, na autocesti raste na 7,5).
Još je ljepše što i s osnovnim paketom ostaje podjednako udoban kao i svaki drugi C3, pa i ležeće policajce i udarne rupe francuski peterosjed s McPhersonom sprijeda i polukrutom osovinom straga upija rijetko viđenom lakoćom.
A pritom nije ni da se ne da lijepo potjerati kroz zavoje ili da poput prethodnika na zavojitoj cesti izaziva morsku bolest. Bez obzira na osnovni paket opreme C3 ostaje C3. Samo mu nedostaje "šika" skupljih verzija s čime nas je Citroen ranije već dobro razmazio.
Pogled na cjenik oprašta sve: testirani primjerak s doplatnom ručnom klimom i metalik bojom stajao je 92.195 kuna, a nije mala stvar ni pet godina jamstvenog roka...
C3 1.2 Puretech TEHNIČKI PODACI Motor trocilindarski, benzinski Obujam 1199 ccm Snaga 61 kW/82 KS pri 5750 o/min Okr. moment 118 Nm pri 2750 o/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 400 x 183 x 147 cm Osovinski razmak 254 cm Prtljažnik 300-922 litre Gume 185/65 R15 Težina 976 kg CO2 ispuh 110 g/km Mjerenja Brzina 166 km/h 0-100 km/h 13,2 sekunde Potrošnja 6,6 l/100 km Cijena 89.900 kuna S doplatama 92.195 kuna Serijska oprema: autoradio + USB priključak + bluetooth audio • daljinsko zaključavanje • pomoć pri kretanju na uzbrdici • el. podizači stakala sprijeda • prepoznavanje prometnih znakova • tempomat • po visini podesivo sjedalo vozača • zadržavanje vozne trake • po visini i dubini podesiv upravljač Dodatna oprema: metalik boja • klima-uređaj Ukupno 8000 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....