NOVI JEDNOCILINDRAŠ

Testirali smo Piaggio MP3 400 hpe: Skup je, ali tri kotača su ipak tri kotača...

Talijanski skuter omiljen među manje iskusnim motociklistima, dobio je snažniji jednocilindraš od 400 ccm s priličnih 35,4 KS
Marko Miščević
 CROPIX

Kad se prvi put pojavio u proljeće 2006., s dva prednja i jednim stražnjim kotačem, donio je revoluciju u svijet skutera i gotovo preko noći postao omiljen među motociklistima s manjkom iskustva, pa ne čudi što je do danas samo u Europi prodan u čak 200.000 primjeraka, mahom u Italiji, Španjolskoj i Francuskoj.

image
Marko Miščević
CROPIX

Sad je dobio novi motor 400 hpe, točno na pola puta između najmanjeg MP3 300 hpe i i najvećeg MP3 500 hpe. Jednocilindraš koji korijene vuče od 350 hpe dobio je nove klipnjače i klipove od lijevanog aluminija, ali i elektroniku, što je snagu podiglo na pristojnih 35,4 KS pri 7000 okretaja (+16%), a okretni moment na 37,7 Nm pri 5500 o/min (+30%).

image
Marko Miščević
CROPIX

Sve ostalo je kao što smo i navikli kad je u pitanju MP3. Izgled uopće nije mijenjan, jedino su stigla diodna svjetla. Ispod sjedala je i dalje dovoljno mjesta za dvije integralne kacige, a i u pretinac kraj upravljača stane telefon, dokumenti i ključevi stana. Komu ni to nije dovoljno, uvijek se može odlučiti za tvorničke kofere s popisa dodatne opreme (37 ili 50 litara). Instrumentna je ploča i dalje oldschool - s analognim brzinomjerom i okretomjerom - te digitalnim putnim računalom u sredini (LCD, ne TFT kao na Vespi i Beverlyju). Sjedi se opušteno, na širokom, ali ne i previsokom sjedalu, a jedino što povremeno stvarno zasmeta jest papučica integralne kočnice.

image
Marko Miščević
CROPIX

Jednocilindraš sa 35,4 KS lijepo se nosi sa prilična 204 kilograma teškim MP3. Lijepo nabire brzinu, ne buči neugodno i uvijek raspolaže s dovoljno rezervi snage, čak i blizu krajnjih 145 km/h. Zaštita od vjetra je sjajna, a nema ni neugodnih vibracija. Sasvim se lijepo, dakle, snalazi i izvan grada, kao i na autocesti.

image
Marko Miščević
CROPIX

Još je uvjerljiviji u gradu, gdje do izražaja dolaze dva prednja kotača. Posebno na mokrom i prilikom prelaska preko rupa na cesti, ležećih policajaca ili tramvajskih tražnica. Ne čudi stoga da se odlično prodaje u Parizu, Berlinu, Londonu... Da biste stekli povjerenje, dovoljno je već i pet-šest zavoja. Osjećaj sigurnosti je nevjerojatan. Za svaki slučaj, tu su i kontrola proklizavanja i dvokanalni ABS razvijen u suradnji s Continentalom.

image
Marko Miščević
CROPIX

Kao i dosad, prednji se ovjes pritiskom na prekidač može i zaključati, pa skuter ostaje uspravan za čekanja pred semaforom. Noge uopće ne treba spuštati na cestu za stajanja, niti mu je na parkiralištu potreban središnji nogar. Dojam kvari samo preslaba prednja kočnica, koja traži grčevito sktiskanje, ali stvar spašava integralna kočnica.

image
Marko Miščević
CROPIX

MP3 400 hpe je dostupan u dvije verzije - običnoj za 69.990 kuna i Sport za 71.900 kuna. To je 10.000 kuna više nego 300 hpe i čak 18.000 kuna manje nego topmodel MP3 500 hpe. Skup jest, ali tri kotača su ipak tri kotača...

MP3 400 hpe

​Tehnički podaci

Motor jednocilindarski, četverotaktni, hlađen tekućinom

Obujam 399 ccm

Snaga 26 kW/35,4 KS pri 7000 o/min

Okr. moment 37,7 Nm pri 5500 o/min

Mjenjač automatski (CVT)

Prijenos remenom

Okvir dvostruki, čelični

Ovjes sprijeda paralelogram (hod 85 mm), straga dva amortizera i opruge (hod 102 mm)

Gume sprijeda 110/70-13, straga 140/70-14

Dužina 2200 mm

Međuosovinski razmak 1560 mm

Visina sjedala 790 mm

Težina 208 kg

Spremnik goriva 13,2 litara (1,8 litra rezerve)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 05:42