Na vrhu poklopca motora nove E-klase u testnoj verziji nema ponosno istaknute kromirane zvijezde u krugu, desetljećima poznate kao “nišan”, ali znate što - baš lijepo bi je bilo vidjeti na vrhu velikog, profiliranog poklopca motora. Odlično bi pristajala tipično Mercedesovski elegantnoj, masivnoj i gotovo pet metara dugačkoj i aerodinamičnoj karoseriji (0,23) nove limuzine više srednje klase iz Stuttgarta.
Zvijezda je ipak prisutna, zapravo njih čak dvije – mala utisnuta u poklopac motora i velika integrirana u masku. Tako se uklapaju u dizajnersku ideju doplatnog paketa AMG (4660 eura) s ciljem dobivanja sportskijeg dojma. E-klasu novijih generacija, naime, više ne kupuju samo “seniori”.
U cjelini, obline i detalji elegantna su evolucija dosadašnje generacije, sprijeda oplemenjena novom razinom otmjenosti u kojoj sprijeda ima utjecaja električnih EQE i EQS (ovo je posljednja generacija E-klase s dizelskim motorom!), a straga mrkijim nastupom inspiriranim S-klasom i potenciranim lijepim 21-colnim naplacima i specifičnim branicima, kao istaknutim elementima paketa AMG. Novom premium outfitu kumuje i zahvat u dimenzije.
Duljina je veća 11 centimetara (4,95 metra), osovinski razmak produžen 2,2 centimetra (2,96 metra), širina je veća dva (1,90 metar), a visina četiri centimetra (1,48 metar). Dobiven je skladno isklesan i kao nikad dosad statusno izražen izgled, u stilu S-klase.
Pažnju plijene i detalji - kvake s natpisom marke koje se, baš kao na S-klasi, približavanjem automobilu automatski elegantno i lagano izvlače iz ležišta (i zaključavanjem uvlače), noću svijetleći okvir mrežaste maske (smatramo pretjeranim i nepotrebnim iskorakom) te šarmantna stražnja LED svjetla u formi malih zvijezda, na svakoj strani po njih troje. Prednja LED matrična svjetla fenomenalno se prilagođavaju okolini i vožnju noću čine gotovo kao dnevnom.
Vrata nije potrebno klasično zatvarati, već samo na pola prisloniti i struja dalje automatski, kao u S-klasi, odrađuje postupak do kraja (soft-close, doplata 560 eura). Ambijent koji potom dočekuje vozača, u testnom primjerku nakrcan doplatama među kojima se izdvajaju paket AMG Interior, podatna smeđa koža Nappa, golemi zaslon infotainmenta raširen i prostorom ispred suvozača (MBUX Superscreen) i stakleni panoramski otvorivi krov, jednostavno impresionira.
Zavaljeni u udobna, klimatizirana sjedala, okruženi velikim prostorom, u svakom smjeru za još koji centimetar većim nego dosad, i gledajući u svo to carstvo visoke tehnologije, finih materijala i elegantnog dizajna, lako se osjećati posebno i privilegirano. Mercedes je ponosan i na nikad opsežniji sigurnosni segment opreme, s čitavom vojskom sigurnosnih asistenata, uključivo kamerom koja prati pogled vozača i upozorava na (de)koncentraciju.
Digitalni dio je tek pravi mali raj za gadgetomane, sličan onome iz velikog električnog EQS. Virtualni instrumenti s opcijom trodimenzionalnog prikaza te središnji i suvozački dodirni ekrani putem kojih se mogu gledati kanali poput Netflixa, Youtubea, Amazona, Spotifya, Apple Musica i drugih, pratiti vremensku prognozu ili možda koristiti blagodati trodimenzionalnog prikaza panoramske te dnevne i noćne kamere ili navigacije s bogatim pratećim informacijama tek su dio sadržaja za koji, da bi prodrli u sve njegove tajne, teme i podteme, sat-dva istraživanja možda i nisu dovoljni.
Prizor u noćnoj vožnji, zajedno s ambijentalnim svjetlosnim trakama na prvu djeluje Las Vegasovski spektakularno, ali ugodno prigušeno i otmjeno, nimalo napadno. U stvari, sve što se takne u ovoj E-klasi djeluje podatno, brižno napravljeno i kvalitetno, sa smislom za detalje.
Minimalizam prekidača prebačenih na virtualne i dodirne funkcije nema destrakcijski karakter, osnovne funkcije posložene su u donjoj traci ekrana, logičan je i ulazak u detaljnija podešavanja i nije potreban fakultet da bi se svime time koristilo.
Oduševljavaju i besprijekorna izrada i odabir materijala blizak S-klasi - posvuda najfinija koža s minuciozno izvedenim končanim prošivima, klavirski lak, pravi i brušeni aluminij, mekano ispunjena plastika... E-klasa je i vrlo tiha, brundanje dizelskog motora tek pri jačem gasu jedva dopire do unutrašnjosti i u normalnoj vožnji se može gotovo šaptati. Užitak slušanja glazbe snažnim, premium hi-fi sustavom Burmester je tim veći, a opremljena doplatnim zračnim ovjesom, Mercedesova petmetarska lađa kao da lebdi cestom.
Na grubljim neravninama tek se povremeno, kao u daljini čuje prigušen topot širokih niskoprofilnih guma, koje bolno tupo lupnu jedino pri prebrzom upadu u dublje utonuli šaht ili nailasku na (pre)visok ležeći uspornik. Tada trpi udobnost i jače vas stegne oko srca, ali iz mirnoće E-klasu ništa ne uspijeva izbaciti.
Oznaka 220d na poklopcu prtljažnika znači da je pod poklopcem motora uzdužno smješten ljubiteljima Mercedesa prodajno omiljen dizelski 2.0-litreni motor iz serije OM 654, ali temeljito obnovljen i moderniziran. Obujam je povećan s 1950 na 1993 ccm, ima 3 KS i 40 Nm više (197 KS i 440 Nm) i blago je hibridiziran 48-voltnom električnom instalacijom sa starter-generatorom, što pri punom opterećenju donosi dodatnih 23 KS i 205 Nm.
I s mini baterijom ima blagotvorni učinak na potrošnju. Iako je osnovni u ponudi, s neočekivanom lakoćom se nosi s limuzinom teškom gotovo 2,1 tonu. Kreće tiho, elegantno i prilično snažno, virtualni brzinomjer već za 7,6 sekundi ispisuje stotku, a izlaskom na bržu traku autoceste automatika munjevito prelazi kroz svih devet stupnjeva, brzine se snažno nabiru i prije nego ste se snašli već ste debelo prebrzi. Dizelaš bez zadrške vuče kontinuirano gotovo do 240 km/h i pritom, kao da se radi o većem i jačem motoru tempo iznad 200 drži kao od šale.
Pri legalnih 130 km/h i na samo 1600 okretaja brundanje dizelaša i huk vjetra gotovo su nečujni i E-klasa kao da jedri uz osjećaj upola manje brzine. Jači motor? Objektivno, nepotrebno. Jedino možda za jačanje vozačkog ega ili pokazivanja mišića na njemačkom autobahnu.
U sportskom i manualnom profilu automatika radi potpuno glatko i fenomenalno brzo, u normalnom je ležernija, ponekad malo manje uglađena, ali taman podešena za smirenu, krstareću vožnju bez naprezanja. I volan direktniji nego prije (samo 2,2 okretaja), detaljno preuređen multilink ovjes sprijeda i straga te odličan balans masa baziran na stražnjem pogonu stvorili su još dinamičniju, bržu i upravljiviju limuzinu koja se i na otvorenoj cesti vozi bez napadnog osjećaja mase prilikom ubrzanja i ulazaka u zavoje.
Međuubrzanja su doslovno sportska, a premda rođena za otvorenu i autocestu, E-klasa u gradu nije uljez. Doduše, zbog gabarita koji znače poneku teškoću u pronalaženju odgovarajućeg parkirnog mjesta nije baš kao riba u vodi, ali zakretanje stražnjih kotača u suprotnom smjeru od prednjih prilikom parkiranja, manevriranja i u sporijoj vožnji (do 60 km/h) podloga su okretnosti i upravljivosti kakva se od ovako velikog automobila ne očekuje.
Krug okretanja od samo 10,7 metara manji je nego kod A-klase! Potrošnja je, slobodno možemo reći mizerna, naročito uz koliko-toliko poštivanje ograničenja. Na otvorenoj cesti četiri do pet litara, na autocesti pet do malo više od šest i u gradu oko sedam u ovakvom okruženju djeluju pomalo nestvarno i svaka pomisao na električni automobil nestaje u trenu, kao vjetrom odnesena.
Naime, s napunjenm spremnikom od 66 litara i prosjekom oko šest litara, dizelska E-klasa u jednom dahu prelazi više od 1000 kilometara! Cijena? E-klasa je skuplja od BMW Petice i Audijeve Šestice, ali tako je već desetljećima...
Ukratko
Zakretanje stražnjih kotača suprotno od prednjih pri brzinama do 60 km/h olakšava manevriranje u gradu i smanjuje krug okretanja na samo 10,7 metara, na manje nego kod A-klase (11 metara)
Dodirni zaslon informativno zabavnog sadržaja ispred suvozača, zajedno sa selfie i video kamerom, dio je doplatnog paketa MBUX Superscreen (1515 eura)
Stakleni, klizno podizni krov dio je opsežnog doplatnog paketa Premium Plus (9270 eura), u sklopu kojeg dolaze klimatizirana prednja sjedala, uz mnoštvo drugih detalja. Klima Thermotronic dolazi u seriji
Najnovije izdanje potvrđuje reputaciju E-klase kao prvorazredne poslovne, pa i obiteljske krstarice. Doplatni paket AMG naglašava sportsku otmjenost, a od osnovnog dizelskog motora rijetko kad se poželi više
Prtljažnik obujma 540 litara s automatskim poklopcem pokretanim strujom veći je nego u glavnim konkurentima, Audiju A6 (530 litara) i novom BMW-u serije 5 (520 litara)
Kombinirani i kroz razne izvedbe vrlo informativni i bogati virtualni instrumenti imaju i decentnu, ali zanimljivu trodimenzionalnu izvedbu (doplata 1000 eura)
Nakrcan doplatama (koža Nappa, MBUX Superscreen zaslon, paket AMG Interior, dekorativni detalji...) vozački ambijent impresionira suvremenom opremom i luksuznom izvedbom
Tehnički podaci
E 220d
Motor turbodizelski, blagohibridni (48V)
Obujam1993 ccm
Snaga145 kW (197 +23 KS) na 3600/min
Moment440 Nm na 1800-2800/min
PODVOZJE
Pogonstražnji
Mjenjačautomatski, 9G-Tronic
Ovjessprijeda i straga multilink
Kočnicesprijeda i straga diskovi
Gume (21”)sprijeda 245/35, straga 275/30
KAROSERIJA
Dimenzije495 x 190 (206) x 148 cm
Osovinski razmak296 cm
Prtljažnik540 litara
Spremnik goriva66 litara
Masa (testni)2075 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina238 km/h
0-100 km/h7,6 sekundi
Prosječna potrošnja5,2 l/100 km (WLTP)
MJERENJA
Najveća brzina236 km/h
Okretaji pri 90 km/h1300/min
Okretaji pri 130 km/h1600/min
UBRZANJA
0-50 km/h2,9 sekundi
0-100 km/h8,1 sekundi
0-130 km/h13,5 sekundi
60-100 km/h4,9 sekundi
80-120 km/h6,0 sekundi
KOČENJE
100-0 km/h32,6 metra
POTROŠNJA
Grad7,2 l/100 km
Otvoreno4,4 l/100 km
Autocesta5,8 l/100 km
Prosječno5,9 l/100 km
OSTALO
Krug okretanja10,7 m
ProizvodnjaNjemačka
Jamstvo2 god/bez km limita
Cijena 76.215 eura
S doplatama 120.270 eura
SERIJSKA OPREMA
alu naplaci 18” • LED svjetla • MBUX multimedija s navigacijom i bežičnim punjenjem mobitela • ambijentalno osvjetljenje • sigurnosni paket • višefunkcijski volan u koži • automatska klima Thermotronic• h-fi Burmester...
DOPLATE TESTNOG MODELA
alu naplaci 21” AMG • paket vanjštine i unutrašnjosti AMG • paket detalja unutrašnjosti Premium Plus • prošireni sigurnosni paket Driving Assistance Plus • Zimski paket • paket Night • paket Exclusive • paket Tehnika • obloge u Nappa koži • dekorativni detalji • 3D instrumenti • MBUX Superscreen ekran • el. zatvaranje vrata... UKUPNO 44.055 eura
S DOPLATAMA 120.270 eura
SVI MOTORI *
DIZELI
220d (197 KS)76.215 eura
450d (367 KS)102.415 eura
BENZINCI
200 (204 KS)73.445 eura
450 (381 KS)98.575 eura
PLUG-IN HIBRIDI
300e (benzin+EV, 313 KS)77.300 eura
400e (benzin+EV, 381 KS)84.380 eura
300de (dizel+EV), 313 KS)79.370 eura
KONKURENCIJA*
Audi A6 40 TDI (204 KS)62.580 eura
BMW 520d (197 KS)66.870 eura
Mercedes E 220d (197 KS)76.215 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....