Renault Clio je već 30 godina ključan model francuske marke zbog čega svaka nova generacija mora ljestvicu držati vrlo visoko. Iako je u ovom slučaju riječ ‘samo‘ o redizajnu, dizajnerske promjene su toliko velike da Clio izgleda kao potpuno novi model.
Sportska maska, oštrije linije i atraktivna konfiguracija LED svjetla mamac su za poglede, no da ne bude zabune, treba istaknuti da je testirani primjerak ‘naoružan‘ najskupljim paketom opreme - Esprit Alpine.
Uz vizualno unaprijeđene 17-inčne aluminijske naplatke, paket donosi i sportski, kožni upravljač, 9,3-inčni Infotainment sustav, 10-inčne digitalne instrumente, zatamnjena stakla, parkirne senzore, kameru... Sve to utječe na profinjen dojam unutrašnjosti koja djeluje moderno, s vrlo ugodnim i kvalitetnim materijalima.
Kao šlag na tortu najskupljeg paketa dolazi hibridni sklop s odličnim kompromisom uglađenosti, performansi i potrošnje koja se, unatoč snazi od 143 KS, često spušta ispod dizelskih standarda.
Radi se o benzinsko-električnom pogonu ukupne snage 143 KS koji pažljivom vožnjom bez problema troši manje od pet litara na 100 km. Kombinacija atmosferskog benzinca 1.6 sa 95 KS, elektromotora i automatskog mjenjača u praksi funkcionira besprijekorno.
Prijelazi iz benzinskog u električni režim odvijaju se glatko dok mjenjač šalta ugodno i brzo. Potrošnja ovisi o ambicijama i temperamentu vozača, no nakon sedmodnevnog testa, prosjek nam je iznosio 5,5 litara. Iako mu najviše paše ležerna vožnja, štedljivost nije jedini adut hibridnog Clija.
S mjesta do 60 km/h ubrzanje traje samo četiri sekunde, a do 100 km/h devet. I međuubrzanja su više nego dobra, a dojam ugode u vožnji pojačava nešto tvrđe podešen ovjes, niskoprofilne gume te izravan upravljač.
Iako hibridni model u Europi već drži gotovo četvrtinu ukupne prodaje Clija, u Hrvatskoj se hibridna priča razvija nešto sporije. Razlog leži u činjenici da su naši kupci još uvijek tradicionalno vezani za benzince i dizelaše, a njihova cijena je osjetno manja od hibrida.
Bazna benzinska verzija sa 65 KS stoji 16.990 (TCe s 90 KS 18.190 eura), dizelska 1,5 dCi sa 100 KS 20.590 eura, dok slabije opremljeni hibrid stoji 26.990 eura. Testni primjerak 1.6 E-Tech Esprit Alpine do registracije stoji 28.640 eura.
1.6 HYBRID
Tehnički podaci
Pogon atmosferski benzinac, 4 cil.
Snaga 69 kW (95 KS), elektromotor 36 kW (49 KS),
starter-generator 15 kW (20 KS)
i litij-ionska baterija 1,2 kWh
Obujam 1598 ccm
Ukupna snaga 74 kW/143 KS
Ukupni moment 205 Nm
Pogon prednji
Mjenjač automatski MultiMode
Ovjes sprijeda McPherson, straga polukruta osovina
Kočnice ventilirani diskovi 280 mmpuni diskovi 260 mm
Gume205/45 R 17, Continental Eco Contact
Dimenzije 405 x 180 (199) x 144 cm
Osovinski razmak 258 cm
Prtljažnik 301 litra
Spremnik goriva 39 litara
Masa (testni) 1395 kg
Najveća brzina 180 km/h
0-100 km/h 9,3 sekundi
Prosječna potrošnja 4,1 l/100 km (WLTP)
0-100 km/h 9,6 sekundi
Prosječna potrošnja 4,8 l/100 km
OPREMA ESPRIT ALPINE - aluminijske felge 17” • sportski dizajn branika sa sivom trakom • LED svjetla, straga prozirna • crna stražnja stakla • senzori i kamera • dekorativni elementi izvana i iznutra • obloge tkanina/umjetna koža • sportski dizajn volana u umjetnoj koži • samozatamnjujući retrovizor bez okvira • oba prednja sjedala podesiva po visini • profili vožnje • 9 ambijentalnih osvjetljenja • infotainment Easy Link 9,3” s navigacijom • digitalni instrumenti 10” • automatska klima • keyless • potpuniji paket sigurnosnih sustava...
DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik plava boja Iron • paket Parkiranje • mali rezervni kotač • UKUPNO 1090 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....