vrhunski model

Testirali smo Renault Clio 1.6 E-Tech Esprit Alpine: Troši poput štedljivog dizelaša

Hibridni sklop nudi odličan kompromis uglađenosti, performansi i potrošnje, a troši manje od pet litara na 100 km

Renault Clio E-tech hybrid

 Darko Tomaš/CROPIX

Renault Clio je već 30 godina ključan model francuske marke zbog čega svaka nova generacija mora ljestvicu držati vrlo visoko. Iako je u ovom slučaju riječ ‘samo‘ o redizajnu, dizajnerske promjene su toliko velike da Clio izgleda kao potpuno novi model.

Sportska maska, oštrije linije i atraktivna konfiguracija LED svjetla mamac su za poglede, no da ne bude zabune, treba istaknuti da je testirani primjerak ‘naoružan‘ najskupljim paketom opreme - Esprit Alpine.

image

Renault Clio E-tech hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Uz vizualno unaprijeđene 17-inčne aluminijske naplatke, paket donosi i sportski, kožni upravljač, 9,3-inčni Infotainment sustav, 10-inčne digitalne instrumente, zatamnjena stakla, parkirne senzore, kameru... Sve to utječe na profinjen dojam unutrašnjosti koja djeluje moderno, s vrlo ugodnim i kvalitetnim materijalima.

Kao šlag na tortu najskupljeg paketa dolazi hibridni sklop s odličnim kompromisom uglađenosti, performansi i potrošnje koja se, unatoč snazi od 143 KS, često spušta ispod dizelskih standarda.

image

Renault Clio E-tech hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Radi se o benzinsko-električnom pogonu ukupne snage 143 KS koji pažljivom vožnjom bez problema troši manje od pet litara na 100 km. Kombinacija atmosferskog benzinca 1.6 sa 95 KS, elektromotora i automatskog mjenjača u praksi funkcionira besprijekorno.

Prijelazi iz benzinskog u električni režim odvijaju se glatko dok mjenjač šalta ugodno i brzo. Potrošnja ovisi o ambicijama i temperamentu vozača, no nakon sedmodnevnog testa, prosjek nam je iznosio 5,5 litara. Iako mu najviše paše ležerna vožnja, štedljivost nije jedini adut hibridnog Clija.

image

Renault Clio E-tech hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

S mjesta do 60 km/h ubrzanje traje samo četiri sekunde, a do 100 km/h devet. I međuubrzanja su više nego dobra, a dojam ugode u vožnji pojačava nešto tvrđe podešen ovjes, niskoprofilne gume te izravan upravljač.

Iako hibridni model u Europi već drži gotovo četvrtinu ukupne prodaje Clija, u Hrvatskoj se hibridna priča razvija nešto sporije. Razlog leži u činjenici da su naši kupci još uvijek tradicionalno vezani za benzince i dizelaše, a njihova cijena je osjetno manja od hibrida.

image

Renault Clio E-tech hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Bazna benzinska verzija sa 65 KS stoji 16.990 (TCe s 90 KS 18.190 eura), dizelska 1,5 dCi sa 100 KS 20.590 eura, dok slabije opremljeni hibrid stoji 26.990 eura. Testni primjerak 1.6 E-Tech Esprit Alpine do registracije stoji 28.640 eura.

1.6 HYBRID

Tehnički podaci

Pogon atmosferski benzinac, 4 cil.

Snaga 69 kW (95 KS), elektromotor 36 kW (49 KS),

starter-generator 15 kW (20 KS)

i litij-ionska baterija 1,2 kWh

Obujam 1598 ccm

image

Renault Clio E-tech hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Ukupna snaga 74 kW/143 KS

Ukupni moment 205 Nm

Pogon prednji

Mjenjač automatski MultiMode

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukruta osovina

Kočnice ventilirani diskovi 280 mmpuni diskovi 260 mm

Gume205/45 R 17, Continental Eco Contact

Dimenzije 405 x 180 (199) x 144 cm

Osovinski razmak 258 cm

image

Renault Clio E-tech hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Prtljažnik 301 litra

Spremnik goriva 39 litara

Masa (testni) 1395 kg

Najveća brzina 180 km/h

0-100 km/h 9,3 sekundi

Prosječna potrošnja 4,1 l/100 km (WLTP)

0-100 km/h 9,6 sekundi

Prosječna potrošnja 4,8 l/100 km

OPREMA ESPRIT ALPINE - aluminijske felge 17” • sportski dizajn branika sa sivom trakom • LED svjetla, straga prozirna • crna stražnja stakla • senzori i kamera • dekorativni elementi izvana i iznutra • obloge tkanina/umjetna koža • sportski dizajn volana u umjetnoj koži • samozatamnjujući retrovizor bez okvira • oba prednja sjedala podesiva po visini • profili vožnje • 9 ambijentalnih osvjetljenja • infotainment Easy Link 9,3” s navigacijom • digitalni instrumenti 10” • automatska klima • keyless • potpuniji paket sigurnosnih sustava...

DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik plava boja Iron • paket Parkiranje • mali rezervni kotač • UKUPNO 1090 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 16:24