Esprit alpine

Testirali smo Renault Megane Conquest E-Tech 160 Hybrid: Šminker koji se lijepo vozi i umjereno troši

Kompaktni coupe SUV zavodi u opremi Esprit Alpine. Uz mild-hibridni turbobenzinac sa 160 KS fino ide i troši umjerenih 6,3 litara

Test Renault Megane Conquest

 CROPIX

Malo je karoserijskih oblika za koji se lijepe pogledi kao kad je riječ o povišenom coupeu. Ako to već ne zna od prije, vozač će to brzo shvatiti za upravljačem Renault Meganea Conquest. Sportske linije koje u konačnici rezultiraju gotovo potpuno položenim staklom petih vrata te podnica udaljena čak 20 cm od tla već na prvi pogled djeluju poput afrodizijaka, a kad se svemu tome pridodaju specijalni alu naplaci od 19 cola, serijski u top opremi Esprit Alpine, i doplatni crni krov (200 eura) baš kao stvoren da se kombinira uz plavi lak, ljudima ne preostaje drugo nego ljubomorno pogledavati u vašem smjeru.

image

Test Renault Megane Conquest

CROPIX

BMW je to shvatio još davnih dana i predstavio X6, a za tim su receptom u novije doba posegli i Citroen (C4) te Kia (XCeed). Atraktivni izgled Megane Conquesta pritom ima još jednu zadaću, baš kao i sam naziv – sakriti činjenicu da francuski SUV s coupeovskim štihom vozi na modularnoj platformi CMF-B kakvu koriste Clio i Captur, dakle modeli nižeg ranga od kompaktnog Meganea. Dobro je, međutim, što se to u praksi ne primjećuje.

image

Test Renault Megane Conquest

CROPIX

Rastegnut na 457 cm, Megane Conquest je za šest centimetara duži od kompaktnog Australa, a nasljednika Kadjara nadmašuje i osovinskim razmakom od 2,72 metra (+5 cm). Osim toga, uz umješno podešen ovjes, uvjerljive kočnice i podatnu motorizaciju na cesti se ponaša kao ozbiljan kompakt, a ne kao model niže klase. Osjeća se to u zavojima, ali i kod prelaska poprečnih neravnina koje rastegnuti osovinski razmak dobro podnosi.

image

Test Renault Megane Conquest

CROPIX

Uz solidnu širinu od 1,82 metra (što je 2,5 cm uže od Australa) nudi se i solidna prostranost u unutrašnjosti, s primjerenim prostorom za koljena i ramena. Usprkos padajućoj krovnoj liniji, ugodno se sjedi i straga - barem kad je riječ o putnicima prosječnog rasta. Veseli i spoznaja da zbog dizajna pretjerano ne pati niti prtljažnik koji nudi sasvim solidnih 513 litara.

image

Test Renault Megane Conquest

CROPIX

Više nego prostranošću, međutim, Megane Conquest u šminkerski skrojenoj izvedbi Esprit Alpine zavodi izradom (sjedala presvučena kombinacijom umjetne kože i alkantare, ukrasni prošivi na oblogama vrata...) i bogatom ponudom napredne elektronike. Ispred vozača smještenog ugodno visoko za upravljačem nalazi se pregledna digitalna instrumentna ploča dijagonale 10,2 inča s mogućnošću namještanja personaliziranih informacija, na okomito postavljenom zaslonu multimedije od 9,3 inča gledaju se prikazi navigacije i kamera koje pokrivaju svih 360 stupnjeva oko vozila... Sigurnosna elektronika pritom radi bez greške i po potrebi neprimjetno uskače u pomoć vozaču. Što je, naravno, dobro.

image

Test Renault Megane Conquest

CROPIX

Snažnija izvedba četverocilindarskog turbobenzinca 1.3 TCe sa 160 KS nudi ponešto žustriji nastup i bolje ubrzanje od izvedbe sa 140 KS, no velike razlike u nastupu zapravo nema. U oba slučaja motori su upareni s istom, solidno brzom 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom, maksimalna brzina u oba je slučaja elektronski zauzdana na 180 km/h, a iako je riječ o alternativama za cjenovno blisku hibridnu verziju 145 e-Tech, koja kombinira atmosferski motor 1.6 i elektromotore te nudi vožnju isključivo na struju do brzine od nekih 30 km/h, i tu je prisutna određena doza elektrifikacije.

image

Test Renault Megane Conquest

CROPIX

Riječ je o, u praksi gotovo neprimjetnom, mikrohibridnom sustavu izvedenom pomoću elektropokretača-generatora povezanog s 12-voltnom litij-ionskom baterijom skromnog kapaciteta 0,13 kWh, dovoljnom da unaprijedi rad stop &start sustava i pomaže turbobenzincu prilikom većeg opterećenja. Osim što smanjuje emisiju CO2, prema Renaultu štedi i oko osam posto benzina. Je li zbilja tako nismo mogli provjeriti, no prosječna potrošnja od 6,3 litre sasvim je uzorit rezultat, postignut normalnim stilom vožnje.

image

Test Renault Megane Conquest

CROPIX

Kako god bilo, dobra strana ovakvog rješenja je da ne donosi puno dodatnih kilograma. Megane Conquest s motorom od 160 KS i 270 Nm na vagi broji 1347 kilograma, što je u današnjim vremenima relativno skromno. Samim time, usprkos povišenoj koncepciji lijepo se ponaša u zavojima i spremno usporava kad se stisnu kočnice. Loša strana? Nismo je primijetili.

image

Test Renault Megane Conquest

CROPIX

Ukratko

Megane Conquest nudi se od 28.590 (1.3 TCe od 140 KS, oprema Evolution). Zanimljivo, jamstvo je moguće produljiti s tvorničkih tri na čak 10 godina ili 200.000 km, po cijeni od 1290 eura

Turbobenzinac 1.3 TCe u prosjeku troši umjerenih 6,3 litre i fino ubrzava sve do elektronikom ograničene brzine od 180 km/h. Svjetla bogato opremljena diodama pretvaraju noć u dan

Atraktivni aluminijski naplaci od 19 cola Esprit Alpine serijski se nude uz istoimenu top opremu i lijepo upotpunjuju i inače elegantan nastup francuskog SUV modela s coupeovskom formom

Moderno skrojena unutrašnjost prava je riznica tehnologije. Pred vozačem nalazi se digitalna instrumentna ploča s atraktivnom grafikom, a u vožnji se solidno brzom pokazuje 7-stupanjska automatika s dvostrukom spojkom

Blagohibridna izvedba donosi prtljažnik od sasvim pristojnih 513 litara, a nije tijesno niti putnicima koji sjede u drugom redu

Uz podnicu udaljenu od tla 20 cm i kamere koje pokrivaju 360 stupnjeva oko vozila Megane Conquest je spreman za sve urbane izazove, od visokih rubnjaka do oku skrivenih stupića

Uz fino podešen ovjes i uvjerljive kočnice francuski crossover se suvereno ponaša kad se odlučnije krene kroz zavoje, čemu pogoduje i relativno mala masa za današnje prilike (1347 kilograma)

TCe 160

TEHNIČKI PODACI

Motorturbobenzinski, 1332 ccm

Cilindri/ventili 4/16

Snaga116 kW/160 KS pri 5500/min

Moment270 Nm pri 1800-3750/min

Mjenjačautomatski, 7 stupnjeva

Dimenzije457x182x158 cm

Osovinski razmak272 cm

Prtljažnik513 litre

Gume225/45 R 19

Težina1347 kg

CO2 ispuh138 g/km

MJERENJA

Brzina180 km/h

0-100 km/h9,1 sekundi

Potrošnja6,3 l/100 km

Ukupno: 2418 eura

Cijena 33.890 eura

Serijska oprema • automatska klima • alu naplaci od 19 cola • presvlake sjedala od Alcantare s plavim prošivima • TFT instrumentna ploča od 10” • multimedija sa zaslonom od 9,3” i navigacijom • adaptivni tempomat • el. namjestiva i grijana prednja sjedala • grijani kožni upravljač • pomoć pri parkiranju 360 stupnjeva • bežično punjenje mobitela • Renault kartica • senzor za kišu i svjetla • automatsko kočenje • nadzor mrtvog kuta • zadržavanje u voznoj traci • ambijentalno osvjetljenje • zatamnjena stražnja stakla

DOPLATE - multimedija Bose • crni krov • metalik lak - Ukupno: 2418 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 09:42