Toyota Yaris Cross najmanji je Toyotin SUV, ako izuzmemo novi crossoverski Aygo X. Iako naziv sugerira da se radi o crossover verziji Yarisa, riječ je o modelu koji je, dizajnerski i koncepcijski gledano, potpuno samostalan. S druge strane, tehniku dijeli s malim Toyotinim modelom B-segmenta.
Mali SUV je model koji je Toyoti jako trebao, jer većina konkurenata ima već dugo automobile u ovom segmentu koji su bestseleri na europskom tržištu. Toyota je u tom pogledu malo kasnila. No i puno naučila.
Kao što smo već spomenuli, Yaris Cross u pogledu dizajna nema previše veze s klasičnim Yarisom. Vanjski dizajn je atraktivan, no na drugi način. Skladnim linijama pomalo podsjeća na model C-HR no bez “sportske agresive” koja karakterizira Toyotin kompaktni SUV.
U unutrašnjosti je ovaj auto tipična Toyota, no također nema previše veze s Yarisom. I ovdje je sve malo ublaženo u odnosu na malu gradsku Toyotu.
Pohvalno je što Toyota nije potpuno pokleknula pod pritiskom digitalizacije i što automobil još ima mnogo praktičnih tipki, a tu su i djelomično analogni instrumenti. Ipak, u unutrašnjosti, kao u svakom modernom automobilu, dominira veliki dodirni zaslon.
Yaris Cross je malo manjih dimenzija od prosjeka klase malih SUV-ova no u unutrašnjosti pruža dovoljno mjesta za obiteljske potrebe. Prtljažnik je s 397 litara nešto veći od onih u kompaktnim hatchbackovima i prilično pravilnih dimenzija.
Za pogon je zadužen jako dobro poznati Toyotin hibridni sustav kakav koristi i Yaris. Trocilindrični benzinski motor obujma 1,5 litara potpomognut je električnim motorom i ukupna snaga iznosi 116 KS.
Pogon funkcionira vrlo uglađeno, benzinski i električni motori se vrhunski nadopunjuju i sve rezultira harmoničnom i nerijetko vrlo tihom vožnjom, praćenom samo zujanjem električnog motora.
Kad stisnete gas do daske automobil će do 100 km/h ubrzati za 11,2 sekunde. Međuubrzanja su, zahvaljujući instantnom odazivu električnog motora, osjetno impresivnija i automobil bez problema može poslužiti za malo življu vožnju i bezbrižna pretjecanja na otvorenoj cesti.
Potrošnja testiranog Yarisa Crossa može biti vrlo mala, pogotovo u gradu. Bez previše truda postizali smo oko 4 l/100 km prilikom umjerene gradske vožnje.
Prilikom brže vožnje na otvorenoj cesti ili autocesti sve ove brojke će malo porasti, no ne drastično. Računajte na oko 5 do 6 litara pri tipičnoj vožnji otvorenom cestom i oko 7 na autocesti. Ukupno gledano, Yaris Cross će, bez previše truda vozača trošiti između 5 i 6 litara benzina u tipičnoj svakodnevnoj vožnji.
Vozne osobine su vrlo neutralne. Možda će vam na početku zasmetati tipičan rad CVT mjenjača s jednom varijabilnom brzinom, no kada se naviknete hibridni Yaris Cross postat će vrlo ugodan “suputnik” u svakoj situaciji.
Ovjes je dosta udoban i dobro se snalazi na našim neravnim cestama koje su dodatno “začinjene” brojnim “ležećim policajcima”. Vrlo je udoban. Pri agresivnijoj vožnji zavojima također pokazuje svoje adute.
Auto se ne naginje previše i sposoban je pružiti dosta užitka sportski orijentiranim vozačima. Upravljač bi, ipak, mogao biti malo izravniji.
Testirani Yaris Cross je vrlo dobro izbalansiran automobil koji će svojem korisniku pružiti vrlo dobro iskustvo u svakodnevnoj vožnji. Dovoljno je prostran, materijali i izrada ulijevaju povjerenje, a najviše veseli vrlo mala potrošnja goriva u gradu. Ono što baš ne veseli previše je cijena.
Testirani model u kombinaciji s prilično bogatom opremom i sofisticiranim hibridnim pogonom košta 236.560 kuna. Smanjite li malo apetite i odaberete li skromniju razinu opreme cijena može biti osjetno manja bez da izgubite većinu pozitivnih dojmova o ovom automobilu. Yaris Cross s hibridnim pogonom starta od 180.000 kuna, a odaberete li benzinca već od 154. 000 kuna.
Ukratko
S četvrtastim otvorima blatobrana i crnim, plastičnim rubovima, ali i karakterističnom maskom hladnjaka, uskim svjetlima i vertikalnim otvorima u odbojnicima Yaris Cross podsjeća na RAV4
Poznati 1,5-litreni trocilindraš najbolje daje u opuštenoj vožnji, kad zahvaljujući suzdržanoj težini od 1140 kilgrama troši svega 5,3 litre
Od rasta u odnosu na obični Yaris, najviše je profitirao prtljažnik - iza stražnje klupe djeljive u omjeru 40:20:40 krije se čak 397 litara
Unutrašnjost je, također, većim dijelom preuzeta od Yarisa (upravljač, ručica automatskog mjenjača, središnji dodirni zaslon...). Još mjestimice ima tvrde plastike, ali izrada je besprijekorna
Udobna sjedala dolaze s električnim napuhavanjem lumbalnog dijela, a u prtljažnik s preklopljenim naslonima stane čak 1097 litara. I prilično je pravilan
Yaris Cross u vožnji je okretan i sasvim iskren, ali ne i neudoban. Jedino stražnja osovina zna neugodno lupiti na kratkim, poprečnim neravninama (testni je automobil bio opremljen kotačima od 18 cola)
S karoserijom od tla odignutom dodatna tri centimetra, penjanje na visoke rubnjake više ne predstavlja problem kao na običnom Yarisu. Uz to, lakše se ulazi i izlazi
Yaris Cross Hybrid
Tehnički podaci
Motor benzinski, atmosferski + elektromotor (80 KS)
Cilindri/obujam 3/1490 ccm
Ukupna snaga 85 kW/116 KS pri 5500 o/min
Okr. moment 120 Nm pri 3600 o/min
Pogon prednji
Mjenjač bestupanjski (CVT)
Dimenzije 418 x 177 x 160 cm
Prtljažnik 397 do 1097 litara
Gume 215/50 R18, Goodyear UltraGrip
Težina 1140 kg
Jamstvo 10 godina/160.000 km
Mjerenja
Najveća brzina 170 km/h
0-100 km/h 11,2 sekunde
Potrošnja 5,3 l/100 km
Cijena 236.560 kuna
oprema (Adventure) - aut. dovozonska klima • diodna svjetla • grijana prednja sjedala i upravljač • grijani vjetrobran • el. grijani, podesivi i sklopivi retrovizori • kamera za vožnju unatrag • bežični punjač • samozatamnjujući retrovizor • aut. paljenje svjetala i brisača • pametni ključ • audiosustav sa 6 zvučnika • dvobojna karoserija • crna obloga krova • djeljivi naslon stražnje klupe • zatamnjena stakla • aluminijski naplaci (18 cola)...