U aktualnim kretanjima u auto industriji po pitanju forme karoserije i dizajna te željama i potrebama kupaca, posljednjih su godina stvari postale vrlo zanimljive. Naime, SUV i crossover značajke karoserijskog oblika postale su neprikosnovene u svim klasama.
Standardne linije poput limuzina, karavana, pa čak i gradskih auta i kompakata polako izumiru, a stižu crossoveri svih vrsta i oblika. Tako danas nije nemoguće ni da vozimo novu Citroenovu limuzinu C5 koja ima dodatak u nazivu X što znači da je povišena, kao ni da je Porsche pred koji dan predstavio 911 model s dodatkom u nazivu Dakar, što znači da je povišen i spreman za off-road.
U tom svjetlu zato nikako ne čudi ni "podizanje" modela u nižim klasama, pa ni to da je Toyota svom najmanjem modelu Aygo u novoj generaciji, koji je ovog ljeta stigao i kod nas, dodala u naziv slovo X (čita se Cross), još koji centimetar visine i plastične zaštite blatobrana.
Srećom, ovaj automobilčić izgleda vrlo privlačno u novom ruhu i baš mu nekako odgovara taj stil. Pršti stavom i energijom i kao stvoren je za gradske ulice gdje privlači puno pažnje.
Posebno u varijanti Limited poput testnog primjerka, koja je bila u ponudi prilikom lansiranja modela na ljeto, dok danas možete birati različite pakete opreme poput X-play, X-style ili X-clusive...
Testni primjerak je stajao 147.300 kuna, no Aygo X je prilikom predstavljanja imao sjajnu cijenu za početni model od 100.000 kuna, Međutim, sada te verzije više nema u ponudi, a početni model u cjeniku stoji 131.400 kuna do registracije.
Spomenuli smo da je novi Aygo X pravi "eye-catcher" s dvobojnom karoserijom, LED prednjim i stražnjim svjetlima, plastičnim izraženim rubovima blatobrana, naglašenom estetikom te velikim naplacima od 18 cola.
Premda u duljinu mjeri tek 370 cm, te mikro gradske dimenzije skrivaju solidnu prostranost i upotrebljivost u kabini za gradski auto.
Ne možemo govoriti u obilju prostora posebice ne straga, jer ipak smo još uvijek u A-segmentu, no komocija sprijeda itekako zaslužuju palac gore. Baš kao i dodatna dvoja vrata straga koja omogućuju lak ulaz na stražnju klupu.
Ovdje treba znati da Aygo X preuzima prerađenu platformu GA-B od broj većeg Yarisa B-segmenta. Zato je 23,5 centimetara dulji od prethodnog modela, širi za 12,5 cm te viši 5 cm, s međuosovinski razmakom duljim 9 cm.
To je uvjetovalo i 5,5 viši položaj sjedenja za volanom pa je i preglednost u svim smjerovima odlična, a veseli i činjenica da se ispod petih (staklenih) vrata nalazi prtljažnik od 231 litru u koji se prtljaga lako smješta.
Kvaliteta plastike u kabini odgovara klasi, no izgled kokpita i stranice vrata privlače pažnju umecima u boji karoserije.
U sredinu kokpita je smješten veliki 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir visoke razlučivosti, tu je i trendovsko ambijentalno osvjetljenje te bežično punjenje uz prateću aplikaciju za pametne telefone MyT putem koje se može pratiti analitika vožnje. Toyota Smart Connect također nudi žičano i bežično povezivanje pametnih telefona putem Android Auto i Apple CarPlaya.
Gradska mobilnost u novom Aygo X nas je oduševila: okretnost na gradskim ulicama je vrhunska, a smještaj u parkirališna mjesta po mjeri - lagan. Razlog: Aygo X ima krug okretanja od tek 9,4 metra. Hvalimo i komfor vožnje jer je ovjes podešen na udobnost te bez obzira na velike kotače, Aygo X nikad ne čini neudobnim, čak ni na izraženim poprečnim neravninama.
Maleni 1,0-litreni 3-cilindarski atmosferski benzinac od 72 KS i 93 Nm pokazao se sjajnom mjerom za ovakav automobilčić, troši 5,5 litara u kombiniranim uvjetima što je najbitnija stavka, a osim "minglanja" po gradu pokazao se sasvim upotrebljivim s dovoljno snage i momenta za krstarenja autocestama.
Od karakteristika motora izdvojili bismo pomalo bučan rad kako se približava visokim brojevima okretaja. Zato s druge strane hvalimo suradnju motora s preciznim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem (CVT dolazi uz doplatu).
Mali Japanac sazrio je i po pitanju opreme, pa je moguće naručiti sve što i u broj većem Yarisu uključujući i Toyota Safety Sense modul koji koristi kombinaciju senzora monokularne kamere i radara te ima automatsko kočenje u slučaju opasnosti i zadržavanje vozne trake, radarski tempomat, detekciju pješaka, biciklista. Od doplata na izbor dolazi isto puno toga - testni je primjerak imao JBL audiosustav s četiri zvučnika, pojačalom od 300 watta i u prtljažnik ugrađeni subwoofer od 20 centimetara.
Na koncu novi Aygo X više nije običan gradski automobilčić već privlačan minijaturni crossover što je, doduše, uz puno moderne opreme - utjecalo i na cijenu...
tehnički podaci
Motor benzinski atmosferski, 3 cil.
Obujam 998 ccm
Snaga 53 kW/72 KS pri 6000 o/min
Okretni moment 93 Nm pri 4400 o/min
Pogon na prednje kotače
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Ovjes sprijeda McPherson, spiralne opruge
straga polukruta osovina, spiralne opruge
Kočnice sprijeda samoventilirajući
diskovi,straga bubnjevi
Gume 175/60 R18 Falken Sincera
KAROSERIJA
Dimenzije 370 x 174 x 153 cm
Osovinski razmak243 cm
Prtljažnik 231/829 litara
Spremnik benzina35 litara
Masa1015 kg
Nosivost320 kg
OSTALO
Krug okretanja9,9 metara
Okretaja upravljača2,9
Jamstvo10 godina/185.000 km
EuroNCAPnp
ProizvodnjaKolin (Češka)
MJERENJA
Najveća brzina159 km/h
Okretaja pri 130 km/h3900 (V)
0-60 km/h6,8 sekundi
0-100 km/h15,2 sekunde
0-130 km/h28,6 sekundi
Među ubrzanje
70-100 km/h23,1 sekunda
30-60 km/h (III)8,9 sekundi
Kočenje
100-0 km/h38,4 metra
POTROŠNJA I DOSEG
Grad5,4 l/100 km
Otvoreno4,3 l/100 km
Autocesta6,4 l/100 km
Prosječno5,4 l/100 km