ŠMINKA WOLFSBURGA

Testirali smo VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI koji se zbog šik izgleda nije odrekao praktičnosti

Izgledom djeluje atraktivno te raspolaže prtljažnikom od s 565 litara. Dizelaš od 200 KS čini ga pravim dugoprugašem
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
 Marko Miščević/CROPIX

Volkswagen je u lipnju prošle godine predstavio osvježeni modela Arteon, ali i novu Shooting Brake varijantu, svojevrsni elegantni coupe karavan. U studenom krajem prošle godine je započela prodaja i na hrvatskom tržištu, a do danas se po pitanju motorne ponude doista ima što za birati.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

Osim dizelskih 2.0 TDI strojeva sa 150 i 200 KS u ponudi je i benzinska verzija 1.5 TSi sa 150 KS, a nedavno je komercijalizirana i plug-in hibridna verzija pod nazivom 1.4 TSI eHybrid koju pokreću 1,4-litreni benzinski motor snage 156 KS i elektromotor od 115 KS za zajedničkih 218 KS i 400 Nm okretnog momenta. Lijepa ponuda. Ipak, dok čekamo hibridnu verziju, testirali smo dizelsku izvedbu i to model punog naziva Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG Elegance s 200 dizelskih konja ispod poklopca.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

Počevši od izgleda, Shooting Brake varijanta što se tiče forme doista djeluje elegantno i uzvišeno, koliko to jedan Volkswagen može biti. Sprijeda se ističu izduženija Matrix LED svjetla povezana LED svjetlećom trakom koja daje upečatljiv svjetlosni potpis što je novost u odnosu na prethodnika, dok su i stražnja svjetla izvedena u diodnoj tehnologiji. Svemu je pridodano i puno plemenitog kroma, na masci, okvirima prozora, linije branika su "ispeglane", a sama velika maska hladnjaka ima manje, ali deblje horizontalne letvice.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

Ipak ono najvažnije jest oblik karoserije koja predstavlja karavan s coupeovski spuštajućom linijom krova prema straga. Pritom kao i kod standardne coupe-limuzine Arteona sva četiri vrata nemaju okvira stakala što je dodatak individualnog stila ovog modela. Dizajn je izveden majstorski, atletskih linija ali ne i radikalno pa i iz daleka ostaje prepoznatljiv kao jedan Volkswagen.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

No, praktičnost pritom nije stavljena sa strane: funkcionalnost i varijabilnost su optimizirani u najvećoj mogućoj mjeri pa prostor između stražnje klupe i petih vrata nudi lijepih 565 litara obujma ili čak 1632 litre s preklopljenim sjedalima. S U tom se slučaju dobiva i preko dva metra dugačak i gotovo ravan pod, a nije zaboravljen ni otvor u sredini stražnjih naslona, za komotniji prijevoz skija i sličnih duljih stvari.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

Korisno: u opremi je daljinska kontrola, kao i aktiviranje senzora zamahom noge ispod stražnjeg branika za otvaranja petih vrata što olakšava situacije kad su ruke zauzete stvarima. U kabini nas je dočekao poznati ambijent iz standardnog Arteona koji djeluje visokovrijedno i estetski privlačno bez dizajnerskih eskapada.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

U odnosu na unutrašnjost prethodnog modela, nov je dizajn upravljača, otvori ventilacije provučeni su cijelom širinom armature, a nova i središnja konzola s unaprijeđenom multimedijom. Ispod ekrana su sada stavljene nove, dodirne kontrole klima uređaja. Digitalizirani instrumenti adaptivne grafike i besprijekorni infotainment i multimedija potpuno su u skladu su s vremenu u kojem živimo, a sve dolazi serijski.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

Nadalje, ergonomsko vozačko sjedalo može imati funkcije aktivne klimatizacije, masaže i memorije (doplata 9860 kuna), kožni paket Nappa košta 6530 kuna, dok radarski tempomat dolazi serijski. U vožnji plijeni poznati njemački osjećaj čvrstoće, robusnosti, ali i komfora: sjedi se odlično u vrhunskim sjedalima, ergonomija je poslovično sjajna i stvarno se nema čemu prigovoriti.

Straga mjesta za odrasle putnike koji ovsjwe sjede nešto niže nego u Passatu ima u izobilju, s čitavim metrom prostora za koljena. Pritom nu ulazak straga nije previše ometan položenijom linijom krova. No, danak dizajnu stražnjeg kraja je slabija preglednost unatrag, no serijski senzori i kamera rješavaju moguće nevolje kod parkiranja.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

Premda se marketinški generalno više gotovo uopće ne promoviraju dizelski strojevi, ovaj poznati 2.0 TDI ispod poklopca testnog Arteona Shooting Brake i dalje je najtraženiji motor bez obzira na trendove. Postiže 200 KS i 400 Nm, a dolazi s dva SCR katalizatora koji reduciraju do 80 posto dušikovih oksida. U radu je kultiviran, premda ne i potpuno nečujan, a u vožnji se itekako osjeti snaga i moment u svim režimima rada.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

Na jači pritisak gasa odgovara prilično revno, naročito u sportskom modu. Brzinski prosjeci s ovim motorom mogu biti vrlo visoki jer nema oklijevanja kod isporuke momenta ni u jednom od sedam stupnjeva DSG mjenjača koji je i jedan od najboljih s dvije spojke uopće na tržištu, a koji uz ovaj motor dolazi serijski.

Na volanu ovog prednjepogonaša se osjeti agilnost, posebno u Sport modu aktivnog rada pogonskog sklopa DCC (doplata 7540 kuna). Iznenađenja su isključena i kod brže vožnje zavojima bez obzira na gabarite, s uvijek vrlo solidnom razinom komfora, no autocesta je ipak područje gdje daje najbolje od sebe po pitanju udobnosti vožnje, upravljanja i performansi.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

Ono zbog čega se biraju dizelski motori jest potrošnja, a po tom pitanju ovaj Volkswagen ima jako lijepe brojke. Prosječno je testni model trošio 6,8 litara. Konstantnom vožnjom od 90 km/h pritom troši 4 litre, a na autocesti pri 130 km/h 6 litara.

Na koncu, Volkswagen dugo nije imao ovako elegantan model u ponudi koji se ne odriče praktičnosti i prostora nauštrb elegantnog kroja karoserije, dok dizelski pogon u praksi pokazuje zašto je još uvijek najbolji izbor, a to su ugodna i štedljiva vožnja što ovaj model čini ugodnom šminkerskom krstarica za duge rute.

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

Pogledom u cjenik vidjet ćemo da je od standardne, Shooting Brake varijanta skuplja 5 do 10 tisuća kuna ovisno o izvedbi, što nije velika razlika za bitno upečatljiviji nastup.

Na koncu, konkretni primjerak s opremom Elegance do registracije stoji 333.743 kune dok pozamašan popis doplata (vidi tablicu) u vrijednost 140.000 kuna cijenu testnog primjerka povisuje do 473.743 kune što nije malo, ali tada vam doista ništa neće nedostajati...

image
VW Arteon 2.0 TDI DSG Elegance
Marko Miščević/CROPIX

2.0 TDI DSG Elegance

MOTOR

Vrsta: turbodizelski, direktno ubrizgavanje

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1968 ccm

Snaga: 147 kW/200 KS na 3750/min

Moment: 400 Nm na 1750-3500/min

PODVOZJE

Pogon: prednji

Mjenjač: automatski DSG, 7 stupnjeva

Ovjes: sprijeda McPherson, straga multilink

Kočnice: sprijeda ventilirani, straga puni diskovi

Gume: 245/45 R 18, Continental

KAROSERIJA

Dimenzije: 487 x 187 x 143 cm

Osovinski razmak: 284 cm

Prtljažnik: 565/1632 litara

Spremnik goriva: 66 litara

Masa/nosivost: 1575/625 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina: 233 km/h

0-100 km/h: 7,4 sekundi

Prosječna potrošnja (NEDC): 5,8/3,9/4,6/100 km

Ispuh CO2 (NEDC): 122 g/km (Euro 6d Temp)

Cijena 333.743 kune

Cijena s doplatama 473.743 kune

Oprema

SERIJSKA ELEGANCE

alu naplaci 18” Muscat * LED matrična svjetla IQ Light * prednji i stražnji senzori * dekorativni umeci Silver i Piano Black * multimedija Ready 2 Discover Streaming Internet s navigacijom Discover Media i ekranom 8” * promjenjivi digitalni instrumenti 10,25” * alu papučice i dekoracije * 3-zonska automatska klima * grijanje prednjih sjedala i mlaznica brisača * držanje u traci * radarski tempomat do 210 km/h sa zaustavljanjem * automatsko zaustavljanje pri medicinskoj potrebi * detekcija umora vozača * držanje vozne trake * puna aplikacijska povezivost * paket Svjetlo i Vidljivost * pomoć na uzbrdici * kožni sportski volan * el. podesiva ergonomska sjedala * keyless...

DOPLATE

metalik boja Kings Red * panoramski krov * paket Design Plus * kožni paket Nappa * navigacija Discover Pro * paket Multimedia Plus i ekran 9,2” * elektronsko podešavanje ovjesa DCC * paket Comfort Plus * paket Assistance * paket Sjedala 1 * hifi Harman Kardon * grijanje volana * paket Zima 2 - ukupno 140.065 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. kolovoz 2024 15:32