TEST

TOYOTA RAV4 2.0 D-4D 4WD Paket 'Elegant' je dobitna kombinacija

Spoj osnovnog dizelaša sa 124 KS i pogona 4x4 pokazuje se dobrim rješenjem

Čak dvije trećine kupaca prošlog modela RAV-4 biralo je uz osnovni dizelski motor, pogon na sva četiri kotača s automatskom raspodjelom snage i momenta na prednju i stražnju osovinu. Sličan trend pokazuje se i u slučaju atraktivno dizajnirane nove generacije, sa 2,0-litrenim dizelašem od 124 KS i 310 Nm . Naravno da RAV4 nije sirovi terenac za vožnju po kaljužama i kamenjarima, ali asistenciju integralnog pogona zavijenog u plašt atraktivne i povelike karoserije cijene svi koji do kuće, vikendice ili izletišta prelaze put prekriven snijegom, vlagom, šljunkom...

U takvim slučajevima 4x4 može zlata vrijediti i izbrisati upitnik uz pitanje vrijedi li doplate od 22.600 do 31.800 kuna, ovisno o paketu opreme. Naročito ako je potpomognut grubljim profilom guma, ali i kada je samo na 18-colnim cestovnim kao na testnom primjerku, na kojima smo za okladu uspjeli pregaziti i nešto strmiji i ponegdje dosta mekan šljunčan nasip obližnjeg kamenoloma. Osnovni dizelski motor i u takvim, škakljivim situacijama ima sasvim dosta snage, a da postoje i jači motori, pokazuje time što pri kretanju zatraži malo više gasa i okretaja. Međutim, odmah po kretanju moment od 310 Nm naslonjen na nešto kraći prvi stupanj prijenosa i blagodati 4x4 pogona pokazuje koliko vrijedi. U običnom prometu na asfaltu dizelaš vuče i bolje nego što smo očekivali, a iznad 2000 okretaja uglađenost raste, a bučnost pada pa se zavaljeni u udobna sjedala velike i praktične unutrašnjosti satima može opušteno krstariti.

Šesti je stupanj nešto duljeg omjera pa pri brzini od 130 km/h potrošnja pada na samo 6,5 litara. U gradu naraste na oko 7,5 pa je prosjek uglavnom manji od 7 litara više nego ugodan rezultat. Unatoč dimenzijama, a posebno širini i visini karoserije ne treba strahovati od vožnje gradom, jer preglednost je vrlo dobra, a pri parkiranju asistira kamera. Važan faktor ugode je i vrlo bogat paket opreme Elegant, koji sadrži i električno daljinsko otvaranje prtljažnika, parkirnu kameru, upozorenje izlaska iz trake.... To dakako ima svoju cijenu, no odabere li se osnovni Active, koji zakida uglavnom na šminkerskim i ponekom detalju za komfor, ova kombinacija motora i pogona stajat će povoljnijih 229.900 kuna.

RAV4 2.0 D 4WD

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 91 kW (124 KS) pri 3600/min

Moment: 310 Nm pri 1600-2400/min

Pogon: 4x4

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 457x185x166 cm

Osovinski razmak: 266 cm

Prtljažnik: 550 litara

Gume: 235/55 R 18, Bridgestone

Težina: 1600 kg

CO2 ispuh: 136 g/km

Brzina: 180 km/h

0-100 km/h: 11,0 sekundi

Potrošnja: 6,8 l/100 km

CIJENA 263.500 kn

S DOPLATAMA 267.710 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 04:11