Više nema sumnje, Kia je ozbiljna kad je riječ o elektrifikaciji i plasmanu 15 potpuno električnih novih modela na tržište do 2030. I dok su ranije ponuđeni električni modeli EV6 i EV9 iz viših klasa poslužili kao svojevrstan izlog tehnologije i mogućnosti popularne korejske marke, tek sada priča postaje zanimljiva.
Ranije ove godine predstavljen je i kompaktni EV3, čija bi cijena prema najavama trebala startati na oko 36.000 eura, kad se već krajem studenog nađe u pretprodaji (redovna prodaja, već je poznato, kreće 22. siječnja 2025.). U ovoj klasi, međutim, konkurencija je poprilično žestoka i EV3 dolazi na megdan modelima poput Volva EX30, Volkswagena ID.3, Cupre Born ili Renaulta Meganea E-Tech, pa smo je sa zanimanjem isprobali na cestama u okolici Lisabona.
Stasiti električni kompakt crossoverskih linija dugačak 4,3, širok 1,85 i visok 1,56 metara od kojeg u Kiji imaju golema očekivanja uvelike podsjeća na osjetno veći, XXL model EV9, od kojeg posuđuje elemente dizajna poput velikih prednjih svjetala karakterističnog, razigranog oblika sa specifičnim svjetlosnim potpisom. Nadalje, na stražnjem dijelu kompaktne, naglašeno kutijasto izvedene EV3 nalaze se svjetla nalik na ona viđena na EV9, a tu su i kontrastne tamne plastike na pragovima i blatobranima.
Ukupan dojam - zanimljivo i moderno. Pažnju posebice plijene zgodni detalji, poput skrivenog stražnjeg brisača u krovnom spojleru. Kia se hvali i izuzetnom aerodinamikom (0,267), unatoč dosta visokoj karoseriji i visoko postavljenom poklopcu motora, čemu pridonose i aktivni usisnici zraka na prednjem braniku, aerodinamična podnica, položeno prednje staklo i krov koji se spušta prema stražnjem dijelu.
Tijekom vožnje u jednostavno, ali zanimljivo dizajniranoj unutrašnjosti, do izražaja dolazi i solidna prostranost. Mjesta ima dovoljno i sprijeda i straga, vjerujemo da se čak niti visoke osobe neće žaliti na nedostatak mjesta za glave, ramena i noge. Razlog tome je međuosovinski razmak od čak 2,68 metara, identičan onom na broj većem SUV modelu Sportage. Prtljažnik raspolaže s 430 litara već u osnovnoj konfiguraciji (1250 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima), a tu je i prednji “frunk” obujma 25 litara za manje predmete.
Što se tiče prednje armature, arhitektura s velikim zaslonom koji spaja instrumente od 12,3 inča i jednako velik zaslon multimedije također je dizajnerski prenesena iz modela EV9 i ovdje se sjajno uklapa. Sve djeluje moderno, jasno za korištenje (premda lišeno brojnih fizičkih prekidača) i nenametljivo. Sjedala, uvjerili smo se, nude primjerenu udobnost, a svidjela nam se i kompletna digitalizacija ispred vozača.
Multimedijski sustav nudi bežična ažuriranja. Digitalno iskustvo upotpunjeno je glasovnom kontrolom, koju podržava ChatGPT.
Tema je, dakako, i održivost. Korejci ističu kako je ukupno 28,5 kilograma od ukupne mase vozila izrađeno od reciklirane plastike. Još jedna zgodna “caka” je praktična konzola na izvlačenje između sjedala, koja može poslužiti kao priručni podložak za laptop ili tanjur tijekom pauze za punjenje.
A upravo punjenje ne bi trebalo trajati dugo. Kia, naime, tvrdi da se baterija na brzim DC punjačima od 128 kW može dopuniti od 10 do 80 posto kapaciteta za 30 minuta. Inače, EV3 dolazi s dvije veličine baterije od 58,3 i 81,4 kWh te elektromotorom koji isporučuje 204 KS i 283 Nm na prednju osovinu. Performanse su solidne (ubrzanje do 100 km/h za 7,5 s, maksimalna brzina 170 km/h), no naglasak je na udobnosti vožnje koja je iznimna čak i uz opremu GT-Line, koja serijski donosi velike, 19-colne aluminijske naplatke.
Osim udobnosti na otvorenom, pokazuje živost i spretnost na gradskim ulicama, a premda ima pet programa vožnje osjećaj na upravljaču uvijek ostaje ponešto plah. Čak i u režimu Sport ovjes s dugim hodovima amortizera pokazuje da brza vožnja zavojima nije u krvi EV3. Premda, treba reći, korejski električni SUV uvijek ostaje predvidljiv. Tvornica za izvedbu sa slabijom baterijom jamči doseg od 436 kilometara, dok bi se uz snažniju bateriju s jednim punjenjem trebalo dobaciti čak 605 kilometara.
Što se potrošnje tiče, kretala se između 16 i 17 kWh, a za kraj treba naglasiti da baterija funkcionira dvosmjerno, pa se EV3 može koristiti i za napajanje električnih uređaja i drugih električnih vozila, kao i za opskrbu kuće električnom energijom, što je još jedna od značajki skupljih modela s oznakama EV6 i EV9.
Zaključujemo kako je riječ o zgodno i pametno promišljenom električnom automobilu, koji je ušao i u finale pretižnog izbora za nagradu Europskog automobila godine 2025., dakle na tragu je uspjeha laureata za 2022. godinu - Kije EV6, prvo korejskog osvajača titule uopće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....