Kad se 1995. pojavio CR-V, granica između SUV-a i terenaca bila je prilično tanka, ali u Hondi su znali kojim smjerom treba krenuti. Nisu se previše zamarali sportskim ili off-road karakteristikama i pažnju su posvetili funkcionalnosti i svakodnevnoj upotrebi u kojoj je bilo mjesta za sve i svakoga. Prvi Hondin SUV model nudio je i stol za piknik u prtljažniku, a suvozač se mogao doslovno prošetati do stražnjih sjedala. Stavivši naglasak na slovo U (utility) u akronimu SUV, Japanci su izabrali smjer koji se pokazao pravim. Unatoč općoj najezdi suparnika, CR-V je sve do 2017. bio najprodavaniji SUV na svijetu, a aktualnu godinu završit će na trećem mjestu i opasno se približiti brojci od 10 milijuna primjeraka.
Tajna uspjeha? Pitanje na koje je teško pronaći jednostavan odgovor, ali sadržaj je riječ koja možda najbolje sažima recept kojim je CR-V kroz dosadašnje četiri generacije osvajao publiku. Ista formula primijenjena je i na petom izdanju koje se oslanja na novu šasiju i hrpu dodatnih elemenata, posebice na sigurnosnom planu. Istodobno, kada je u pitanju vanjski i unutarnji izgled, Japanci nisu posegnuli za revolucionarnim promjenama i novi CR-V izgleda kao temeljito redizajnirani prethodnik. No, to je tek prvi dojam koji nestaje s podrobnim odmjeravanjem, a kada se uzme metar u ruke uočavaju se i pomaci u iskorištavanju unutrašnjosti.
Vanjske dimenzije nisu se značajnije mijenjale spram prethodnika. Povećanje međuosovinskog razmaka i širine (u oba slučaja +4 cm) donijelo je prije svega više komfora putnicima na stražnjoj klupi. Prostor za noge putnika straga varira od 21 do čak 49 cm, pri čemu je nekoliko cm ukradeno prtljažniku, a kada tome pridodamo ravnu podnicu i klupu široku 131 cm (u visini ramena i sjedećem dijelu) sasvim je jasno da mjesta bez neugodnosti ima za tri odrasle osobe. Prtljažnik je u osnovi neznatno manji u odnosu na prethodno izdanje (20-ak litara), ali još uvijek dovoljno velik da bez problema primi prtljagu pet osoba. Efektivni kapacitet premašuje 500 litara, podnica je relativno niska (69 cm), a pravilne dimenzije olakšavaju ukrcaj velikih predmeta. Ni sprijeda nema razloga za negodovanje: vozačko sjedalo uz uobičajena podešavanja nudi i korekciju visine, a i osnovni paket opremljen je električno podesivom potporom za lumbalnu zonu.
Brojni pretinci pokrivaju sve uobičajene potrebe, a duboka središnja ladica (podesiva u tri razine) smještena između prednjih sjedala dovoljna za sve što se može naći u džepovima vozača i njegovih suputnika. Središnji utor prekriven je mekanim materijalom koji umanjuje klizanje i zveket, ali istoga nažalost nema u džepovima na vratima i širokoj ladici ispred suvozača. Japanska je to racionalnost koja se kod osnovnog modela očituje i pod rukama, jer šavovi na prednjoj armaturi su lažni, a kožom nije presvučen ni upravljač.
Uz nove digitalne instrumente i središnji zaslon, prednja armatura temeljito je izmijenjena. Zadržala je formu obješenog središnjeg grebena koji nosi ručicu mjenjača, okruženu prekidačima koji su racionalno posloženi i funkcionalni. To posebice vrijedi za kontrole klima uređaja, ali i za prekidače na upravljaču. Jednostavni su za usvajanje, ali i vezani tek za prikaz informacija na digitalnom dijelu instrumenata te upravljanje audio uređajem. Osnovni model, naime, nudi tek radio prijemnik s 5-inčnim displejem te bluetooth za povezivanje telefona. Naizgled skromno za segment i klasu kojoj CR-V pripada, ali za poklonike osnovnih vrijednosti više nego dovoljno. U odabiru serijske opreme puno veći razlog za kritiku je izostanak parkirnih senzora koji bi bili puno korisniji od, primjerice, grijanja prednjih sjedala ili ukrasnih detalja od plastike, koji simuliraju drvo.
Honda se pridružila nizu proizvođača koji se odriču dizelaša i sav teret pao je na 1,5-litreni turbobenzinski motor koji je svoje kvalitete već pokazao u posljednjoj generaciji Civica. Kako bi se prilagodio novim prohtjevima, uz novu elektroniku stigao je s namjenskim turbopunjačem te razvija 173 KS, dok je okretni moment 220 Nm. Brojke su u odnosu na verziju koja pokreće Civic nešto niže, ali i karakter motora je potpuno drukčiji. Na nižim okretajima djeluje snažnije, snagu razvija ujednačenije i daje solidnu dozu elastičnosti, posebice na srednjim okretajima.
Okretni moment je razvučen u širokom luku od 1900 do 5000 okretaja, ali kada se krene u pretjecanje potrebno je dignuti okretaje, što i nije poseban problem. Načinjen od lake legure, motor koristi sofisticirana tehnička rješenja poput dvostrukog varijatora faze rada usisnih ventila, dok su ispušni ispunjeni natrijem za bolje hlađenje. Trik je to koji se svojedobno koristio kod avionskih motora kako bi se izbjegle prijevremene detonacije, ali i smanjila potreba za dodatnim obogaćivanjem smjese u trenucima kada se motor podvrgne maksimalnom naporu. U tom kontekstu prosječnih 7,6 l/100 potrošnje sasvim je prihvatljivo, uzmemo li u obzir benzinski motor sa 173 KS, masu vozila koja premašuje 1700 kg i frontalnu površinu od 2,6 četvorna kvadrata...
Visoko težište i mekan ovjes ne pogoduju okretnosti i rezultiraju naglašenim nagibima karoserije pri oštrijim ulascima u zavoje. Osjećaj stabilnosti ipak nije upitan, a napredak u odnosu na prethodnika je primjetan te novi CR-V ne djeluje poput furgona. Za to je zaslužan precizan upravljač kojem nedostaje tek malo progresivnosti, a u kritičnim situacijama od pomoći je i elektronika koja budno prati ponašanje automobila. Ponekad i previše revnosno: primjerice, pri nagloj izmjeni smjera na mokrom asfaltu intervencija ESP uređaja na vanjski prednji kotač postaje prilično oštra. Novi CR-V ima odličan mjenjač, pouzdane kočnice, ali nema sportskih aspiracija. Sve je podređeno udobnosti, komforu i nadasve sigurnosti, pa je osnovni model serijski opremljen paketom Honda Sensing, koji između ostalog uključuje aktivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakova, održavanje vozne trake...
Ukratko
Možda nema šarm europskih konkurenata, ali pomicanjem vjetrobrana unatrag i povećanjem međuosovinskog razmaka stvorene su bolje proporcije. Bočni profili završavaju izbačenim i razvučenim svjetlima straga, koja podsjećaju na miks Civica i Volva
Turbobenzinski 1.5 motor prilagođen je novom zadatku. Vrlo je uglađen i elastičan, a skromniji okretni moment na vidjelo izbija pri međuubrzanjima, kada treba češće posezati za ručicom mjenjača
Diodna tehnologija pronašla je mjesto u stražnjim i prednjim svjetlima, opremljenima kontrolom dugog snopa i sustavom pranja
Klasične instrumente zamijenio je 7-inčni displej s vrlo čitljivim prikazom, a uokviren je analognim pokazivačima uz koje su smještene brojne signalne lampice
Vozačka pozicija pruža toliko željeni dominantan položaj, ali ne sjedi se previsoko. Prednja armatura ima novi izgled s izmijenjenim pozicijama displeja i središnjih otvora ventilacije
Kontrole na upravljaču iste su kao u Civicu i imaju svoju logiku. Sjedala su dobro dimenzionirana i profilirana, a električna parkirna kočnica oslobodila je središnji tunel za dobro osmišljen pretinac
Umjesto novog multimedijalnog sustava sa 7-inčnim displejem osjetljivim na dodir, osnovna verzija opremljena je tek radio prijemnikom u čijem se podnožju nalaze klasične kontrole klima uređaja
Uži prednji krovni nosači poboljšali su vozaču preglednost prema naprijed, dok su straga nasušni parkirni senzori koji nažalost, nisu u serijskoj opremi
Prtljažnik je velik i dobro iskoristiv zahvaljujući ravnim površinama i niskoj podnici (69 cm), a obaranjem naslona podnica ostaje ravna
Uz dodatne centimetre za koljena, komfor na stražnjoj klupi donose otvori ventilacije i središnji oslonac za ruke s utorima za boce
Uz ravnu podnicu i široku stražnju klupu straga ima dovoljno mjesta za ugodan boravak tri osobe, a CR-V u svom petom izdanju prvi put nudi i opciju trećeg reda sjedala
TEHNIČKI PODACI Motor turbobenzinski, 4.cil Obujam 1498 ccm Snaga 127 kW/173 pri 5600/min Moment 220 Nm pri 1900-5000/min Pogon na prednje kotače Mjenjač ručni,6 stupnjeva Gume 225/65 R 17, Michelin Dimenzije 460 x 186 x 169 cm Osovinski razmak 266 cm Prtljažnik 561/1756 litara Spremnik goriva 57 litara Masa 1680 kg Nosivost 470 kg Najveća brzina 210 km/h 0-100 km/h 9,2 sekunde Potrošnja 6,3 l/100 km Ispuh CO2 143 g/km SUPARNICI Škoda Kodiaq 1.5 TSI (150 KS) 193.309 kn Mazda CX-5 2.0 (165 KS) 200.520 kn VW Tiguan TSI (150 KS) 202.859 kn Nissan X-Trail 1.6 T (163 KS) 206.445 kn Opel Grandland X 1.6 T (180 KS) 212.648 kn Toyota RAV4 2.0 (152 KS) 233.900 kn Peugeot 3008 1.6 T (180 KS) 260.023 kn Subaru Forester 2.0 (150 KS) 264.261 kn
CIJENE I TROŠKOVI Osnovni model (1.5 2WD) 229.990 kn Testni (1.5 2WD Comfort) 229.990 kn Testni model s doplatama 234.990 kn Jamstvo (opće) 3 godine ili 100.000 km
SERIJSKA OPREMA Comfort • 17 aluminijski naplaci • pomoć pri startu na usponu • daljinsko središnje otključavanje • automatska klima • aktivni tempomat + limitator • rezervni kotač umanjenih dimenzija • održavanje vozne trake • led dnevna i stražnja svjetla + aktivna duga svjetla • 8,7-inčni središnji zaslon • komande na upravljaču • audio uređaj + 8 zvučnika + Bluetooth • grijanje prednjih sjedala • vozačevo sjedalo podesivo po visini + ele. podešavanjem lumbalnog dijela • 3 x 12V utičnice • pretinac za naočale • senzor za svjetla • središnji naslon sprijeda i straga • električno podesivi i grijani retrovizori • start&stop • indikator prebacivanja stupnja prijenosa • sustav prepoznavanja znakova + upozorenja na sudar • Econ način rada… DOPLATE • metalik lak Ukupno 5000 kuna PLUS • iskorištenost unutrašnjeg prostora u odnosu na vanjske dimenzije • udobnost i komfor • kvaliteta izrade • praktičnost i mogućnosti prilagodbe • performanse i potrošnja motora MINUS • agresivan ESP • poneki vidljivi var na karoseriji • nisko otvaranje vrata prtljažnika • izostanak parkirnih senzora • dodatna oprema većinom vezana uz pakete |