STRUJA JE OK, ALI DAJ TDI!

VELIKI TEST HRVATIMA OMILJENE VERZIJE NOVOG VW GOLFA! Sa štedljivim 2.0 dizelašem od 116 KS i solidnom opremom Life ostaje vjeran pobjedničkom receptu

Golf je ušao u digitalno doba i postao udobniji, upravljiviji i jako štedljiv, a tehnološki napredak zorno otkriva vozačko okruženje, ali i 2.0 TDI motor koji svojim performansama, malom potrošnjom i emisijom ispušnih plinova ponovno u igru vraća dizelaše. U svem ostalom Golf je ostao vjeran svom imidžu...
 Marin Tomaš

Kad u 45 godina s tvorničkih linija siđe više od 35 milijuna automobila koji nose isto ime, stvar postaje teška ili vrlo laka, ovisno o gledištu. Za brojne rivale, Golf je već desetljećima izvan dosega.

Ni najezda SUV-ova raznih dimenzije i stilova nije uzdrmala njegovu lidersku poziciju na top listi najprodavanijih Starog kontinenta.

Još uvjerljivije stoji na ljestvici segmenta C jer je u posljednje dvije godine kompakt iz Wolfsburga privukao dvostruko više kupaca nego Ford Focus i Škoda Octavia (drugi i treći po prodaji) zajedno.

U takvom odnosu snagu teško se može i zamisliti scenarij u kojem bi se Golf odjednom pretvorio u nešto stvarno drugačije od onoga što je oduvijek bio, ni što bi to moglo natjerati Volkswagen na promjenu dobitničkog recepta.

Marin Tomaš

Sukladno tome i osmo poglavlje sage prati količina, ali i raspored novosti koje se i očekivalo. Na određeni način ponavlja se priča koja pratila prijelaz iz 5. u 6. generaciju, jer ni ovaj put nije se zadiralo u arhitekturu i mehaničku osnovu.

Ništa loše, s obzirom na to da je MQB platforma još uvijek dovoljno moderna i pruža dovoljno opcija kada su u pitanju prilagodbe, prvenstveno pogonu.

Ni dimenzije se nisu značajnije promijenile i Golf je ostao u prosjeku segmenta iz kojeg tek iskače Focus sa svojih 4,4 m dužine. Kod Golfa ona je povećana za samo 2,5 cm, a međuosovinski razmak za nešto više od 1 cm, dok je prtljažnik zadržao 380 l obujma u osnovnoj postavi.

No, unatoč proporcijama koje su prepoznatljive na prvu, kao i dizajnu koji je ostao vjeran tradiciji, u Volkswagenu se zaklinju da su u potpunosti redizajnirali okvir i karoseriju.

Tvrdnja koja potvrdu dobiva u pogledu na podatke o aerodinamici (Cx je s 0,3 spušten na 0,27), ali i nove linije prednjeg dijela i stražnjeg dijela koji je revidiran po uzoru na T-Roca.

Osjećaj već viđenog je izbjegnut, ali je sasvim jasno, posebno pri pogledu na profil, da kritičari koji u svemu vide tek snažan redizajn, nisu potpuno u krivu.

U Wolfsburgu su tek temeljito obnovili već dobro poznate osobine, no istim postulatima vodio se i Mercedes u kreiranju posljednjeg izdanje A klase.

Puno veće promjene donosi unutrašnjost koja je temeljito pojednostavljena i očišćena od prekidača koji su okruživali vozača.

Nestala je i klasična kontrola klima uređaja, ventilacijski otvori su uklopljeni u interijer, a središnji zaslon osjetljiv na dodir putem kojeg se upravlja većinom funkcija, podignut je na razinu instrumenata.

Nestao je i klasični rotacijski prekidač za svjetla koji se provlačio kroz generacije. Zanemarimo li na trenutak digitalizaciju, novo izdanje s pozicije vozača djeluje otvorenije i prozračnije. Neizvjesnosti nema kada je u pitanju potraga za idealnom pozicijom.

Opcije i komande su ostale iste i jednako učinkovite, i bez obzira na stas vozač s lakoćom pronalazi svoju mjeru u sjedalu.

Digitalni instrumenti na 10,25” zaslonu koji je serijski dio opreme pružaju mogućnost prilagodbe, no, nisu tako grafički maštoviti kao u Peugeotu. Zauzvrat pružaju obilje čitljivih informacija.

Središnji zaslon dijagonale 10” u testni model s razinom opreme Life stigao je s nadoplatom (6533 kn) koju prati navigacija, digitalni radio i uz još poneku funkciju, vrlo učinkoviti čitač znakova.

Uz dekorativni element koji imitira aluminij i prostire se cijelom širinom prednje armature, i svu silu svjetla sa zaslona, te strateški postavljenih led dioda, stvoren je vrlo ugodan i moderan ambijent.

Na sve se nadovezuje uobičajena visoka razina kvalitete materijala i završne obrade.

No, postoje i mane. Novi multimedijalni sustav izgleda odlično i prilagodljiv je, ali kod starog Golfa izbornik je bio jednostavniji. Središnji element prednje armature u koji su uklopljeni ventilacijski otvori ne oduševljava na dodir, a ni usmjeravanje strujanja zraka nije najbolje.

Pritom ima i drugih odstupanja. Na vrhu obloge prednjih vratiju je mekana plastika, dok je na stražnjima tvrda, a ni poklopac motora više nema teleskopske podupirače. Ako želite gledati u motor morate podići metalnu šipku.

U vožnji Golf ulijeva sigurnost i samopouzdanje ne pokazujući pritom nikakve pretenzije za sportske manevre. Nema pretjeranog zanošenja kroz zavoje, čak ni kad se podigne ritam, a lakoću upravljanja prati zavidna razina zvučne izolacije i udobnost.

Premda se svi modeli ispod granice od 150 konja straga umjesto na multilink oslanjaju na polukrutu osovinu, udobnost i vozne osobine nisu platile danak.

Upravljač je lagan, ali ne i neodređen iako poneka dodatna povratna informacija ne bi štetila, dok kočioni sustav djeluje učinkovito u svim situacijama.

Zaboravite downsizing i 1.6 TDI motor u novom Golfu. Dizelska ponuda temelji se na starom 2.0 TDI motoru koji u najslabijem izdanju nudi 115 konja.

Inženjeri su motor opremili naprednijim sustavom smanjenja dušikovih oksida, dodatno ga oslobodili gubitaka uzrokovanih trenjem i sada troši manje do 1.6 motora. Pritom je zadržao okruglih 300 Nm okretnog momenta koji mu jamče ugodan udar, ali tek nakon što okretaji narastu na 2000.

Do tada motor rula i ne gubi dah, pa indikator prebačaja stupnjeva treba slušati želite li smanjiti potrošnju.

Upravo je taj segment ujedno i najbolji jer je tijekom testa za 100 km bilo dovoljno 5,2 litre goriva, a koristite li se samo otvorenim dionicama, prigušeni 2.0 TDI zadovoljit će se bez puno pogovora i s 4,8 l/100 km.

Iznosom od 183.462 kn koliko stoji testni model bez dodatne opreme, koji ujedno i predstavlja početak dizelske ponude, Golf nadmašuje većinu konkurenata. Izuzetak su tek rivali iz premium segmenta. No, to ni do sada nije bila prepreka za uspjeh.

Do detalja...

Prednja sjedala Golfa i vozačko okruženje odličan su primjer primjene ergonomije u praksi. Ovdje će svoju idealnu poziciju naći svatko bez obzira na visinu

Unutrašnji prostor je gotovo identičan prethodnom izdanju, odnosno sprijeda ima puno prostora, a straga nešto manje, ali za dvije odrasle osobe dovoljno za udobnu vožnju

Uz rezervu umanjenih dimenzija, serijski dio opreme je i asimetrično djeljiv naslon stražnje klupe čijim obaranjem obujam prtljažnika penje na 1237 l, odnosno 30-ak više u odnosu na prethodnika

Naslon za ruke, osim između prednjih sjedala, osiguran je i putnicima na stražnjoj klupi opremljen je i utorima za boce, a u njegovoj pozadini krije se i otvor za skije

Peta vrata su šira čime je olakšana utovar krupnijih stvari u prtljažnik. Reflektirajući elementi su postavljeni više, a odbojnik je dobio veće crne površine i izgubio otvore za ispušne cijevi

Stražnja led svjetla u stilu T-Roca, novi zaštitni znak i središnje postavljen natpis, detalji su za prepoznaje novog izdanja. Stražnje staklo je manje, a parking senzori su serijska oprema

Digitalni kokpit uz brojne pozadinske boje, nudi i različite konfiguracije, pa umjesto brzinomjera i pokazivača okretaja cijelu površnu ekrana može prekrivati navigacijska karta

Grafika multimedije je efektna, ali izbornik nije uvijek logičan i zahtjeva proučavanje. Premda postoje dva potenciometra, klima nije dvozonska, a u serijsku opremu nije uključen senzor za brisače

Prednja armatura temeljito je pojednostavljena i očišćena od prekidača i većinom funkcija upravlja se putem središnjeg zaslona, a i one rijetke preostale direktne komande su na dodir

SERIJSKA OPREMA LIFE

• 16” naplaci • led glavna svjetla • automatska klima • digitalni kokpit • ambijentalno osvjetljenje • automatsko održavanje razmaka, vozne trake + kočenja u gradskoj vožnji • parking senzori sprijeda i straga • upravljač presvučen kožom s komandama • središnji naslona za ruke sprijeda i straga • središnje daljinsko zaključavanje + pokretanje bez ključa • asimetrično preklopiv stražnji naslon sjedala • el. parkirna kočnica + pomoć pri startu na usponu • središnji 8,25” ekran osjetljiv na dodir + navigacija + kopiranje aplikacija mobilnog uređaja • bežično punjenje telefona • senzor za svjetla • automatsko zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora …

DOPLATE • metalik lak • We connect plus sustav • 10“ ekran + navigacija + DAB radio + glasovno upravljanje multimedijom Ukupno 11.411 kuna

PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1968 ccm

Snaga 85 kW/116 KS pri 3250-4000/min

Moment 300 Nm pri 1750-3200/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson,

straga polukruta osovina

Kočnice sprijeda samoventilirajući

diskovi, straga puni diskovi

Gume 205/55 R16, Semperit

Dimenzije 428 x 179 x 146 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 380/1237 litara

Spremnik goriva 50 litara

Masa 1380 kg

Nosivost 575 kg

Najveća brzina 202 km/h

0-100 km/h 10,2 sekunde

Potrošnja 3,5 l/100 km

Ispuh CO2 91 g/km

CIJENE I TROŠKOVI

Osnovni model (1.5 TSI Life) 164.987 kn

Testni (2.0 TDI) 183.462 kn

Testni model s doplatama 194.873 kn

Godišnji porez 600 kn

Jamstvo (opće) 5 godine/100.000 km

VRLINE I MANE

PLUS

• udobnost i komfor • niska potrošnja i performanse motora • kvaliteta izrade i opremljenost sigurnosnim sustavima • lakoća upravljanja

MINUS

• poneko odstupanje u kvaliteti materijala i opremi • cijena • pretplata za pojedine aplikacije

SVI MOTORI

BENZINSKI

1.0 TSI (110 KS) 164.987 kn

1.5 TSI (130 KS) 177.809 kn

1.5 TSI (150 KS) 182.189 kn

DIZELSKI

2.0 TDI (115 KS) 183.462 kn

2.0 (150 KS) 223.970 kn

SUPARNICI

Peugeot 308 1.5 (102 KS) 136.990 kn

Renault Megane dCi (115 KS) 148.900 kn

Hyundai 1.6 CRDi (115 KS) 150.250 kn

Škoda Scala 1.6 TDI (115 KS) 154.644 kn

Opel Astra 1.5 (105 KS) 159.567 kn

AR Giulietta 1.6 (120 KS) 162.690 kn

Ford Focus 1.5 (120 KS) 170.990 kn

VW Golf 2.0 TDI (115 KS) 183.462 kn

Volvo V40 (120 KS) 213.242 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 17:33