AUTO KLUB

VELIKI TEST: HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi AT8 4WD LE Za ulazak u vrh klase aduta ima na bacanje

Hyundai je odigrao bez kompromisa: novi Santa Fe u najskupljoj verziji s jakim dizelašem od 200 KS, izvrsnom 8-stupanjskom automatikom i luksuznom opremom izvana privlači masivnom izvedbom i upečatljivim dizajnom, a za volanom ističe kvalitetan, moderan i komforan interijer s mirisom prestiža
 Ivan Lacković

Možete imati dobar, kvalitetan auto, ali nema li dizajnersku prepoznatljivost ništa od dobrog posla, sjećamo se riječi Petera Schreyera, nagrađivanog dizajnerskog bossa koncerna Hyundai-Kia, dok kružimo oko novog, velikog Santa Fea. U najskupljoj opremi Limited Edition ekstravagantno žestok i masivan s jedne strane i profinjen i skupocjen s druge, doista odudara od svega što se može vidjeti u ovoj klasi, bez obzira što je dopadljiv stražnji dio odrađen smirenije, čak pomalo i elegantno. Novi Santa Fe stvarno je pozamašan SUV, veći i od Škode Kodiaq i na njegovu pojavu ne ostaje se ravnodušan. Duži je od Kodiaqa za sedam centimetara, širi za jedan (s retrovizorima za sedam!) i viši je za dva i pol centimetra. Dakle, dobar komad SUV-a, koji uz doplatu od 7000 kuna komotno prima i treći red sjedala – razlog što u ponudi više nema produžene izvedbe Grand.

Foto: Ivan Lacković

Dramatičnost napretka u odnosu na prijašnji model pokazuje i potpuno nova unutrašnjost. Posvećenost preciznoj izradi, odabiru ugodnih materijala i bogatstvu opreme nadmašuje sva očekivanja i dojam je da je Hyundai kao nikad dosad odigrao na kartu kvalitete, pa i svojevrsnog prestiža, na pragu premium razreda. Fina izvedba svih detalja, okupana čitavim brdom serijske opreme u kojoj glavnu riječ vodi koža zemljane boje stvara lijep i na pogled skupocjen ugođaj, u koji se taman kako treba uklapaju i mekane linije dvobojne armature (i ona je djelomice obložena kožom) te središnje konzole i grebena, čvrstih i bez ikakvih zvukova u vožnji izvan asfalta. Pročišćena je od prijašnjeg velikog broja prekidača i s velikim dodirnim zaslonom, s kompletnim multimedijskim i info sadržajem ukorak s digitalnim dobom, stvara atmosferu profinjenosti i brige za ugađanje i kupcima istančanih prohtjeva. Slabija rezolucija parkirne kamere, standardne i panoramske, nije na žalost na razini cijelog interijera, a i pojedine tipke zadržale su prepoznatljivu formu iz korejskih automobila.

Ivan Lacković

No, nisu trn u oku. Važan faktor visoke razine komfora je i zvučna izolacija, koja jednako kvalitetno prigušuje najviše okretaje dizelskog motora, rad ovjesa i nalete vjetra pri visokim brzinama. I naravno, još bolja prostranost nego prije. Po nekoliko dodatnih centimetara u svim smjerovima, uz povišen položaj za volanom, daju još opušteniji osjećaj u velikoj unutrašnjosti i proširuju temelje udobnije vožnje, posebno na duljim turama. Prostorni iskorak načinjen je i u prtljažniku (625 litara), u kojem prtljagu potrebnu za godišnji odmor neće trebati natiskivati. Platforma i veliki četverocilindarski 2,2-litreni dizelski motor napucan na 200 KS i 440 Nm, najjači u ponudi, jednaki su kao u srodnom Sorentu, ali motor u Santa Feu diše svježije i na efikasniji način. Ključ doživljaja su novi klasični automatski mjenjač s osam brzina te širi odabir programa rada motora i mjenjača, odnosno odziva na gas i visine okretaja prilikom prebačaja brzina (od štedljivog režima Eco preko umjerenih Comfort i Smart do temperamentnijeg Sport), koji otvaraju veću lepezu efikasnijeg iskorištavanja kapaciteta pogonskog sklopa i vožnje, po trenutnom raspoloženju vozača. Motor je u gotovo svakoj prilici dovoljno jak i s dosta momenta pa se s priličnom lakoćom nosi s masom od skoro dvije tone, pri čemu na startanju i nižim brzinama pomaže kraći proračun prvih stupnjeva prijenosa.

Ivan Lacković

Gas prima mekano uz ugodan otpor papučice i prva stotka je u džepu za manje od deset sekundi. S velikom dozom sigurnosti može se krenuti i u pretjecanja, kada je mudro pomoći se i programom Sport. Veliki okretni moment od 440 Nm punu vrijednost ima ispod 2000 okretaja i s gasom do poda (kick down) potrebno je manje od šest sekundi za nabiranje brzine od 60 do 100 km/h, a tek sedam od 80 do 120 km/h. Automatika sa osam brzina pritom funkcionira gotovo savršeno. I kad se motoru vadi mast prebacuje odlučno i brzo, ali bez grubosti, dok su u ležernoj vožnji prebačaji doslovno potpuno neosjetni. Dodatna dva stupnja (stari Santa Fe imao je automatiku sa šest stupnjeva) donijela su benefit i na polju ekonomičnosti. Potrošnja je spuštena i do litru, što je najvidljivije na krstarenju otvorenim cestama, na kojima motor često koristi sedmi i osmi stupanj prijenosa. Izvrstan mjenjač omogućuje i ručne prebačaje peteljkama na volanu, što daje dodatnu dozu šarma u bržoj vožnji. Unatoč veličini i masi, koja se zapravo spoznaje tek kad se treba smjestiti na parkirno mjesto u gradu, Santa Fe je iznenađujuće okretan i u okvirima svoje klase jako dobro se vozi. Ne toliko zbog smanjenja ukupne težine za 20 kilograma, koliko zbog tehnički osjetno poboljšanih ovjesa i poglavito ugodno otežalog servo volana, s elektromodulom sada na samoj letvi.

Priča za sebe su jake kočnice, čija iznimno fina doziranja snage na papučici posebno iznenađuju. Santa Fe je unatoč svemu tome jedan od automobila kojeg je najljepše i najugodnije voziti bez naročite žurbe, nervoznog forsiranja i istraživanja granica. Tada je velika i udobna putna krsatrica, ali bez obzira na to, ne treba zanemariti ulogu novorazvijenog 4x4 pogona. U osnovi funkcionira kao prednji, ali ovisno o programu rada motora automatski se mijenja i raspodjela pogonske snage i momenta po osovinama. U Comfortu se na stražnje kotače prebacuje do 35 posto snage, a u Sportu do 50 posto. Razlike nisu intenzivne, ali se osjete, naročito na makadamu i mokroj podlozi. Ponuđena je i dobra blokada diferencijala i pogona, što je uz čvršću šasiju, dobru udaljenost od tla i jak motor dobra baza i za poneki okrutniji odlazak izvan asfalta. Visoku udobnost ne remeti ni vožnja lošom cestom, koju ponekad remeti jedino topot velikih 19-colnih guma. Cijena? Top model ima i top cijenu, no prave relacije otkriva tek usporedba s podjednako opremljenom konkurencijom, u kojoj Santa Fe u većini slučajeva izlazi kao pobjednik. Početni, ali dobro opremljen model Trend sa 150 KS i

Ukratko

Unatoč velikim gabaritima u kojima se i 19-colni kotači čine manjim nego što jesu i masi od gotovo dvije tone okretnost je iznenađujuća, a vožnja autocestom sliči udobnoj i tihoj plovidbi povišenom krstaricom. Hyundai je odradio sjajan posao…

Velika mrežasta maska i visoka „hauba“ kriju dobar i dokazano pouzdan 2,2-litreni dizelski stroj od 200 KS i 440 Nm. U sprezi s 8-stupanjskom automatikom daje dobru dozu brzine, ali i štedljivosti

U serijskoj opremi je i niz sigurnosne elektronike: upozorenje na sudar i izlazak iz trake, samostalno kočenje. Instrumentna ploča nove je koncepcije i mijenja boju podloge ovisno o odabranom režimu rada, od zelene (Eco) preko plave (Comfort i Smart) do zagasito crvene (Sport)

Potpuno nov ambijent ugodnog je dizajna i kvalitetan i pruža wellness ugođaj. U vožnji unatrag pomažu senzori, standardna i panoramska kamera, ali i automatsko spuštanje retrovizora prema tlu. Među korisnim i skladno dizajniranim detaljima uočili smo i tipku s unutrašnje strane naslona suvozačkog sjedala, za podešavanje istog na struju s vozačke strane. Udobna kožna sjedala su i lijepe izvedbe

Užitak dobrog i snažnog zvuka kroz 10 zvučnika i subwoofer isporučuje američki specijalist Krell, jedan od vrhunskih dobavljača hifi komponenti. Multimedija je sadržajna, a grafika korektna. Stražnji dio mekanih je i smirenih linija, skladno je odmjeren i dobro naglašava masivnost karoserije. Zamjerka je preniska pozicija žmigavaca u sklopu branika, gdje ih malo tko očekuje

Nasloni se ruše i pritiskom na tipku u zidu prtljažnika, nakon čega se pruža ravan pod, ispod kojeg su izdubljeni dodatni pretinci i spremište za roletu. Rub prtljažnika je na korektnih 80 cm. U praktična rješenja ubrajaju se i središnji nasloni za ruke (sprijeda s dubokim pretincem, straga s nosačem za pića), a skijaši mogu zamjeriti izostanak otvora za skije. Straga je komforno i na duljim relacijama, a samo sjedalo je djeljivo i kada je u pitanju klizno pomicanje. Time se pružaju brojne opcije moduliranja veličine putničkog i prtljažnog prostora

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 2199 ccm

Snaga 147 kW/200 KS pri 3800/min

Moment 440 Nm pri 1750-2750/min

Pogon prilagodljivi 4x4, blokada diferencijala

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Gume 235/55 R 19, Continental

Dimenzije 477 x 189 x 168 cm

Osovinski razmak 276,5 cm

Udaljenost od tla 18,5 cm

Prtljažnik 625 l (sa 5 sjedala)

Spremnik goriva 71 litra

Težina/nosivost 1930/750 kg

Najveća brzina 205 km/h

0-100 km/h 9,3 sekundi

Potrošnja 7,3/5,4/6,1 l/100 km

Ispuh CO2 163 g/km

Cijena 442.990 kuna

S doplatama 447.395 kuna

OPREMA LIMITED EDITION: 19-colni naplaci • diodna svjetla • uzdužni krovni nosači • jače zatamnjena stražnja stakla • kromirane površine • parkirni senzori, prednja i stražnja kamera + panoramska kamera 360 • pomoć pri kretanju na uzbrdici • automatsko kočenje na strmini • kožne površine (i na armaturi) • automatska dvozonska klima • adaptivni tempomat • računalo • keyless • sigurnosni paket SmartSense (upozorenje na sudar, detekcija pješaka i automatsko kočenje, upozorenje na izlazak iz vozne trake i držanje u istoj, detekcija vozila u mrtvom kutu…) • SuperVision instrumentna ploča 7“ s TFT ekranom • multimedija s navigacijom (besplatni update karata 10 godina) i dodirnim ekranom 8“ • hifi Krell • bežično punjenje mobitela • podešavanje prednjih sjedala na struju + memorija, grijanje i hlađenje • djeljivo i klizno stražnje sjedalo • odabir programa vožnje Drive Select Mode • višefunkcijski volan • paket stakala i samozatamnjujućih, grijanih i preklopivih retrovizora na struju • prtljažnik na struju s podešavanjem visine otvaranja • grijanje volana…

DOPLATE: metalik boja 4405 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 18:10