![LAC_1784](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/4/26/15/LAC_1784.jpg)
Možete imati dobar, kvalitetan auto, ali nema li dizajnersku prepoznatljivost ništa od dobrog posla, sjećamo se riječi Petera Schreyera, nagrađivanog dizajnerskog bossa koncerna Hyundai-Kia, dok kružimo oko novog, velikog Santa Fea. U najskupljoj opremi Limited Edition ekstravagantno žestok i masivan s jedne strane i profinjen i skupocjen s druge, doista odudara od svega što se može vidjeti u ovoj klasi, bez obzira što je dopadljiv stražnji dio odrađen smirenije, čak pomalo i elegantno. Novi Santa Fe stvarno je pozamašan SUV, veći i od Škode Kodiaq i na njegovu pojavu ne ostaje se ravnodušan. Duži je od Kodiaqa za sedam centimetara, širi za jedan (s retrovizorima za sedam!) i viši je za dva i pol centimetra. Dakle, dobar komad SUV-a, koji uz doplatu od 7000 kuna komotno prima i treći red sjedala – razlog što u ponudi više nema produžene izvedbe Grand.
Foto: Ivan Lacković
Dramatičnost napretka u odnosu na prijašnji model pokazuje i potpuno nova unutrašnjost. Posvećenost preciznoj izradi, odabiru ugodnih materijala i bogatstvu opreme nadmašuje sva očekivanja i dojam je da je Hyundai kao nikad dosad odigrao na kartu kvalitete, pa i svojevrsnog prestiža, na pragu premium razreda. Fina izvedba svih detalja, okupana čitavim brdom serijske opreme u kojoj glavnu riječ vodi koža zemljane boje stvara lijep i na pogled skupocjen ugođaj, u koji se taman kako treba uklapaju i mekane linije dvobojne armature (i ona je djelomice obložena kožom) te središnje konzole i grebena, čvrstih i bez ikakvih zvukova u vožnji izvan asfalta. Pročišćena je od prijašnjeg velikog broja prekidača i s velikim dodirnim zaslonom, s kompletnim multimedijskim i info sadržajem ukorak s digitalnim dobom, stvara atmosferu profinjenosti i brige za ugađanje i kupcima istančanih prohtjeva. Slabija rezolucija parkirne kamere, standardne i panoramske, nije na žalost na razini cijelog interijera, a i pojedine tipke zadržale su prepoznatljivu formu iz korejskih automobila.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/11/13/13/LAC_2712.jpg)
No, nisu trn u oku. Važan faktor visoke razine komfora je i zvučna izolacija, koja jednako kvalitetno prigušuje najviše okretaje dizelskog motora, rad ovjesa i nalete vjetra pri visokim brzinama. I naravno, još bolja prostranost nego prije. Po nekoliko dodatnih centimetara u svim smjerovima, uz povišen položaj za volanom, daju još opušteniji osjećaj u velikoj unutrašnjosti i proširuju temelje udobnije vožnje, posebno na duljim turama. Prostorni iskorak načinjen je i u prtljažniku (625 litara), u kojem prtljagu potrebnu za godišnji odmor neće trebati natiskivati. Platforma i veliki četverocilindarski 2,2-litreni dizelski motor napucan na 200 KS i 440 Nm, najjači u ponudi, jednaki su kao u srodnom Sorentu, ali motor u Santa Feu diše svježije i na efikasniji način. Ključ doživljaja su novi klasični automatski mjenjač s osam brzina te širi odabir programa rada motora i mjenjača, odnosno odziva na gas i visine okretaja prilikom prebačaja brzina (od štedljivog režima Eco preko umjerenih Comfort i Smart do temperamentnijeg Sport), koji otvaraju veću lepezu efikasnijeg iskorištavanja kapaciteta pogonskog sklopa i vožnje, po trenutnom raspoloženju vozača. Motor je u gotovo svakoj prilici dovoljno jak i s dosta momenta pa se s priličnom lakoćom nosi s masom od skoro dvije tone, pri čemu na startanju i nižim brzinama pomaže kraći proračun prvih stupnjeva prijenosa.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/11/13/12/LAC_1723-Edit.jpg)
Gas prima mekano uz ugodan otpor papučice i prva stotka je u džepu za manje od deset sekundi. S velikom dozom sigurnosti može se krenuti i u pretjecanja, kada je mudro pomoći se i programom Sport. Veliki okretni moment od 440 Nm punu vrijednost ima ispod 2000 okretaja i s gasom do poda (kick down) potrebno je manje od šest sekundi za nabiranje brzine od 60 do 100 km/h, a tek sedam od 80 do 120 km/h. Automatika sa osam brzina pritom funkcionira gotovo savršeno. I kad se motoru vadi mast prebacuje odlučno i brzo, ali bez grubosti, dok su u ležernoj vožnji prebačaji doslovno potpuno neosjetni. Dodatna dva stupnja (stari Santa Fe imao je automatiku sa šest stupnjeva) donijela su benefit i na polju ekonomičnosti. Potrošnja je spuštena i do litru, što je najvidljivije na krstarenju otvorenim cestama, na kojima motor često koristi sedmi i osmi stupanj prijenosa. Izvrstan mjenjač omogućuje i ručne prebačaje peteljkama na volanu, što daje dodatnu dozu šarma u bržoj vožnji. Unatoč veličini i masi, koja se zapravo spoznaje tek kad se treba smjestiti na parkirno mjesto u gradu, Santa Fe je iznenađujuće okretan i u okvirima svoje klase jako dobro se vozi. Ne toliko zbog smanjenja ukupne težine za 20 kilograma, koliko zbog tehnički osjetno poboljšanih ovjesa i poglavito ugodno otežalog servo volana, s elektromodulom sada na samoj letvi.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/11/13/12/LAC_2686.jpg)
Priča za sebe su jake kočnice, čija iznimno fina doziranja snage na papučici posebno iznenađuju. Santa Fe je unatoč svemu tome jedan od automobila kojeg je najljepše i najugodnije voziti bez naročite žurbe, nervoznog forsiranja i istraživanja granica. Tada je velika i udobna putna krsatrica, ali bez obzira na to, ne treba zanemariti ulogu novorazvijenog 4x4 pogona. U osnovi funkcionira kao prednji, ali ovisno o programu rada motora automatski se mijenja i raspodjela pogonske snage i momenta po osovinama. U Comfortu se na stražnje kotače prebacuje do 35 posto snage, a u Sportu do 50 posto. Razlike nisu intenzivne, ali se osjete, naročito na makadamu i mokroj podlozi. Ponuđena je i dobra blokada diferencijala i pogona, što je uz čvršću šasiju, dobru udaljenost od tla i jak motor dobra baza i za poneki okrutniji odlazak izvan asfalta. Visoku udobnost ne remeti ni vožnja lošom cestom, koju ponekad remeti jedino topot velikih 19-colnih guma. Cijena? Top model ima i top cijenu, no prave relacije otkriva tek usporedba s podjednako opremljenom konkurencijom, u kojoj Santa Fe u većini slučajeva izlazi kao pobjednik. Početni, ali dobro opremljen model Trend sa 150 KS i
Ukratko
Unatoč velikim gabaritima u kojima se i 19-colni kotači čine manjim nego što jesu i masi od gotovo dvije tone okretnost je iznenađujuća, a vožnja autocestom sliči udobnoj i tihoj plovidbi povišenom krstaricom. Hyundai je odradio sjajan posao…
Velika mrežasta maska i visoka „hauba“ kriju dobar i dokazano pouzdan 2,2-litreni dizelski stroj od 200 KS i 440 Nm. U sprezi s 8-stupanjskom automatikom daje dobru dozu brzine, ali i štedljivosti
U serijskoj opremi je i niz sigurnosne elektronike: upozorenje na sudar i izlazak iz trake, samostalno kočenje. Instrumentna ploča nove je koncepcije i mijenja boju podloge ovisno o odabranom režimu rada, od zelene (Eco) preko plave (Comfort i Smart) do zagasito crvene (Sport)
Potpuno nov ambijent ugodnog je dizajna i kvalitetan i pruža wellness ugođaj. U vožnji unatrag pomažu senzori, standardna i panoramska kamera, ali i automatsko spuštanje retrovizora prema tlu. Među korisnim i skladno dizajniranim detaljima uočili smo i tipku s unutrašnje strane naslona suvozačkog sjedala, za podešavanje istog na struju s vozačke strane. Udobna kožna sjedala su i lijepe izvedbe
Užitak dobrog i snažnog zvuka kroz 10 zvučnika i subwoofer isporučuje američki specijalist Krell, jedan od vrhunskih dobavljača hifi komponenti. Multimedija je sadržajna, a grafika korektna. Stražnji dio mekanih je i smirenih linija, skladno je odmjeren i dobro naglašava masivnost karoserije. Zamjerka je preniska pozicija žmigavaca u sklopu branika, gdje ih malo tko očekuje
Nasloni se ruše i pritiskom na tipku u zidu prtljažnika, nakon čega se pruža ravan pod, ispod kojeg su izdubljeni dodatni pretinci i spremište za roletu. Rub prtljažnika je na korektnih 80 cm. U praktična rješenja ubrajaju se i središnji nasloni za ruke (sprijeda s dubokim pretincem, straga s nosačem za pića), a skijaši mogu zamjeriti izostanak otvora za skije. Straga je komforno i na duljim relacijama, a samo sjedalo je djeljivo i kada je u pitanju klizno pomicanje. Time se pružaju brojne opcije moduliranja veličine putničkog i prtljažnog prostora
TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 2199 ccm Snaga 147 kW/200 KS pri 3800/min Moment 440 Nm pri 1750-2750/min Pogon prilagodljivi 4x4, blokada diferencijala Mjenjač automatski, 8 stupnjeva Gume 235/55 R 19, Continental Dimenzije 477 x 189 x 168 cm Osovinski razmak 276,5 cm Udaljenost od tla 18,5 cm Prtljažnik 625 l (sa 5 sjedala) Spremnik goriva 71 litra Težina/nosivost 1930/750 kg Najveća brzina 205 km/h 0-100 km/h 9,3 sekundi Potrošnja 7,3/5,4/6,1 l/100 km Ispuh CO2 163 g/km Cijena 442.990 kuna S doplatama 447.395 kuna OPREMA LIMITED EDITION: 19-colni naplaci • diodna svjetla • uzdužni krovni nosači • jače zatamnjena stražnja stakla • kromirane površine • parkirni senzori, prednja i stražnja kamera + panoramska kamera 360 • pomoć pri kretanju na uzbrdici • automatsko kočenje na strmini • kožne površine (i na armaturi) • automatska dvozonska klima • adaptivni tempomat • računalo • keyless • sigurnosni paket SmartSense (upozorenje na sudar, detekcija pješaka i automatsko kočenje, upozorenje na izlazak iz vozne trake i držanje u istoj, detekcija vozila u mrtvom kutu…) • SuperVision instrumentna ploča 7“ s TFT ekranom • multimedija s navigacijom (besplatni update karata 10 godina) i dodirnim ekranom 8“ • hifi Krell • bežično punjenje mobitela • podešavanje prednjih sjedala na struju + memorija, grijanje i hlađenje • djeljivo i klizno stražnje sjedalo • odabir programa vožnje Drive Select Mode • višefunkcijski volan • paket stakala i samozatamnjujućih, grijanih i preklopivih retrovizora na struju • prtljažnik na struju s podešavanjem visine otvaranja • grijanje volana… DOPLATE: metalik boja 4405 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....