Velika gužva u šesnaestercu malih SUV automobila! Lani je stigao T-Cross, krajem godine Kamiq, nedavno novi Captur i Juke te redizajnirani C-HR, a sada je tu i novi Peugeot 2008. Plus toga, pred vratima je Ford Puma. Uz ostatak konkurencije - slatke muke za potencijalne kupce.
Peugeot pritom ima odličnu startnu poziciju, s obzirom da mu je izgled naslonjen na atraktivne postavke novog 208, ali i ostalih Peugeota nove generacije – bomba!
U narančastoj boji i najskupljoj dizelskoj opremi jedan je od najjačih lovaca na poglede u posljednje vrijeme, dominantnog i osebujnog stava, izraženog visokim bokovima i atraktivnim paketom prodornih, hladno bijelih LED svjetala. Palac gore!
Osim muškijih proporcija, dio stasitosti ide na račun pola klase veće karoserije, praktički najveće dužine u klasi od 4,3 metra. Rastegnuta je 14 centimetara u odnosu na prijašnju i kraća je samo 15 centimetara od 3008-ice.
To je omogućila i nova modularna platforma CMP osovinskog razmaka 2,61 metra (veći je sedam centimetara), namijenjena novoj generaciji PSA automobila. I širina auta i trag kotača narasli su po tri centimetra i 2008 već površnim pogledom izgleda pola broja veći od prijašnjeg modela.
To je otvorilo put i prema novom doživljaju prostranosti interijera, sa zamjetno većom dozom komfora. Dodatni centimetri u svim smjerovima omogućuju za klasu veću komociju vožnje nego prije, naročito na stražnjem sjedalu i status jednog od prostranijih automobila u svojoj klasi.
Uvijek poželjnom osjećaju robusnosti i ozbiljnosti te prikladnija SUV karakteru je i povišena pozicija sjedenja, sa zanimljivim pogledom na visok, plosnat i u bokovima dodatno povišen poklopac motora kroz, suprotno trendovima, relativno malen i dosta okomito položen vjetrobran.
I unutrašnjost, koncepcijski i izgledom složena po uzoru na novu 208-icu, preplavljena je snažnim dizajnom. Futuristička izvedba s razlomljenim površinama u više razina i zgodnim detaljima poput prelijepo dizajnirane ručice automatskog mjenjača te poznat i-Cockpit koncept minijaturnog volana ispod razine instrumenata, prvi su na udaru dojma.
Ugodno djeluju i visoka razina kvalitete materijala i same izrade, s uvjerljivo izvedenim spojevima. To, zapravo, više nije iznenađenje u Peugeotima novije generacije i zajedno s finim strukturama ukrasnih površina, bogatstvom opreme, odličnim sjedalima i efikasnom klimatizacijom čini podlogu ambijentu u kojem ne nedostaje osjećaja skupoće.
Važan sastojak ugođaja je i snažan hi-tech aspekt. Trodimenzionalni instrumenti opsežnog sadržaja i mogućnosti konfiguracija imaju učinak hologramskog grafičkog prikaza u više razina, još zanimljivijeg od bogatog sadržaja dodirnog ekrana multimedije (serijski 7 inča, u doplati 10 inča s trodimenzionalnom navigacijom), lagano zakrenutog prema vozaču i smještenog u ravnini s instrumentima.
Ipak, unatoč napretku u izvedbi samog zaslona, nije sve bajno. Smjer puhanja i temperaturu i dalje treba namještati putem zaslona što ponekad živcira, jer skreće pažnju s vožnje. S druge strane, gotovo do savršenstva odmjeren i-Cockpit više neće biti toliki predmet spora kao do sada.
Pronađen je bolji kompromis između pozicije mini volana koji leži gotovo u krilu i povišenih instrumenata i premda potraga za pravom pozicijom u kojoj volan neće prekrivati instrumente može malo potrajati, većina vozača neće imati problema s ograničenim pogledom na instrumente. Uz brojne pretince i opremu paketa GT Line, punu dizajnerskih i tehnoloških kerefeka, čudi da straga nema otvora ventilacije, kao ni kliznog sjedala. Šteta.
Dizelski motori u novije su vrijeme u defanzivnoj poziciji, ali 1,5-litreni BlueHDi u jačoj verziji sa 130 konja i 300 Nm, povezan s klasičnom Aisinovom automatikom, jedinom s osam brzina u ovoj klasi, zaslužuje sve pohvale. Iskusili smo već kako se iznenađujuće dobro nosi i s klasu većim 3008, C5 Aircrossom i Grandlandom X, pa ne čudi što u lakšem i manjem 2008 potencijali još bolje dolaze do izražaja, naročito kad su u pitanju međuubrzanja, na koje automatika reagira dovoljno brzo i mekano, tek ponekad uz manji, gotovo neosjetni trzaj.
Motor ima forze i ne muči se na niskim okretajima iz kojih na valu velikog momenta i fine harmonije s mjenjačem izlazi bez suzdržanosti i uz ugodan osjećaj tekućeg razvijanja snage. Program Drive Mode nudi tri načina rada, a razlike između Eco i Sport u malo kojem automobilu su toliko izražene kao u 2008.
S jedne strane znatno otežana i usporena reakcija na gas koja navodi na smirenost u vožnji i što manju potrošnju, a s druge male eksplozije snage i momenta u kojima performanse pokazuju svoje pravo lice, praćene umjetno stvaranim oštrijim zvukom motora, pokazuju velike mogućnosti oprečnosti u radu pogonskog paketa.
Srednja opcija Normal za svakodnevicu je najbolji kompromis, u kojem do izražaja dolazi i sav komfor vožnje. Ovjes je njemački čvrsto i tiho uštiman i ne dopušta jače naginjanje i kad se jače zagazi u petlju zavoja, u kojima širenje putanje ne izlazi iz uobičajenih okvira. Udobnost oslonjena na mesnat profil guma pritom ostaje vrlina, a treba pohvaliti i volan, poboljšan u odnosu na prijašnji model. Pruža taman ugodan otpor i finiji osjećaj za kontrolu auta, s manje bezosjećajnih zona.
Poneki smanjeni kut vidljivosti unatrag nadoknađuju senzori i kamera i u konačnici je 2008 lagan i ugodno tih za vožnju, a u gradu svoje prednosti pokazuje malim krugom okretanja. Veseli i niska potrošnja na koju nas je ovaj motor već ranije navikao, u prosjeku oko šest litara. U tom smislu neugodnih iznenađenja nema i kad se gas jače stisne.
Cijena najskupljeg dizelskog primjerka pomalo straši, no prodajno realnije izvedbe su pristupačnije. Kao i kod konkurencije, i njihove cijene su, naravno, narasle (benzinci od 140 tisuća, dizelaši od 153 tisuće kuna), kao danak napretku tehnologije, dizajna, opreme i veličine. Za utjehu, danas se dobiva jamstvo na pet godina.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Vrsta turbodizelski, filtar čestica
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1499 ccm
Snaga 96 kW/130 KS na 3750/min
Moment 300 Nm na 1750/min
PODVOZJE
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice ventilirani diskovi (302/249 mm)
Gume 215/60 R 17, Continental 4x4 Winter Contact
KAROSERIJA
Dimenzije 4,30 x 1,77 (1,99) x 1,55 cm
Osovinski razmak 2,61 cm
Udaljenost od tla 17,5 cm
Prtljažnik 405/434 litre
Spremnik goriva 41 litra
Masa/nosivost 1235/460 kilograma
PERFORMANSE
Najveća brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,3 sekundi
Potrošnja (WLTP) 4,2/3,5/3,8 l/100 km
Ispuh CO2 100 g/km (Euro 6d Temp)
Cijena 210.700 kuna
S DOPLATAMA 230.650 kuna
OPREMA GT LINE - 17-colni alu naplaci • dvobojna karoserija • LED svjetla, glavna samoprilagodljivog snopa • dodatno zatamnjena stražnja stakla • GT Line maska, volan i sjedala • krovni nosači • senzori sprijeda/straga + kamera • keyless • električni paket • 7-inčni ekran multimedije • 4 USB priključka • podesiva podnica prtljažnika • 3D instrumentna ploča • automatsko kočenje • držanje u traci • čitanje znakova • prepoznavanje biciklista • automatsko paljenje svjetla i brisača • kromirane i crne površine • fotosenzibilni retrovizori, unutrašnji bez okvira • ambijentalna rasvjeta u više boja • pomoć na uzbrdici…
DOPLATE TESTNOG MODELA - stakleni panoramski otvorivi krov • 10-inčni ekran multimedije i 3D navigacija • bežično punjenje mobitela • poluautomatsko parkiranje • keyless go... Ukupno 19.950 kn
Svi modeli
BENZIN
1.2 PoreTech (100 KS) 138.990 kn
1.2 PureTech (130 KS) 149.490 kn
1.2 PureTech EAT8 (130 KS) 183.110 kn
1.2 PureTech EAT8 (155 KS) 221.290 kn
DIZEL
1.5 BlueHDi (102 KS) 152.780 kn
1.5 BlueHDi EAT8 (130 KS) 196.315 kn
SUPARNICI
Kona 1.6 CRDi DCT7 (136 KS) 180.365 kn
Crossland X 1.5 TD AT6 (120 KS) 186.030 kn
Captur 1.5 BluedCi EDC7 (115 KS) 191.400 kn
Kamiq 1.6 TDI DSG7 (115 KS) 196.235 kn
500X 1.6 MJT DDCT6 (120 KS) 205.265 kn
C-HR 1.8 Hybrid CVT (122 KS) 209.700 kn
2008 1.5 BlueHDi EAT8 (130 KS) 210.700 kn
Q2 1.6 TDI S-Tronic7 (115 KS) 238.560 kn