Zlatko Horvat/Željko Puhovski
CIJENA
291.140 kn 361.770 kn S DOPLATAMA
Po mišljenju mnogih, u proljeće 2008. ugledali smo najljepši Volkswagen posljednjih godina - Passat CC, tad veliko iznenađenje obzirom da se ipak radi o automobilu koji je stigao iz tvrtke kojoj je umjeren, hladan i funkcionalan dizajn oduvijek bio ispred atraktivnosti. Volkswagen se, čak, tad nije libio priznati ni da je ih je za limuzinsku karoseriju mekano razvučenog krova nadahnuo 2005. lansirani Mercedes-Benza CLS, koji je i unatoč visokoj cijeni pokazao da na tržištu ima mjesta i za limuzine u formi coupea.
U odnosu na obični Passat, tri centimetra duža, četiri šira i čak pet niža, pomalo romantičarski dizajnirana CC izvedba doimala se poput prave sportske limuzine. Međutim, Volkswagenu se potkrala nepromišljenost. U namjeri da zadrži poveznicu s Passatom kao simbolom srednje klase, izazvali su neočekivani kontra efekt. Naime, mnogi kupci rafiniranijih pogleda na auto scenu, unatoč neospornoj ljepoti CC modela, nisu gledali blagonaklono na naziv Passat koji je sugerirao preveliku masovnost, dok su oni manje upoznati sa zbivanjima na tržištu ostali zbunjeni, krivo procjenjujući da je riječ o (pre)brzoj zamjeni za aktualnu, na tržištu tek tri godine prisutnu standardnu verziju Passata.
Srećom, s ove godine u salone poslanim nasljednikom Volkswagen Pasata CC neće biti takvih nedoumica, jer mu je iz imena maknuta riječ Passat, pa se sad zove Volkswagen CC. no, pomalo paradoksalno, njegov redizajnirani prednji dio, s maskom i svjetlima pravilnijih linija i oblika, sad još jače sliči običnom Passatu. I kod nas su mnogi prolaznici komentirali da je prvi CC imao jaču osobnost, no pogled na markantnu bočnu liniju i kozmetički zategnut stražnji dio, s novim svjetlima i branicima, u dobroj mjeri stišava takva mišljenja.
Barem kad je u pitanju bogato opremljen testni primjerak, s atraktivnim 19-colnim naplacima, mnoštvom kromiranih površina, zacrnjenim stražnjim prozorima, zakretnim ksenonskim svjetlima te (kičastim) vijencem diodnih dnevnih svjetala. Markantnost izgledu daje i umješno izveden spoj oštrih linija prednjeg dijela i mekanih ostalih dijelova karoserije, oku ugodnih oblina. U samim dimenzijama nema promjene – dizajneri su vodili računa da ne naraste preko 4,8 metra, a zadržana je i Passatova platforma osovinskog razmaka 2,71 metra. No, zbog razvučenije linije krova CC se doima impozantne. Dakle, Passat koji s Passatom veze nema…
A iznutra? Na prvi pogled sve je isto kao što je bilo 2008. A ipak - nije. Na vrhu središnje konzole, umjesto tipke alarmnih žmigavaca sad se hvalisavo ističe klasični analogni sat, koji u tehnologijom nabijeno okruženje nastoji unijeti malo romantike. Nemamo ništa protiv, taj štos dobro je prihvaćeni i na standardnom Passatu. Nove su i kontrole klima uređaja u podnožju konzole, a zamjećujemo i nov smještaj podizne tipke električne parkirne kočnice, uz ručicu mjenjača...
Obzirom da leži na Passatovoj platformi, CC ima jedan od najkraćih međuosovinskih razmaka u srednjoj klasi, no to nema nikakav negativni utjecaj na prostor za koljena. Međutim, ima prilikom prelaska neravnih dionica kolnika, koje se, nešto izraženije osjećaju, pogotovo u sprezi s gumama promjera 19 cola i visine 35 posto te ovjesom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....