Krajem prošle godine Volkswagen je predstavio redizajniranu verziju svojeg najpopularnijeg modela, kompaktnog SUV-a T-Roc. Toliko je tražen da je na brojnim tržištima prodavaniji model od kompaktne vedete Golfa. U svibnju ove godine automobil je stigao i na naše tržište. Kakva sva poboljšanja i promjene donosi isprobali smo na testu jedne od najatraktivnijih verzija u ponudi, T-Roca 1.5 TSI EVO DSG Style, opremljene sa snažnim benzinskim motorom, automatskim DSG mjenjačem i vrlo dobrom opremom.
T-Roc mnogi nazivaju i novim Golfom jer je preuzeo dominantnu poziciju od kralja kompaktne klase i postao najtraženiji model VW-a. U Europi je ovo najprodavaniji Volkswagen s više od milijun primjeraka prodanih u manje od pet godina, a i u Hrvatskoj je već nekoliko godina prodavaniji od Golfa.
S obzirom na to da je T-Roc VW-u toliko važan, Volkswagen ga je zaista temeljito redizajnirao. Prednji dio je sasvim promijenjen iako nije izgubio prepoznatljiva obilježja. SUV je dobio potpuno drugačiji odbojnik, nova svjetla, a tu je i nova prednja maska. Straga su novosti promijenjeni odbojnici i redizajnirana svjetla. Među promjene se ubrajaju i nove boje te novodizajnirani naplatci.
Unutrašnjost je također osjetno osvježena. Tu je sasvim novi upravljač, dodirni zaslon infotainment sustava dobio je novu, višu poziciju kako bi bio pregledniji, a promijenjeni su i otvori za ventilaciju. Tu su i nove komande klima uređaja. I dojam kvalitete je bolji jer su mnogi materijali unutrašnjosti postali mekši i “luksuzniji”.
Testirani T-Roc je vrlo dobro opremljen i ušminkan te na prvu odaje suveren dojam. Izvana privlači pažnju svojom dvobojnom karoserijom te crnim naplatcima od 18”. Unutrašnjost je zbog bogatog paketa opreme i dodataka također vrlo profinjena.
Volkswagenov SUV prilično je koristan obiteljski automobil kada je u pitanju ponuda prostora i praktičnost. Straga ima dovoljno mjesta i za iznadprosječno visoke odrasle osobe, a i prtljažnik je s 445 litara vrlo adekvatan za obiteljske potrebe.
Zbog promjena unutrašnjost je postala još ergonomičnija i praktičnija, no ima i detalja koji nam se sada manje sviđaju. Infotainment sustav koji je potpuno promijenjen po uzoru na novi Golf ima svoje nelogičnosti i mnoge funkcije teško je pronaći u velikim i čudno složenim izbornicima. Na primjer, da biste resetirali putno računalo morat ćete se dobro prošetati izbornicima, da bi ste funkciju na kraju našli na mjestu gdje je baš ne očekujete.
Za pogon testnog T-Roca zadužen je benzinski 1.5 TSI EVO motor sa 150 KS. Ovaj pogonski stroj idealna je mjera za T-Roc. Nije da slabijem 1.0 TSI sa 110 nešto posebno nedostaje snage, no tek sa snažnijim motorom automobil pokazuje svoj kompletni potencijal. Motor odlično surađuje s DSG automatskim mjenjačem sa sedam brzina.
Automobilu ne nedostaje snage, motor radi izuzetno uglađeno i kada se vozite nježno gotovo da ga i ne čujete ili primijetite. Tome doprinosi i prilično nježan DSG mjenjač. Tek kad krenete u žešću vožnju primijetite malo veću buku motora, no ona nije pretjerana. Zvučna izolacija je odrađena profesionalno.
Automobilu nikada ne nedostaje snage, i T-Roc je s njim sposoban za jako uvjerljive performanse. Ubrzanje do 100 km/h traje 8,3 sekunde, a maksimalna brzina je čak 207 km/h. I međuubrzanja su uvjerljiva tako da su pretjecanja lagana i tečna. Auto je sposoban pružiti užitak onima koji vole bržu vožnju zavojima zbog vrlo dobrog ovjesa, uvjerljivih kočnica i dovoljno preciznog upravljača. Također na visokim brzinama na autocesti ulijeva mnogo povjerenja.
Što se potrošnje tiče T-Roc je dosta umjeren. Na testu smo prosječno trošili 6,4 l/100 kilometara, s time da s potrošnja u gradu kretala između 7 i 8 l/100 km, ovisno o stilu vožnje.
T-Roc je vrhunski automobil. Nelogičan i pomalo zakompliciran infotainment mu je jedini pravi minus, sve drugo su plusevi. Kao i svaki Volkswagen, izuzetno dobro izbalansiran i višestruko talentiran aut0. Cijena testnog auta od 256.132 kn prilično je visoka za ovu klasu, no ipak se radii o verziji T-Roca sa samog vrha ponude.
Cijene: dosad najprodavaniji T-Roc 1.0 TSI Life (110 KS), u novom izdanju stoji 184.745 kuna, ali ima više opreme (diodna svjetla, digitalni instrumenti, alu naplaci, automatska dvozonska klima...). S benzinskih 150 KS T-Roc starta na 210.415 kuna, a u ponudi su i dalje dizelaši, a osnovni sa 115 KS stoji 219.500 kuna.
1.5 TSI DSG
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1498 ccm
Snaga 110 kW/150 KS na 5000 o/min
Moment 250 Nm na 1500 o/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski DSG, 7 brzina
Dimenzije 424 x 182 x 156 cm
Osovinski razmak 259 cm
Prtljažnik 445 litara
Gume 215/50 R 18, Bridgestone
Masa 1390 kg
Jamstvo 5 god/100.000 km
MJERENJA
Brzina 205 km/h
0-100 km/h 8,6 sekundi
Prosječna potrošnja 7,6 l/100 km
Osnovna cijena modela 1.5 TSI Evo DSG Style 240.085 kuna
OPREMA STYLE - aluminijski naplatci 17” • svjetla LED Plus • digitalni kombinirani instrumenti Pro 10,25” • multimedija Ready 2 Discover 8” s navigacijom • sportska prednja sjedala • senzori sprijeda i straga • automatska dvozonska klima • kožni volan • paket sigurnosnih asistenata • 4 USB ulaza • električni paket s preklopivim retrovizorima • senzor kiše i svjetla • dekoracije izvana i iznutra...
DOPLATE TESTNOG MODELA - crni alu naplatci Grange Hill 18” • crni krov • bijela boja Pure • tamna stražnja stakla • svjetla LED Matrix • sjedala u brušenoj koži • navigacija Discover Media...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....