Start-stop sustav
Volvov 2,4-litreni D5 peterocilindraš, najsnažniji u ponudi, umjesto dosadašnjih 205 KS i 420 Nm razvija 215 KS uz 440 Nm okretnog momenta. Izmijenjen je dvolitreni D3 motor, također common-rail peterocilindraš, koji raspolaže s istovjetnih 163 KS i 400 Nm kao prije, no sada je još elastičniji od najnižih okretaja. Neznatno je snažnija i ekološka verzija 1,6-litrenog turbodizelskog četverocilindraša koji umjesto 105 razvija 115 KS te istovjetnih 270 Nm. Sva tri dorađena turbodizelaša troše manje nego prije (od 4,2 do 5,6 l/100 km u kombiniranom prosjeku), djelomično zato što u izvedbama s ručnim mjenjačima sada serijski dolaze sa start-stop sustavom. Osim performansi i ekonomičnosti, poboljšana je i aktivna sigurnost.
Multimedijski Sensus
Pedestrian Detection, koji u slučaju opasnosti od naleta na pješake automatski koči automobil, sada se može dobiti u S80, V70 i XC70, poboljšan je i adaptivni tempomat koji može samostalno zaustaviti automobil, a najveća je novost uvođenje serijskog City Safety sustava koji sprečava sudare pri nižim brzinama.
U unutrašnjosti, osim novog upravljača i dvije nove boje kožnih presvlaka, glavna je novost multimedijski sustav Sensus, odnosno Volvova interpretacija sustava poput Audijeva MMI-ja ili BMW-ova iDrivea. Sensus, čiji je središnji dio 5 ili 7 inčni zaslon, omogućava upravljanje spomenutim i ostalim sigurnosnim sustavima, kao klima-uređajem, navigacijom, DVD playerom te Bluetoothom koji putem mobitela omogućava handsfree razgovore ili puštanje glazbe. Predstavljena su i dva nova paketa opreme, sportski R-Design za V70 i luksuzni Executive za S80.
Na terenu i cesti
R-Design, osim dinamičnijeg izgleda, donosi i sportskiji ovjes, a Executive kožom presvučenu armaturu i obloge vrata te ventilirana kožna sjedala s funkcijom masaže. XC70 smo isprobali na zahtjevnim terenskim putevima pripremljenima u šumama nedaleko od Goteborga te bili iznenađeni mogućnostima svladavanja uspona, spustova i naizgled nesavladivih prepreka. S80 s novim D5 motorom pruža uvjerljivije performanse nego prije, a moćan zvuk peterocilindraša daje mu jedinstven karakter u klasi u kojoj uglavnom dominiraju V-šesterocilindraši.
Umjesto s novim D5, V70 smo vozili u Drive izvedbi. Unatoč skromnom 1,6-litrenom motoru sa “samo” 115 KS, ekološka verzija velikog karavana pokazala se iznenađujuće uglađenom, elastičnom i bržom nego što biste očekivali. Uz pomoć spomenutog start-stop sustava u kombiniranom prosjeku troši samo 4,5 l/100 km, a CO2 emisija iznosi 119 g/km. Nešto “deblje” gume ujedno ga čine još udobnijim nego inače.
U prodaji još od lipnja
Sva tri dorađena modela već se mogu naručiti na hrvatskom tržištu, a cijene, ovisno o izboru motora i opreme, kreću se od 49.390 do 71.110 eura za XC70, od 44.990 do 68.620 eura za V70 i od 41.990 do 73.810 eura za S80.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....