Sve masovnija utrka u naoružanju električnim pogonom zahvaća gotovo sve proizvođače, a Volvo je već prilično dugo član družine koja radikalno transformira auto industriju.
Električni XC40 Recharge bačen je na tržišnu vjetrometinu još 2020., potom je 2022. lansiran zanimljiviji C40, a ove godine nastupaju čak dva noviteta na struju. U jesen dolazi veliki novi električni XC90, a uskoro u hrvatske prodajne salone stižu prvi primjerci EX30, električnog SUV automobila gradskog formata, dužinom od 4,23 metra najmanjeg Volva u posljednjih gotovo pola stoljeća.
Košta 40.700 eura i ulazi u klasu električnih verzija Jeepa Avenger (40.900 eura), Opel Mokke (37.310 eura), Hyundai Kone (39.990 eura) i Mazde MX-30 (37.370 eura). Izdvaja se koji centimetar većim dimenzijama, osjetno većom snagom i boljim performansama, ali i izgledom koji na zanimljiv način prezentira otmjenost, karakterističnu za Volvo automobile.
Vozi na modularnoj platformi specijaliziranoj za električne pogone razvijenoj u partnerstvu s kineskim Geelyjem, većinskim vlasnikom švedske tvrtke, a istu koriste električni Smart #1 i Zeekr X, modeli također pod patronatom Geelyja.
Globalistička je to neminovnost novog doba, u koju se uklapa i jednak pogonski sustav. Osnovna verzija koristi litij-željezno-fosfatnu bateriju (LFP) kapaciteta 49 kWh (brutto 51 kWh) dosega 344 kilometra i elektromotor od 272 KS i 343 Nm, srednja Extended Range varijanta ima jaču, litij-nikl-mangansko-kobaltnu (LNMC) kapaciteta 69 kWh (brutto 71 kWh) s povećanim dosegom od 476 kilometara i elektromotor jednakih mogućnosti, dok se u top verziju Performance ugrađuje baterija kao u srednjoj verziji, ali povezana s dva elektromotora koji ispaljuju 428 KS i 548 Nm, uz doseg 450 kilometara.
Prve dvije varijante imaju stražnji pogon, najsnažnija se kroti uz pomoć 4x4.
Atmosfera otmjenosti, tipična za Volvo, prožima i totalno minimalistički uređenu unutrašnjost, u kojoj su fizičke tipke ostavljene samo za funkcije prozora. Sve ostalo prebačeno je na velik, 12,3-inčni visoko postavljen središnji dodirni zaslon sadržajno vrlo bogatog infotainmenta nove generacije.
Čak se i retrovizori namještaju tipkanjem po zaslonu. Ispred vozača nema apsolutno nikakvih instrumenata i malo je praznjikavo, s obziroma na to da su u sklopu središnjeg zaslona svoje mjesto našle i temeljne informacije poput brzinomjera, kilometraže, potrošnje ili dosega. Čiste linije armature ne narušava niti mini ručica izbornika, trendovski smještena iza volana.
Tvrde plastične površine, uključivo i na čitavoj armaturi, premda su fenomenalno obrađene i s grafički ponegdje zanimljivim fragmentima, u brendu premium kategorije kompromis su koji sobom donose standardi gradske klase i na koji treba pristati. Pretinca ispred suvozača nema, a mali i ne osobito velik smješten je u sredini ispod ovalnog dijela. Otvara se tipkom, također smještenom na dodirnom zaslonu.
Klasične tipke za aktiviranje električnog sklopa nema, opterećenje vozačkog sjedala registriraju senzori i samim prebačajem mjenjača u Drive poziciju Volvo je automatski spreman za pokret. I u ovom izdanju iskazuje čvrstoću, krutost i izniman osjećaj sigurnosti, tradicionalne odlike integrirane u identitet brenda, naglašene masom od 1835 do 1960 kilograma, ovisno o verziji.
Težina je izvrsno izbalansirana i prikrivena, naročito u najsnažnijoj 4x4 verziji sa 428 KS, koja ima gotovo supersportske performanse. Brutalno jaka, a nečujna ubrzanja tijelo dolovno utiskuju u naslone - 50 km/h zgrabili smo za 1,7 sekundi, stotku za 3,6 sekundi. Međuubrzanja? Od 60 do 100 km/h proletjeli smo za 2 sekunde, od 80 do 120 za 2,5 sekunde. Ludo! Ubrzanjima fasciniraju i osnovna i srednja verzija (5,7 i 5,3 sekunde), a brzina je u svim varijantama limitirana na 180 km/h.
Unatoč masi i snazi, najmanji električni Volvo se vozi vrlo opušteno i prilično udobno, bez izraženog osjećaja težine, ali uz dominatan dojam sigurnosti. Cijena? U okvirima klase i posebno s obzirom na kapacitete i reputaciju Volva kao preimum brenda – neočekivano povoljna. Drugim riječima, kost u grlu konkurencije.
Ukratko
Veličinom (4,23 x 1,84 x 1,55 metra) Volvo je najsličniji novoj Hyundai Koni. Karoserija je napravljena i od recikliranih sirovina - 25 posto aluminija i 17 posto čelika i vanjske plastike je obnovljeno
Modularnu Geelyjevu platformu SFA (Sustainable Experience Architecture) i dobar dio pogona Volvo dijeli s novim Smartom #1 i kineskim Zeekrom X. Sada dolazi iz Kine, a od 2025. će iz Belgije
Oko 30 posto minimalističkog interijera u kojem dominira tvrda plastika i gotovo sve funkcije su sadržane u velikom 12,3-inčnom zaslonu, napravljeno je od recikliranih sirovina
Od prostora za koljena na stražnjem sjedalu ne treba očekivati previše, ali u zoni ramena i glave vrlo je komotno. Stakleni panoramski krov unosi veliku dozu prozračnosti
Na prvim vožnjama u Španjolskoj bateriju od 51 kWh punili smo snagom do 150 kW, a veću od 69 kWh snagom do 170 kW. Trajanje? U oba slučaja 26 min (do 80%)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....