ELEGANTNI ZAVODNIK

Vozili smo Maserati GranCabrio: Nudizam bez traga vulgarnosti!

Elegantni cabriolet iz Modene mami skupocijenom izradom i platnenim krovom koji se svlači u 28 s, a tradicionalnu dozu sportskog ugođaja jamči Ferrarijev motor sa 440 KS

Suprotno trendovima, kakvima se priklonio i Ferrari s Californiom, Maserati GranCabrio ostao je vjeran mekanom krovu. Razlog je jednostavan. Elegantni zavodnik, koji nas je dočekao pred dvorcem u Mokricama, prvi je cabriolet iz Modene sa četiri sjedala. Složiti tvrdi krov za tako dugu karoseriju značilo bi potpuno reducirati prtljažni prostor, a činjenica je i da platneni krov donosi dozu starinskog štiha. Čak se može reći da

GranCabrio s podignutim krovom izgleda atraktivnije od GranTurisma, na čijoj je osnovi nastao. Ništa manje bitno nije niti što mehanizam pokretanja krova funkcionira bezprijekorno. Spuštanje je dozvoljeno i u vožnji, pri brzini do 30 km/h, a cijela operacija traje kratkih 28 sekundi.

Nakon kratkog uživanja u tradicionalnom stilu Maseratija, koji podrazumijeva velike površine presvučene skupocijenom kožom, vrhunsku završnu obradu, ali i analogni sat smješten na središnjem dijelu prednje armature, došlo je vrijeme za prve kilometre. Ispod razvučenog prednjeg poklopca čuje se britki zvuk 4,7-litarskog V8 sa 440 KS...

Nakon kratkog uživanja u tradicionalnom stilu Maseratija, koji podrazumijeva velike površine presvučene skupocijenom kožom, vrhunsku završnu obradu, ali i analogni sat smješten na središnjem dijelu prednje armature, došlo je vrijeme za prve kilometre. Nažalost, kiša nam nije išla na ruku i bez krova smo odradili tek koji metar radi ugođaja. No, raspoloženje je u sekundi popravio britki zvuk 4,7-litarskog V8 sa 440 KS, smješten ispod razvučenog prednjeg poklopca. Riječ je o motoru koji podrijetlo vuče iz Ferrarija i najsnažnijem stroju kakvim trenutno raspolažu u Modeni. Užitak u vožnji podebljala je i rafalno brza automatika sa šest stupnjeva, kojom smo nakon ubacivanja mjenjača u poziciju Drive krenuli upravljati polugicama iza upravljača. Desna nam je služila za ubacivanje u viši, a lijeva za biranje nižih stupnjeva. Zvuk koji nas je oduševio već pri samom startu, rastom okretaja nudio je sve veću erupciju adrenalina. Zato smo jedva dočekali autocestu, gdje je postalo jasno i koliko je pažnje poklonjeno izradi platnenog krova. Zvučna izolacija pokazala se izvanrednom, a nezgodnog napuhavanja nije bilo niti prilikom najveće jurnjave. Iz razumljivih razloga, maksimalnu brzinu koja prema tvorničkim deklaracijama iznosi 274 km/h sa spuštenim ili 283 km/h s podignutim krovom, nismo išli hvatati.

Silazak s autoceste pružio nam je priliku upoznati drugo lice Maseratija GranCabrio. Vozeći se kroz zavoje pritisnuli smo tipku Sport čime se otvorila druga linija za ispušne plinove i ponudila grublji, puniji zvuk. Osim toga, ovjes je postao krući, a mjenjač je brže reagirao na zapovijedi. Užitak u vožnji tada se popeo za stepenicu više, čemu je pridonosio i sveprisutan osjećaj sigurnosti. GranCabrio je cijelo vrijeme ostavljao dojam automobila vrlo krute strukture pa ga ni uobičajene rupe na cesti nisu činile neudobnim. Također, sigurnost nam je ulijevala bogata sigurnosna elektronika, spremna u svakom trenutku zauzdati bježanje stražnjeg dijela u zavojima, kao i informacija da su zbog dodatne zaštite u slučaju prevrtanja ojačani nosači vjetrobrana.

Jednak učinak imali su i roll barovi spremljeni iza stražnjih sjedala, spremni iskočiti za manje od 190 milisekundi u slučaju da kotači izgube kontakt s podlogom. Ukratko, usprkos vožnji koja bi se teško mogla nazvati defanzivnom, u svakom smo se trenutku osjećali zaštićeno poput rijetke životinjske vrste.

Zainteresirane kupce, koji će se zasigurno moći izbrojati prstima jedne ruke, razveselit će i informacija da je prodaja u Hrvatskoj već počela. No, nakon što skroje GranCabrio po svojoj mjeri (u ponudi je šest boja krovnog platna, 14 boja karoserije...) te uplate paprenih 205.400 eura, morat će imati i malo strpljenja, jer se na isporuku čeka četiri do pet mjeseci.

Tehničke karakteristike

Model Gran Cabrio 4.7 V8

Obujam (ccm) 4.691

Snaga (KS/min) 440/7000

Okr. moment (Nm/min) 490/4750

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

0-100 km/h (s) 5,3

Brzina (km/h) 283

Potrošnja (l/100 km) 15,4

Cijena (eura) 205.400

Tehničke karakteristike

Model Gran Cabrio 4.7 V8

Obujam (ccm) 4.691

Snaga (KS/min) 440/7000

Okr. moment (Nm/min) 490/4750

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

0-100 km/h (s) 5,3

Brzina (km/h) 283

Potrošnja (l/100 km) 15,4

Cijena (eura) 205.400

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 13:10