za sedam putnika

Vozili smo Mazdu CX-80: Pet metara dugi SUV stvoren je za prestižno krstarenje

Naš novinar je u Münchenu isprobao Mazdu koja je izradom i ugođajem na tragu onoga što nude BMW X5 i Mercedes GLE, ali po nižoj cijeni

Mazda CX-80

 Mazda

Na prvu nova, gotovo pet metara dugačka Mazda CX-80 djeluje nekako poznato, gotovo identično modelu CX-60, pa biste ih mogli lako zamijeniti. Međutim, kad joj se približite, postaje jasnije da razlike itekako postoje. Masivniji, novoizvedeni stražnji dio lijepo je ukomponiran u cjelinu s poznatim prednjim krajem kojim dominira velika peterokutna maska hladnjaka između dva minijaturna LED svjetla.

image

Mazda CX-80

Mazda

Dojmu snage i veličine pridonosi i odignutost od tla za 17 centimetara, kao i veliki 20-colni aluminijski naplaci, te izraženi uzdužni nosači na krovu od blistavog, poliranog čelika. Riječ je pravom "golijatu", ali s prestižnom pozlatom.

Ambijent koji okružuje vozača identičan je onom u broj manjem modelu s kontrolama logičnim za korištenje, pa iznenađenja nema. Sjedala su vrlo udobna s električnim podešavanjem u svim smjerovima, a prednju armaturu krasi vrhunska razina završne izrade. Upravljač je presvučen kvalitetnom kožom i sjajno leži u rukama, plastika je vrhunska, a dodaci od aluminija sjajno se uklapaju u minimalističko okruženje.

image

Mazda CX-80

Mazda

Sjajna je i ergonomija, na što smo se, doduše, već navikli u Mazdama, a vesele i fizičke tipke za klimu i podešavanje glasnoće zvuka, što smanjuje ometanje u vožnji.

Nadalje, sve informacije očitavaju se na 12,3-inčnom digitalnom zaslonu instrumenata s grafikama koje se mogu konfigurirati, a tu je i head-up zaslon s najvažnijim informacijama koje su uvijek na oku. Isto tako, visoko smješten središnji zaslon multimedije dijagonale 12,3 inča je pregledan i logičan kad krenete kroz izbornike, a sve komande se vrše putem prečaca i okretnog gumba, smještenog iza ručice mjenjača.

image

Mazda CX-80

Mazda

Preglednost oko automobila je jedina stavka s vozačkog sjedala koja bi mogla doći u pitanje, no kamere za parkiranje kalibrirane su savršeno s projekcijom slike i zvukom, naročito s funkcijom See Through View i kamerom koja pokriva 360 stupnjeva oko auta. Uz međuosovinski razmak povećan na čak 3,1 metra (+25 cm u odnosu na CX-60), najviše impresionira prostor za koljena u drugom redu.

image

Mazda CX-80

Mazda

Naime, CX-80 je po izboru udobni šesterosjed s odvojenim “foteljama” u drugom redu, ili sedmerosjed, kad dolazi s tri sjedala u drugom i dva dodatna u trećem redu. Ulazak pritom olakšavaju velika stražnja vrata koja se otvaraju pod kutem od gotovo 90 stupnjeva, a pritom se i sjedala u drugom redu mogu uzdužno pomicati, što uvelike pomaže prilagodbu unutrašnjosti.

image

Mazda CX-80

Mazda

Dva sjedala u trećem redu nude udoban smještaj za djecu ili odrasle putnike do 1,7 metara visine, a prtljažnik raspolaže sa 687 ili 566 litara, ovisno o poziciji sjedala u drugom redu, dok s postavljenih sedam sjedala nudi najmanje - 258 litara.

Kao i u Mazdi CX-60, u CX-80 dočekale su nas dvije motorizacije. Uz dizelaš 3.3 e-Skyactiv D sa 254 KS i 550 Nm i 48V blagohibridnom tehnologijom, nudi se i plug-in hibridni motor 2.5 e-Skyactiv PHEV s pogonom na sva četiri kotača i 8-stupanjskom automatikom, sistemske snage 327 KS i 500 Nm.

image

Mazda CX-80

Mazda

Te brojke osigurava kombinacija četverocilindarskog atmosferskog benzinca od 191 KS i elektromotora, koji se u praksi, uvjerili smo se iznova, lijepo nadopunjuju i nude uglađen nastup. U gradu se nudi mogućnost vožnje isključivo na struju do 60 kilometara, zahvaljujući litij-ionskoj bateriji od 17,8 kWh. Izvan grada do izražaja je došla činjenica da je ovjes posebno kalibriran, kako bi se osigurala ravnoteža između udobnosti i užitka u vožnji.

image

Mazda CX-80

Mazda

S obzirom na to da je riječ o velikom SUV modelu mase 2240 kg, možemo zaključiti kako su japanski inženjeri uspjeli u svojoj namjeri - autocestom se krstari komotno, čemu pridonosi i temeljita zvučna izolacija, dok se na lokalnoj, zavojitoj cesti Mazdin SUV ponaša iznenađujuće poslušno. Što se potrošnje tiče, na ruti od 150 kilometara plug-in hibrid se zadovoljio sa 6 litara.

Na koncu i cijena - Mazda CX-80, već dostupna na našem tržištu, nudi se od 60. 228 eura (2.5 e-Skyactiv PHEV, oprema Exclusive Line). Jednako opremljen dizelaš dostupan je za 65.999 eura.

image

Mazda CX-80

Mazda

Ukratko

Sva sila elektroničkih pomagača u vožnji objedinjena u sustavu Mazda Proactive Safety osigurava primjerenu sigurnost u vožnji. Uz čvrstu karoseriju, nimalo ne čudi što je CX-80 zaradio maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP testu

Dovoljno je sjesti za upravljač i pogledati prema minijaturnoj kameri za prepoznavanje smještenoj pored središnjeg zaslona i u čas ćete se naći u idealnom položaju za vožnju

Prestižni ugođaj poznat iz CX-60, ali i sjajna ergonomija - ispred vozača se nalazi pregledna digitalna instrumentna ploča, a središnji dio rezerviran je za širok zaslon multimedije od 12,3 inča

image

Mazda CX-80

Mazda

Nudi se smještaj za šest ili sedam putnika. Posebno je zanimljiva izvedba s dvije odvojene fotelje u drugom redu, koje u Mazdi nazivaju Captain’s seats

Uz redni 6-cilindarski dizelaš sa 254 KS i 550 Nm, dostupna je i napredna plug-in hibridna verzija sistemske snage 327 KS i 500 Nm

Unatoč masi od 2240 kg i pet metara dužine, Mazda CX-80 se lako kreće zavojitim cestama. Precizan upravljač, fino izbrušen ovjes i uvjerljiv pogon 4x4 pridonose dinamici vožnje

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. listopad 2024 13:28