Praktičan, vozački zabavan, uvjerljive izrade... Kad smo u Bordeauxu po prvi put sjeli za upravljač nove, četvrte generacije Suzuki Swifta, primijetili smo da japanski adut niže klase nije podlegao trendovima te da i dalje naglasak stavlja na odlike koje su ga i proslavile. I to je dobra stvar.
U vremenima kad automobili uglavnom samo rastu, a mnogi se proizvođači rješavaju gradskih, financijski ne toliko profitabilnih modela, bilo je pravo osvježenje vidjeti da Swift ne samo da nastavlja svoju uspješnu tržišnu priču (dosad je prodan u čak 9 milijuna primjeraka), nego i da je zadržao kompaktne mjere, praktične kad treba vrludati uskim gradskim ulicama.
Dugačak je 3,86 metara (+ 1,5 cm), u širinu broji istovjetnih 1,74 cm, a nije dirana niti visina od 1,50 metara. To, međutim, ne treba previše čuditi – smješten je na platformu Heartect korištenu i na prethodniku, koja pridonosi primjerenoj krutosti karoserije i reduciranoj masi.
I sam dizajn nekako se čini poznatim, a u Francuskoj smo iz prve ruke saznali i zašto.
Prije vožnje imali smo priliku vidjeti sva dizajnerska rješenja predlagana u fazi razvoja, od kojih su neka bila i prilično hrabra i futuristička, no na kraju je izabrano ono najkonzervativnije, svojevrsna razrada ideje i vizualnih rješenja poznatih s generacije na odlasku. Zašto? U Suzukiju su odlučili igrati na istu kartu na koju, primjerice, Volkswagen igra s Golfom – kad je nešto dobro, čemu mijenjati?
Novosti, međutim, itekako ima, i tu ne mislimo samo na paletu od čak 13 ponuđenih boja karoserije (devet standardnih i četiri dvobojne). Tu je nova, modernija prednja maska s koje je sad maknuta značka Suzukija, pa i novi svjetlosni potpis LED svjetala, no kudikamo više novosti je u unutrašnjosti.
Vozačko okruženje sad je osjetno modernije skrojeno, s velikim središnjim zaslonom multimedije od devet inča (prijašnji je imao dijagonalu od sedam inča), visoko uzdignutim iznad ventilacijskih otvora. Pregledavati prikaz navigacije, primjerice, sad je jednostavnije nego prije, što zbog veličine zaslona, što zbog toga što se pogled više ne treba spuštati s ceste više nego li je potrebno.
Izrada je tradicionalno precizna i plastične površine ne puštaju neugodne zvukove na pregibima, a veseli i udobnost sjedala. Isprva djeluju previše mekanima, no podstavi od pjene zapravo treba tek ponešto vremena da se prilagodi masi tijela i zatim ponudi uzornu udobnost u vožnji, svakako iznad standarda niže klase.
Svidio nam se i položaj za izdašno namjestivim upravljačem, kao i preglednost u svim smjerovima, uz koju niste u gabuli i ako nemate na raspolaganju svu silu sigurnosne elektronike.
A u Swiftu je sad zbilja imate – japanski adut po potrebi sam koči, zadržava se u traci, prepoznaje prometne znakove i upozorava na svako prekoračenje brzine... Ovo posljednje može biti i naporno, ako imate težu nogu na papučici gasa. Srećom, može se isključiti.
Najveća novost, međutim, svakako je novi motor – umjesto dosadašnjeg 1,2-litrenog atmosferskog benzinca s četiri cilindra, ispod prednjeg poklopca smješten je ponešto učinkovitiji i ekološki podobniji trocilindarski atmosferski benzinac istog obujma s 83 KS i 112 Nm, uparen s blagohibridnim sustavom, koji se sastoji od male litij-ionske baterije od 12V i elektromotora.
Pristojno utišan, radi gotovo nečujno, a brzinu razvija ujednačeno, bez posebnog naprezanja. Tome svakako pridonose mala masa (920 kg) i precizni 5-stupanjski mjenjač s kojim je pravi gušt baratati (bit će dostupan i CVT).
Uglavnom, sve skupa pridonosi tome da Swift i dalje djeluje lepršavo na cesti, te za upravljačem ostavlja kartingaški osjećaj. Uz temeljito dotjeran ovjes čini se da je pogođen odnos udobnosti i čvrstoće u zavojima i vožnji općenito. Relativno kratak osovinski razmak od 2,45 metara slabije podnosi tek brže nalete na visoke uspornike, no to nije nikakva specifičnost Swifta, već sudbina svih modela u klasi.
Novi Swift na naše tržište stiže u svibnju, kad će biti poznate i cijene.
Prema najavama, neko posebno poskupljenje nije planirano i trebale bi biti tek neznatno veće od sadašnjih.
Novi Swift Sport, na žalost, nije u planu...
Ukratko
- Nova generacija zadržala je masu ispod tone, što ju uz dotjerani ovjes i uvjerljive kočnice čini vozački jako zabavnom
- Unutrašnjost je moderno skrojena, a prednjom armaturom dominira dodirni zaslon multimedije od devet inča
- Prostora ima iznenađujuće puno, s obzirom na vanjske dimenzije. Sjedala su podatna zahvaljujući podstavi od pjene, a prtljažnik broji solidnih 265 litara
- Ponuda sigurnosne opreme nikad nije bila bogatija - Swift sad po potrebi sam koči, zadržava se u voznoj traci, nadzire mrtvi kut, čita prometne znakove i upozorava na prekoračenje brzine...
- Treba dobro načuliti uši da bi se shvatilo kako je ispod prednjeg poklopca sad trocilindarski benzinac. Radi tiho i uglađeno, a trošio nam je tek 4,5 litre
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....