Nakon hibridne verzije Civica i već etabliranog Insighta, Honda ponudu upotpunjuje novim modelom koji snagu klasičnog benzinskog motora upotpunjenu električnim. No, kada je u pitanju CR-Z nisu samo potrošnja i ekologija u prvom planu jer istovjetna pažnja posvećena je užitku u vožnji. Kompaktni dvosjed sa simboličnim sjedalima straga, širok i vrlo nizak, prvi je sportski hibrid koji uz to koristi klasični ručni mjenjač s šest stupnjeva.
U izgledu CR-Z-a lako je pronaći poveznice s bogatom prošlošću Honde. Prelomljeno staklo na trećim vratima ili razvučena krovna linija samo su neka od obilježja sportskih Hondi iz 80-tih godina. Za japanske dizajnere poseban izazov bio je stopiti u gotovo istu liniju poklopac motora, vjetrobran i krov, a istodobno zadovoljit sve aktualne norme zaštite pješaka i crash testova. No, forma koju je promovirala konceptna izvedba uspješno je u osnovnim elementima zadržana. CR-Z stoga izgleda poput rasnog sportaša, ali samo sprijeda je stražnji dio je složen u klasičnom hibridnom stilu. Rezultat je to prvenstveno neumoljivih zakona aerodinamike koji su ipak dobili prednost.
Okolica Amsterdama nije idealno mjesto za istraživanje dinamičkih kvaliteta automobila. No, 100-tinjak kilometara među kanalima i poljima tulipana bilo je dovoljno da se uvjerimo da je CR-Z pravi vozački auto. Naglašeno je to već samom vozačkom pozicijom. Sjedala su postavljena iznimno nisko, vrlo dobro su profilirana, a unatoč niskom krovu mjesta ima dovoljno i za vrlo visoke osobe. Mogućnosti pomicanja položaja upravljača nisu izdašne, no, to nije ni neophodno jer Japanci su ovaj put krenuli od vozačkog mjesta i oko njega skrojili ostatak priče. Stražnja su sjedala simbolična, a njihovim obaranjem prtljažni prostor naraste sa 214 na 382 litre, dodamo li tome još 19 što se krije ispod podnice prtljažnika, za dvoje više nego dovoljno. Podvozje dijeli neke od komponenti s Jazzom, ali kada su u pitanju međuosovinski razmak i tragovi kotača, te učinkovitost ovjesa sličnosti nema. CR-Z je krut, upravljač je vrlo direktan (samo 2,5 okretaja), a dodamo li tome i nisko težište, možemo naslutiti da su krajnje granice vrlo daleko.
Ponekad naoko nevažne sitnice pokazuju da Japanci nisu uvijek spremni mijenjati navike i slijediti trendove. Kao prije 10 godina na ultra sportskoj jurilici S2000 za pokretanje benzinskog motora potrebno je prvo dati kontakt ključem, a potom pritisnuti crvenu tipku kojom se pokreće 1.5 i-VTEC motor sa 114 konja koji predstavlja novost za europsko tržište. Benzinski motor posuđen iz Jazza koji se u toj konfiguraciji nije ponuđen kupcima Starog kontinenta, a paralelnim sistemom pridodan mu je električni motor snage 14 konja. U konačnom zbiru CR-Z razvija 124 konja uz okretni moment od 174 Nm. No, vrhunac okretnog momenta javlja se već pri 1000 okretaja što je posebno ugodno u gradskoj vožnji.
Upravo je paralelni spoj motora (najkompaktnija rješenje pitanju gabarita) omogućio upotrebu ručnog mjenjača čime je dan dodatni pečat sportskom ugođaju, a s koliko će temperamenta galopirati konji ovisi prvenstveno o odabiru programa. 3-Mode Drive omogućuje vozaču da izabere između tri načina vožnje. Može dati prednost sportskoj vožnji ili štedljivosti, odnosno izabrati Normal koji predstavlja kompromis između Sporta i Eco programa. Elektronika, sustav nazvan IMA upravlja sistemom i prema izabranom programu mijenja reakcija motora, zvuk, rad upravljača i klima uređaja, a sve je praćeno izmjenom boja na središnjim instrumentima koji su u sportu crveno osvijetljeni, u eco programu zeleno, a u normalu plavo. Više žestine ili opuštena vožnja uz štednju goriva, izbora je nadohvat ruke u svakom trenutku.
CR-Z je prvi hibrid sa klasičnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva koji ga dodatno prilagođuje europskom tržištu, ali i naglašava njegov sportski karakter. U sportskom programu motor se s lakoćom zavrti do crvene zone koja počinje na 6500 okretaja i obilaženja postaju vrlo jednostavna operacija. No, kada se izađe na auto cestu dugački šest stupanja prijenosa dodatno pomaže ekonomičnost. Pri većim brzinama djeluje iznimno stabilno, a vožnja unutar prometnih ograničenja otkriva i dobru zvučnu izolaciju što uz bogatu opremu osigurava dobru dozu komfora.
Prvi hibrid s ručnim mjenjačem koji je odlično spojio vrhunsku tehnologiju s užitkom vožnje u Hrvatskoj se očekuje na jesen. U Japanu su u prvih mjesec dana kupci doslovno poharali salone i Honda je na svom domicilnom tržištu već ispunila plan prodaje. Za Europu je namijenjeno 20.000 primjeraka godišnje po cijeni od cca 23.000 eura, a kolika će njegova cijena biti u Hrvatskoj za sada nije poznato.
Tehničke karakteristike
Termički motor: 1.5 i-VTEC
Snaga: 114 KS/6100
Moment: 145 Nm/4800
Električni motor
Snaga: 14 KS/1500
Moment: 78 Nm/1000
Ukupno
Snaga: 124 KS/6100
Moment: 174 Nm/1000-1500
Pogon: na prednje kotače
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Dimenzije: 408x174x140 cm
Masa: 1147 kg
Potrošnja: 6,1/4,4/5,0 l/100 km
Cijena cca 25.000 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....