VELIKI TEST

VW GOLF 1.6 TDI TRENDLINE Potpuno novi model, ali nitko ga ne prepoznaje

Osporavaju mu konzervativan izgled, ali prodajni uspjesi kazuju da su čiste linije više na cijeni

Burne rasprave mogu se čuti na račun izgleda tek pristiglog Golfa VII. Mnogi kažu – dobro izgleda, ali to je ipak samo redizajn Golfa VI. Tako odluka Volkswagena da u vrijeme kada konkurencija lansira modele svemirskog izgleda zadrži dizajn zadan još prije desetak godina Golfom V, trpi nesmiljene kritike, naročito mlađe populacije. I tijekom testa jedva da je koji vozač u milijunskom Zagrebu otprve primijetio da pored njega prolazi novi Golf.

Razlike u izgledu ipak postoje, a najbolje se vide izbliza, parkiraju li se jedan pored drugog. Sedmica je snažnije utegnutih i zašiljenijih linija, a nešto sportskiji izgled u stvari počiva na novim dimenzijama karoserije. Dulja je za 5,5 centimetara, šira za 1,5 i niža za 3 cm, pa izgleda mišićavijom i od Šestice, što u konačnici rezultira i boljom aerodinamikom (0,29). Golf je, dakle, sa 4,26 metra duljine, ostao u razumnim okvirima i jedan je od kraćih primjeraka kompaktne klase, premda mudro odmjerene proporcije to spretno prikrivaju.

Stamenitijem izgledu i nižem težištu obol daje nova platforma, međuosovinskog razmaka većeg za 6 cm i šireg traga kotača sprijeda za 8, a straga za 6 mm. Sportskijem dojmu te boljem ležanju i prostranijoj unutrašnjosti pridonosi i pomicanje prednje osovine unaprijed za 4 cm, a stražnje za dva unatrag. Upravo je platforma prilagodljivih poprečnih elemanata MQB jedan od temelja tvrdnji da je Golf VII u srži zapravo potpuno nov automobil. Modularno rješenje omogućuje koncernu Volkswagen proizvodjnu modela različitih međuosovinskih razmaka, traga i veličine kotača te pozicije sjedala i samim time veće mogućnosti pojedinačnog prilagođavanja podvozja, položaja i osjećaja za upravljačem.

U unutrašnjosti smo malo toga vizualno mogli povezati s prethodnikom. Dizajnersku svježinu donosi potpuno nova armatura, s prema vozaču blago zakrenutom središnjom konzolom pozamašne širine te upravljačem mesnatog obruča, a pomalo mršavog središnjeg dijela. No, ne treba zanemariti ulogu mekanih materijala, podatnih komandi i opreme, ugodno sadržajne za osnovni paket.

Dodirni zaslon radija, start/stop uređaj, električna parkirna kočnica i pomoć pri kretanju na uzbrdici samo su neki od detalja koje u osnovnom Golfu dosad nismo navikli gledati. Doduše, kontrole za radio na upravljaču, USB ulaz ili grijanje vanjskih retrovizora ipak su zadržani za više pakete, no sve u svemu Trendline više nije oznaka za skromnost. Još važnije: u Sedmici smo se nakon samo par minuta osjećali kao da je vozimo već godinama.

U trenu smo pohvatali logiku gdje se što pali i uključuje, ali najdublji dojam zapravo ostavlja besprijekorna kvaliteta izvedbe. Zrači čvrstinom i trajnošću, u što se uklapa kvalitetna zvučna izolacija. Rad dizelskog motora temeljito prigušuje i u normalnoj vožnji jedva da dopire do unutrašnjosti. Upravljač lijepo sjeda u ruke, a posebno nam se svidjela ručica mjenjača, dodatno udebljana i vrlo preciznih, a mekanih i iznimno tihih te ugodno kratkih hodova. Pravo je zadovoljstvo njome baratati.

Dizelski 1,6-litreni motor u svojoj jačoj izvedbi razvija 105 KS i 250 Nm (slabija i za 5330 kn jeftinija ima 90 KS i 230 Nm) od prvog kilometra nam se učinio nam kao optimalan odabir. Više od toga tražit će tek vozači koji često jure autocestom. Snage je i bez tjeranja u visoke okretaje u pravilu uvijek dovoljno. Već iznad 1000/min motor se budi, a kako brzina raste i Golf se zahuktava, osjećaj postaje sve bolji. Izrazito uglađena ubrzanja bez neugodne zadrške i uravnotežena sprega snažnog okretnog momenta na niskim okretajima, smanjene mase i pogođenih međusobnih omjera mjenjača, posebno od trećeg do posljednjeg petog, do izražaja naročito dolazi na otvorenim cestama.

Volkswagen je napravio najštedljiviji i najčišći dizelaš u klasi, opremljen start/stop uređajem i BlueMotion konceptom ponovnog korištenja kočenjem nakupljene i uskladištene energije. Uz malo oprezniji pristup na otvorenoj cesti trošili smo i manje od 4 litre, a u gradu, uz korištenje start/stop uređaja te na autocesti, gdje se pri 130 km/h motor vrti na samo 2500/min, digli smo je na još uvijek skromnih 6 litara. U prosjeku smo vozili s nešto manje od 5,5 litara. Motor je djelomice pretrpio konstrukcijske promjene u smislu modularnosti i lakše promjene dijelova, a za novi zupčasti remen Volkswagen jamči trajnost od 300.000 kilometara, bez zamjene.

Kao i dosadašnji, i novi Golf je izrazito ugodan i siguran u vožnji, no ništa drugo i nismo očekivali. Više od čvrstog ležanja i osjećaja pune kontrole iznenadila nas je visoka razina udobnosti. Veća platforma i poboljšan ovjes Šestice, uvijek miran i samozatajno tih, kao da su krpom izbrisali pojam njemačke tvrdoće, koja je u prijašnjim generacijama na lošim cestama znala biti zamorna. Golf nikad dosad nije tako udobno i tiho svladavao udarne rupe, a pritom je u oštrijoj vožnji zadržao gotovo sportsku preciznost.

Manja ukupna težina za oko 100 kg u odnosu na Šesticu unijela je dodatnu dozu živahnosti, pa vožnja zavojima bez velikog osjećaja težine prednjeg dijela ponekad podsjeća na brzo vijuganje tračnicama. Kočnice love vrlo snažno, a ponekad prelagan elektromehanički servo plijeni surovom preciznošću i izravnošću. Sve u svemu, novi Volkswagen Golf nije dizajnerska atrakcija, izgleda kao stari, ali je vrlo kvalitetno napravljen, štedljivog motora, već u startu vrlo dobro opremljen i ukupno gledano, bez ijedne izražene mane. Osim toga, jednako opremljen, za priličnih je 7580 kn jeftiniji od Šestice.

TEHNIČKI PODACI

1.6 TDI Trendline

Motor 4, cilindra, dizelski

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 77 kW/105 KS pri 3000-4000/min

Moment: 250 Nm pri 1500-2750/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Gume: 195/65 R 15, testni 205/55 R 16, Continental

Dimenzije: 425,5x179x145 cm

Osovinski razmak: 264 cm

Prtljažnik: 380/1270 litara

Spremnik goriva: 50 litara

Težina/nosivost: 1295/580 kilograma

Najveća brzina: 192 km/h

0-100 km/h: 10,7 sekundi

Potrošnja: 4,6/3,3/3,8 litara

Ispuh CO2: 99 g/km

Cijena 158.445 kuna

Cijena s doplatama 177.800 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 04:58